کد خبر 575355
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۴

سعید صادقی عکاسی را از دوران انقلاب اسلامی در سال 1357 آغاز کرد و با سمت عکاس و خبرنگار در روزنامه جمهوری اسلامی در سال 1358 همزمان با شروع جنگ تحمیلی ادامه داد.وی در سال 1385 نشان شجاعت و در سال 1386 نشان درجه یک هنری شورای انقلاب فرهنگی را از آن خود کرد. همچنین کسب جوایز بی‌شمار و انتشار چندین کتاب در زمینه دفاع مقدس و جنگ، حاصل فعالیت های این هنرمند عکاس است. تصاویر زیر نیز از آثار این هنرمند است.

 به گزارش مشرق، سعید صادقی- سفر به دنیای امروز انسان‌هایی که روزگار جوانی را در میدان‌های سخت زندگی گذرانده و لحظات طوفانی و تلخی را تجربه کرده‌اند، برایم بسیار شوق‌انگیز است. با پیدا کردن هر یک از نفرات حاضر در عکس‌هایم در پی جست‌وجوهای پیگیرانه، امکان این سفر و شوقی دوباره فراهم می‌شود. شوقی که خاطره آن نیز جانم را لبریز می‌کند و با سراسیمگی به چهارسوی این خاک مردخیز می‌کشاندم. تو گویی با این جست‌وجوها در پی گمشده‌ای در درون خودم هستم تا روزگار ایمان‌های زلال و اخلاص‌های ناب را بیابم و آرامش و طمأنینه معنوی در هنگامه‌های تیر و ترکش و هیاهوی غرش توپخانه و جنگنده و رگبار مسلسل را بار دیگر به تماشا بنشینیم و تصویر آنان را در خودم جان ببخشم. هر یافته برایم نشانه‌ای از راه منتهی به اصالت‌هاست. همان راهی که در پیش روی نسل جنگ قرار گرفت و می‌تواند پاسخ بسیاری از نیاز‌های نسل جوان امروز باشد.وقتی با رزمنده‌ای از پس سالیان چشم در چشم می‌شوم، خودم را در خاطرات او جست‌وجو می‌کنم و داستان همدلی و همزبانی برایم تداعی می‌شود و بار دیگر پلک‌های دوربینم را به سوی فطرتی پاک می‌گشایم.تاکنون نزدیک به 50 نفر از آنان را یافته‌ام و به شوق دیدارشان راه‌های دور و نزدیک را طی کرده‌ام، یافته‌هایی که هر یک سلولی از حیات طیبه‌اند و در عصر غربت ارزش‌ها وجودشان حکم کیمیا را دارد.

آلبوم تازه‌ای از این نشانه‌های شرف ملی و عزت معنوی را تدارک دیده‌ام که به امید غبارروبی از چهره‌های افتخارآفرین تقدیم می‌نمایم.

{$sepehr_album_40269}

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس