کد خبر 574776
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

وزارت نفت بخشي از فروش محموله‌ها را به دلال‌ها و واسطه‌ها ادامه مي‌دهد.شيوه استفاده شده در اين روزها به اين شكل است كه وزارت نفت به برخي طلبكاران خود محموله‌هاي نفتي داده و حساب خود را با آنها صاف مي‌كند.

با وجود تأكيد مسئولان دولت و وزارت نفت درباره فروش نفت و محموله‌هاي نفتي تنها از طريق شركت ملي نفت، اسناد موجود نشان مي‌دهد وزارت نفت بخشي از فروش محموله‌ها را به دلال‌ها و واسطه‌ها ادامه مي‌دهد.شيوه استفاده شده در اين روزها به اين شكل است كه وزارت نفت به برخي طلبكاران خود محموله‌هاي نفتي داده و حساب خود را با آنها صاف مي‌كند. در يكي از اين معاملات اما اتفاق جالبي رخ داده است؛

شركتي كه بابت طلب خود از شركت ملي نفت محموله تحويل گرفته و آن را به واسطه معروف سپرده است حالا با يك چالش بزرگ براي دريافت 40 ميليون دلار خود مواجه شده است. دلال اين معامله معتقد است ارزش محموله با توجه به كاهش قيمت‌ها روند نزولي گرفته است و از پرداخت 40ميليون دلار باقي مانده معذور است.

در يكي ديگر از موارد، دلال معروف «م. ه» محموله‌ها را با شركت خود تحويل گرفته و آن را به فروش رسانده است؛ وي كه به دلال بزرگ نفت مشهور است با نظر زنگنه به همه كاره تجارت محموله‌هاي نفتي تبديل شده است و با شركتي كه در دوبي ثبت شده است هم شكاربان است و هم شكارچي.

سرنخ اين پرونده نيز به صندوق‌هاي بازنشستگي نفت برمي‌گردد كه حالا به حياط خلوت بزرگي براي تاجران تبديل شده است. در يكي ديگر از اين پرونده‌ها يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه صندوق‌هاي بازنشستگي نفت آغاز به فروش نفت كوره مي‌كند و در نهايت يكي از متهمان اين پرونده به كانادا متواري مي‌شود.

يكي از آنها نيز فعلاً در بازداشت به سر مي‌برد؛ همان پرونده‌اي كه ناصر سراج درباره آن گفته بود: وزارت نفت به فردي نفت داده تا بفروشد و پول آن را به اين وزارتخانه بازگرداند. متأسفانه وزارت نفت به هر علتي موفق به وصول 160 ميليارد تومان از طلب خود از اين فرد نشد.

با برداشته شدن تحريم‌ها و آزادي تجارت نفت و فرآورده‌هاي نفتي، واسطه‌هايي به ميدان‌داري آمده‌اند كه با حواشي مختلفي مواجه شده‌اند به ويژه يكي از اين دلال‌ها كه به سبب شراكت با يكي از مديران بانك مركزي در دولت گذشته و راه‌اندازي صرافي «گ» نقش مهمي در نوسانات ارزي داشته است.

وي كه همكار نزديك سعيد العقيلي [يكي از خيرين در منطقه لار بود كه نقشي اساسي در فسادهاي مالي داشته] است فعلاً به مدد ظاهرسازي‌هايي از جنس امور خيريه پرداخته است.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس