کد خبر 574404
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

نتایج انتخابات شورای شهر در منطقه جبل لبنان نشان می‌دهد که احزاب مختلف جریان ۸ مارس در بیشتر مناطق لبنان اکثریت آراء مردم را به خود اختصاص داده‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، روند شمارش آرا در دومین مرحله از انتخابات شورای شهر و شهرداری‌ها در لبنان بعد از پایان رأی‌گیری در مراکز اخذ  رأی در جبل لبنان رأی آغاز شده است. بر اساس نتایجی که ستادهای انتخاباتی ارائه می‌دهند، لیست‌های وفاداری و توسعه و اصلاح که از حمایت حزب‌الله لبنان و جنبش امل و جریان آزاد ملی برخوردار هستند، با افراد کامل خود در مناطق ضاحیه جنوبی بیروت (الغبیری - حارة حریک - برج البراجنة) به پیروزی رسیدند. همچنین لیست وفاداری و توسعه در منطقه کیفون در عالیه و لاسا در جبیل نیز پیروز انتخابات شده است.

نتایج انتخابات نشان می‌دهد که جریان آزاد ملی معرکه سخت انتخاباتی در منطقه جونیه را که برای میشل عون از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود، به نفع خود به پایان برده است. نتایج ستاد انتخاباتی جریان آزاد ملی نشان می‌دهد لیست کرامت جونیه که در این منطقه در برابر لیست حزب نیروهای لبنانی و هواداران فرید هیکل الخازن و منصور غانم البون و نعمه فریم قرار داشت، پیروز این انتخابات شده است.

همچنین لیست "همبستگی جوانان الحدث" به ریاست جورج عون که مورد حمایت جریان آزاد ملی قرار داشت، پیروز انتخابات منطقه الحدث در بعبدا شده است.

در منطقه بعبدا همچنین لیست آنتوان الیاس الحلو که مورد حمایت شخصیت‌های محلی بوده و به جریان آزاد ملی نزدیک است، پیروز انتخابات شد. لیست‌های مورد حمایت جریان آزاد ملی همچنین در مناطق فالوغا، وادی الشحرور نیز پیروز شدند. لیست مشترک جریان آزاد ملی و نیروهای لبنانی در کفرشیما اکثریت آرا را به خود اختصاص داد و در الحازمیه لیست التجدد به ریاست جان اسمر پیروز انتخابات شد.

در جبیل لیست های مورد حمایت و نزدیک به جریان آزاد ملی در مناطق زیر به پیروزی رسیدند: عمشیت، العاقورة، بلدة المغیری - جرد جبیل، البربارة، ترتج، مزرعة السیاد - جرد جبیل، بلاط - جبیل، اهمج، جاج، حصارات، عنایا وکفربعال، المنصف، یانوح.

همچنین نامزدهای شهرداری مورد حمایت جریان آزاد ملی نیز در این بخش ها از جبیل پیروز انتخابات شدند: حالات، المنصف، جاج، ، شامات، فتری، المزاریب، اهمج، فغال، حجولا، وعنایا در جرد جبیل، العاقورة و البشلی.

لیست های بشتلیده و مشان بلدتی که مورد حمایت شخصیت‌های محلی قرار دارند نیز در انتخابات پیروز شدند. عناصر مستقل مورد حمایت شخصیت‌های محلی در دو منطقه حفد واده در جبیل نیز اکثریت آراء مردم را به خود اختصاص دادند. در الغابات و الرویس لیست مورد حمایت جریان المرده پیروز انتخابات شد و در نهر ابراهیم و بجه لیست های الکتایب به پیروزی رسیدند. در مناطق میثوق و القطاره نیز نیروهای لبنانی آرای مردمی را به نفع لیست خود کسب کرد.

در منطقه لاسا در جبیل لیست توسعه و وفاداری مورد حمایت حزب‌الله و جنبش امل پیروز انتخابات شدند. در شهر جبیل نیز زیاد الحواط رئیس کنونی شورای شهر که مورد حمایت حزب نیروهای لبنانی و الکتایب قرار دارد پیروز انتخابات شد.

در منطقه کسروان لیست‌های مورد حمایت جریان آزاد ملی در بزمار وفی جعیتا والعقیبه، ذوق مصبح، وذوق مکایل پیروز شدند .

در المتن لیست‌های مورد حمایت جریان آزاد ملی در مناطق ضهور الشویر، ضهر الصوان، کفرعقاب، بیت مری، عینطورة، الفنار، العطشانة آراء مردم را به خود اختصاص دادند. همچنین حزب قومی اجتماعی سوریه از پیروزی در مناطق انطلیاس - النقاش، الزلقا خبر داد و الکتائب برنده انتخابات در سن الفیل بود.

نتایج غیر رسمی انتخابات در الشوف و عالیه نشان می‌دهد که لیست مورد حمایت جریان آزاد ملی و حزب نیروهای لبنانی در دیرالقمر پیروز انتخابات شده‌اند. جریان آزاد ملی همچنین در مناطق المشرف و الدامور در الشوف و المنصوره در عالیه نیز توانسته اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد.

حزب دموکراتیک لبنان اعلام کرد که لیست مورد حمایت این حزب در منطقه الشویفات موفق شده 15 کرسی از مجموع 18 کرسی شورای شهر را در رقابت با لیست مورد حمایت حزب سوسیالیست ترقی‌خواه به دست آورد. این حزب تمامی 9 کرسی شهرداری ها در این منطقه را نیز به خود اختصاص داده است.

حزب دمکراتیک با لیست‌های خود در کفرمتى، بیصور، بشامون،اغمید، عیتاب، کفرنبرخ، خریبة المتن، بعورته، البساتین پیروز انتخابات شد. حزب دمکراتیک همچنین به همراه حزب سوسیالیست ترقی خواه در مناطق الرملیة، کفرفاقود، کفرحیم، الغابون، قرنایل، بعقلین، بدغان پیروز انتخابات شد.

در کفرحیم لیست مورد حمایت حزب دموکراتیک لبنان و حزب قومی اجتماعی سوریه و حزب سوسیالیست ترقی‌خواه در انتخابات پیروز شد. حزب التوحید العربی نیز آراء مردم در منطقه الجاهلیه در شوف را به نفع خود جلب کرد.

حزب سوسیالیست ترقی‌خواه نیز اعلام کرد که در مناطق بعقلین، و دمیت، عماطور، عین زحلتا و عین قنی، در الشوف پیروز انتخابات بوده است.

دومین مرحله از انتخابات شورای شهر و شهرداری‌ها دیروز در استان جبل لبنان انجام ‌شد. در استان جبل لبنان شش منطقه وجود دارد که عبارتند از: عالیة، بعبدا، جبیل، الشوف، کسروان، المتن. رقابت‌های حزبی و خانوادگی در این استان برای دستیابی به 309 کرسی شورای شهر و صدها کرسی شهرداری‌ است. این دوره از رقابت‌ها نیز نظیر دوره گذشته تنها براساس رقابت‌های خدماتی توسعه ای خلاصه نمی‌شود، بلکه رویکردهای سیاسی نقش اساسی در روند انتخابات جبل لبنان دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس