کد خبر 573920
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

گوگل تصمیم دارد نقشه‌های دیجیتالی سه‌بعدی از فضای داخلی ساختمان‌ها را با رزولوشنی فوق‌العاده ایجاد کند و در قالب پروژه Tango و استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی کسب درآمد کند.

 یه گزارش مشرق، شرکت گوگل در حال حاضر تولید نقشه‌های جامع از شهرهای مختلف جهان را در دستور کار قرارداده اما آن‌طور که از شواهد امر پیداست، این غول دنیای تکنولوژی برنامه‌های گسترده‌تری برای استفاده بهتر از تکنولوژی‌های توسعه‌یافته برپایه موقعیت مکانی دارد.
 
این شرکت تصمیم دارد نقشه‌های دیجیتالی سه‌بعدی از فضای داخلی ساختمان‌ها را با رزولوشنی فوق‌العاده ایجاد کند و در ادامه راه در قالب پروژه Tango و استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی، به کسب درآمد اقدام کند.
 
گوگل برنامه‌هایی برای توسعه هر چه بیشتر این تکنولوژی در سال جاری دارد و قصد دارد این برنامه را به طرحی که در دسترس همگان قرار می‌گیرد مبدل کند. بنابر گزارش بلومبرگ، درخواست‌ نیروی کاری و به‌روزرسانی‌های جدید نرم‌افزار توسعه‌دهندگان یعنی تانگو نیز همگی از زمینه‌سازی برای اجرای این هدف بلندپروازانه شرکت گوگل حکایت دارند. گوگل جزئیات بیشتر را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که در بازه زمانی 18 تا 20 ماه می سال جاری برگزار خواهد شد پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهدداد.
 
تانگو به‌منظور عملی کردن این طرح، از دوربین‌ها و سنسورهای مختلف در کنار نرم‌افزارهای دیگری که در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی موجود است بهره خواهد گرفت. با اجرای نرم‌افزار و گرفتن دوربین گوشی به سمت محیط اطراف، ایجاد تصاویر و اضافه شدن اطلاعات به‌منظور بازسازی محیط روی صفحه‌نمایش دستگاه همراه و البته یافتن موقعیت مکانی آغاز خواهد شد.
 
گوگل امیدوار است در چارچوب پروژه تانگو، پشتیبانی از توسعه‌دهندگان مستقل به‌منظور ایجاد برنامه‌ها و سرویس‌های جدید برپایه واقعیت مجازی نیز میسر شود. در این راستا بازی‌های ویدئویی می‌توانند به شخصیت‌هایی تجهیز شوند که در پشت مبلمان شما مخفی شده‌‌اند. موزه‌ها می‌توانند انیمیشن‌های سه‌بعدی را در هنگام بازدید پیش روی افراد قراردهند و حتی فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانند آیتم‌های حراج شده را های‌لایت کرده و خریداران را به سمت خرید از خود دعوت کنند.
 
برخلاف اکثر سیستم‌های توسعه یافته برپایه واقعیت مجازی، تانگو به تجهیزات جانبی برای بازسازی دیجیتالی دنیای اطراف کاربر نیاز نخواهد داشت و بازهم برخلاف گوگل مپس، می‌تواند جزئیات محیط اطراف را بدون نیاز به منابع اطلاعاتی اضافی، شکل دهد.
 
توسعه دهنده Lex Dreitser، توسعه‌دهنده فعال در حوزه تکنولوژی واقعیت مجازی که برنامه‌هایی برپایه پروژه تانگو ایجاد کرده در این باره می‌گوید: " تانگو در واقع افزونه‌ ویژه محیط‌های سربسته، برای پلتفرم نقشه‌برداری محیط‌های باز شرکت گوگل است."
 
پروژه تانگو دوسال پیش در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گوگل کلید خورد اما بهره‌برداری رسمی از این پروژه در سال جاری عملی خواهد شد. با بهره‌گیری از نقشه‌های با جزئیات بیشتر، علاوه بر بهبود تجربه کاربران، گوگل می‌تواند سیستم جدید ارائه تبلیغات را برپایه موقعیت مکانی کاربران راه‌اندازی کند. علاوه بر این، امکان توسعه نرم‌افزارهای بهتر برای سیستم‌عامل اندروید نیز فراهم خواهد شد. در نهایت، پروژه تانگو می‌تواند گوگل را به رقیبی قدرتمند در مقابل محصولات فعلی بازار واقعیت مجازی مانند اوکیولس ریفت فیس‌بوک و وایو اچ‌تی‌سی تبدیل کند.

منبع: آی‌تی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس