کد خبر 576707
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

یک راهب بودایی که به یک کارآفرین در حوزه تکنولوژی تبدیل شده، دوره زمانی 265 ساله بین 1603 تا 1868 که برای ژاپن معروف به عصر Edo است را با پروژه EDO VR مبتنی بر واقعیت مجازی متولد می کند.

 به گزارش مشرق، نام این راهب بودایی «اوییشی شینکیو» است و در مورد پروژه خود می گوید: عصر Edo عصری منحصر به فرد در تاریخ ژاپن است، ولی اسناد بصری اندکی در مورد واقعیت های ژاپن این دوره وجود دارد. هدف من این است که مردم امروز، ضمن سرگرم بودن، در مورد این عصر چیزهای زیادی فرا بگیرند.

ژاپن گذشته تاریخی خود را وارد واقعیت مجازی می‌کند
 
شینکیو تحصیلات خود را قبل از وارد شدن در حوزه تکنولوژی در دانشگاه «ریوکوکو» که مخصوص به راهبان بودایی است، گذرانده و پیش از آغاز این پروژه و راه اندازی استارت آپ خود به نام AVATRA با چند مورد از شرکت های تکنولوژیک در ساخت بازی های رایانه ای همکاری کرده است. وی هنوز هم به عنوان یک راهب بودایی فعالیت نیمه وقت دارد.
 
شینکیو در این پروژه از راهنمایی و همکاری یک متخصص تاریخ هنر به نام «نوبو ناکامورا» نیز بهره گرفته تا اقدام به بازسازی یکی از تاریخی ترین و مشهورترین خیابان هایی که دو بخش مهم توکیو را به هم متصل میکند، و البته بر اساس مجموعه نقاشی ها و اسناد هنری تاریخی ژاپنی  با نام «کیدایی شوران» کند.
 
ژاپن گذشته تاریخی خود را وارد واقعیت مجازی می‌کند
 
شینکیو اما بر این باور در حالی که این اسناد هنری تنها یک نما از این خیابان تاریخی را نشان می دهد، پروژه وی یک نمای کامل از آن و چیزی شبیه به نمای Google Street از گذشته است. وی به دنبال آن است که دنیایی واقعی تر از آنچه برخی درام ها و داستان های ژاپنی از عصر Edo نشان داده اند، در مقابل دید افراد بگذارد.
 
وی می گوید: این دست از آثار عصر Edo را بسیار فانتزی تر از آن چیزی که بوده است، نمایش می دهند و معمولا المان هایی را به آن اضافه می کنند که عملا در آن دوره اثری از آنها نبوده است. وی برای مثال صحنه های حماسی مبارزات سامورایی ها را مثال می زند و می گوید: شکاف بزرگی بین آنچه مردم می دانند و واقعیت های آن دوره وجود دارد و اساسا این دوره انزوا، یک دوره کاملا صلح جویانه و نه مبارزه طلبانه بوده است.
 
ژاپن گذشته تاریخی خود را وارد واقعیت مجازی می‌کند
 
شینکیو در این پروژه از سایر مردم ژاپن نیز کمک خواسته تا آنچه در توکیو تغییر کرده یا بدون تغییر باقی مانده را تصویر کنند. برای مثال وی اشاره می کند که نام بسیاری از خیابان های اصلی در این شهر از همان دوران بدون تغییر مانده، در حالی که آسمانخراش ها جای بناها و ساختمان های قدیمی را در این خیابان ها گرفته است.
 
وی در نهایت قرار است این پروژه مبتنی بر واقعیت مجازی را در یک بازی رایانه ای استفاده کند و همچنین در نظر دارد تا اپلیکیشن مخصوص آن را در اختیار موزه ها و مدارس قرار دهد تا فصل جدید را در آموزش یکی از مهمترین دوره های تاریخی کشورش رقم بزند.
منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس