برخی از بازیکنان معترض حاضر در لالیگا در سال 1982 دست به اعتصاب زدند و برای تیم خود به میدان نرفتند.

به گزارش مشرق، در دوره گذار اسپانیا، بازیکنان نیز شاهد تغییراتی بودند. آن ها تحت سلطه رژیم سختی بودند که بیشتر هزینه‌های تیم برای عیش و نوش مدیرانی صرف می شد که خوب کار نمی کردند. یکی از قوانین سخت این بود که بازیکن حق ترک باشگاه را ندارد حتی اگر قرارداد او پایان یافته باشد. بر این اساس قرارداد بازیکن با 10 درصد افزایش ارزش به طور یک طرفه تمدید می شد. بازیکن تنها در یک صورت می توانست تیمش را ترک کند. اگر در طول فصل بازی نمی کرد این اجازه را پیدا می کرد.

شرایط سخت دیگر بخشی از آیین نامه فدراسیون فوتبال اسپانیا بود. در این آیین نامه محدودیت سنی 23 سال برای بازی در لیگ دسته سه وجود داشت. این موضوع به خاطر حفاظت بازیکنان جوان بود و تبدیل نشدن لیگ دسته سه به گورستان فیل ها. AFEانجمن بازیکنان اسپانیایی یکی از مخالفان این قوانین بود.

این فشار فصل های متعددی ادامه داشت. در حقیقت پس از تاسیس AFEدر 25 ژانویه 1978 جلسات طولانی برگزار و مذاکره انجام شد، همچنین فسخ قرارداد و تهدید به اعتصاب وجود داشت. پورتا، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا و باشگاه ها مخالف سر سخت انجمن بودند.درنهایت پس از اعلام اعتصاب و لغو بلافاصله، شرایط بدتر شد و اما سپس با اعلام رسمی در یکی از هفته های لالیگامعترضانبه خاطر محدودیت سنی در دسته سه اعتصاب کردند.

بارسلونا از ابتدا اعلام کرده بود این کار را نمی کند. بارسا صدرنشین بود و یک امتیاز با رئال سوسیداد و سه امتیازبا رئال مادرید فاصله داشت.فشارروی همه تیم ها بود. جمعه شب دل بوسکه، انجمن و رئال در عین نارضایتی خود را کنار کشیدند. این درحالی بود که بیشتر تیم ها در طوفان محاصره شده بودند.

درنهایت در چهار تیم رئال مادرید، کاستیون( که سقوط کرده بود)، والنسیا و ساراگوسا اعتصاب دیده شد. این تیم ها با بازیکنان جوان و نوجوان خود که حرفه ای نبودند، به میدان رفتند. به همین خاطر میچل بازیکن کاستیا برای اولین بار به میدان رفت. «مادرید-کاستیا» دو بر یک کاستیون را شکست داد و یکی از گل ها را میچل به ثمر رساند. در نهایت مادرید لیگ را با رتبه سوم به پایان رساند و قهرمانی از آن رئال سوسیداد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس