کد خبر 572778
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸

وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات عربستان سعودی امشب به این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند «جان کری» وزیر خارجه آمریکا جمعه‌شب برای دیدار با مقامات سعودی وارد ریاض می‌شود.

به گزارش وبگاه خبری «الآن»، کری امروز قرار است در سفر خود به عربستان با مقا‌م‌های این کشور در مورد موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل آرا بپردازد.

این سفر جان کری یک هفته طول خواهد کشید و بعد از عربستان، برای شرکت در نشست بین‌المللی «وین» به منظور بررسی درگیر‌ها در سوریه و لیبی دوشنبه هفته آینده، این کشور را به مقصد اتریش ترک خواهد کرد.

علاوه بر این قرار است وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه برای حضور در نشست‌های وزیران خارجه پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و انجام گفت‌وگوها درباره چالش‌های پیش رو همپیمانان غربی به بروکسل سفر کند.

در این ارتباط، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا با همتای ایتالیایی خود «پاولو جنتولینی» در نشست وین درباره اوضاع لیبی به بحث و گفت‌وگو خواهد پرداخت.

وی همچنین افزود، شرکت کنندگان در این نشست راه‌های حمایت بین‌المللی از دولت آشتی ملی لیبی را بررسی و بر مسائل امنیتی این کشور تمرکز خواهند کرد.

قرار است بعد از نشست لیبی، جان کری و همتای روسی خود  سرگئی لاوروف، ریاست نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه را که شامل 17 کشور است، بر عهده بگیرند.

این گروه قصد دارد آتش بس شکننده در سوریه تداوم پیدا کند و گروه‌های معارض و دولت سوریه پایبند آن باشند.

علاوه بر این، وزیر خارجه آمریکا به همراه همتایان روسی و فرانسوی خود در ریاست نشستی که بر محور منطقه مورد نزاع «قره باغ» بر گزار خواهد، شرکت خواهد کرد. در این نشست، رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان حضور خواهند داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس