دبیر موسسه روایت سیره شهدا با اعلام این خبر که کمیته‌ای از سوی این موسسه با مدیریت حجت الاسلام ماندگاری با عنوان "ستاد مردمی گرامیداشت شهدای مدافع حرم" تشکیل شده است، گفت: فعالیت‌های این کمیته برنامه‌ریزی برای تشییع پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم در شهر قم و انجام کارهای پژوهشی است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت الاسلام آبیار دبیر موسسه روایت سیره شهدا از برگزاری مراسم اختتامیه راهیان نور راویان روحانی این موسسه خبر داد و گفت: افتتاحیه این مراسم سال گذشته و با سخنرانی حجت الاسلام شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با موضوع شهدای مدافع حرم و شبهات مطرح در خصوص مدافعان حرم برگزار شد.

وی افزود: اختتامیه نیز روز جمعه(24 اردیبهشت) با 2 هدف، نخست تقدیر و تشکر از راویان و خانواده‌هایشان که در عملیات راهیان نور فعالیت داشته‌اند و دوم بیان گزارش راهیان نور و چشم‌انداز سال جدید موسسه برگزار می‌شود.

آبیار با بیان اینکه حدود 140 نفر از راویان روحانی در عملیات فرهنگی راهیان نور دوره گذشته فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این افراد به همراه خانواده‌هایشان سایر راویانی که جهت همکاری در عملیات فرهنگی راهیان نور اعلام آمادگی کرده بودند و کارمندان موسسه روایت سیره شهدا و خادمین شهدا در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی بیان داشت: این مراسم از ساعت 9 صبح روز جمعه تا ساعت 17 در اردوگاه فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار می‌شود. سخنرانی، مداحی، ارائه گزارش و چشم‌انداز سال جدید موسسه و تجلیل از 15 راوی روحانی رزمنده و غیررزمنده از بخش‌های برگزاری این مراسم است. همچنین به تمامی همسران راویان روحانی که یاور هسمرانشان بودند، هدیه‌ای ناقابل داده خواهد شد.

دبیر موسسه روایت سیره شهدا درباره فعالیت‌های این موسسه در خصوص شهدای مدافع حرم گفت: کمیته‌ای از سوی موسسه با مدیریت حجت الاسلام ماندگاری با عنوان "کمیته ستاد مردمی گرامیداشت شهدای مدافع حرم" تشکیل شده است. فعالیت‌های این کمیته برنامه‌ریزی برای تشییع پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم در شهر قم و انجام کارهای پژوهشی است به طور مثال سال گذشته جزوه‌ای با موضوع گلچین خاطرات شهدای مدافع حرم تهیه و در اختیار راویان روحانی قرار داده شد.

آبیار ادامه داد: همچنین طرحی را در دست اقدام داریم تا دوره‌های آموزشی و فرهنگی به صورت هفتگی برای فرزندان شهدای مدافع حرم افغانستانی و پاکستانی برگزار شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو بیان داشت: تمام کسانی که در موسسه روایت سیره شهدا راوی هستند، روحانی نیز هستند و شرط فعالیت در این موسسه، گذراندن سطح 2 حوزه است تا روحانیون توانمندی خطابه‌گری داشته باشند.

دبیر موسسه روایت سیره شهدا درباره دیگر فعالیت راویان روحانی علاوه بر راهیان نور گفت: در طول سال از سراسر کشور برای برگزاری محافل شهدا درخواست حضور راوی روحانی می‌شود که پس از بررسی توسط موسسه راویان روحانی به این شهرها اعزام می‌شوند.

آبیار اضافه کرد: همچنین عملیات دیگری با موضوع تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در برخی استان‌ها انجام شده و خواهد شد. این عملیات فرهنگی بدین گونه است که تیمی 15 نفره از راویان موسسه به مدت یک هفته یا 10 روز در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و محافل شهدای آن استان روایتگری و تبلیغ خواهند داشت. پیش از حضور این راویان رایزنی‌هایی توسط موسسه و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آن استان با مسئولان انجام و جدول برنامه‌ها تهیه می‌شود.

وی گفت: اولین دوره این عملیات از هشتم تا 18 اسفند در 8 شهر استان خوزستان برگزار شد. دومین دوره نیز در ایام برگزاری راهیان نور بازی دراز از 4 تا 10 اردیبهشت در شهرهای استان کرمانشاه اجرا شد.

دبیر موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: دوره بعدی نیز در دو نوبت یعنی مردادماه و آبان ماه سال جاری در استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس