کد خبر 571332
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال جاری 750 هزار زوج که 1.5 میلیون نفر را شامل می‌شود قبل از ازدواج آموزش رایگان ازدواج و زناشویی می‌بینند.

به گزارش مشرق، ناصر صبحی پیش از ظهر امروز در نشست با تشکل‌های فعال در حوزه ازدواج و جوانان در اردبیل اظهار کرد: در همه استان‌های کشور این برنامه آموزشی با تامین اساتید برجسته و امکانات مورد نیاز به انجام می‌رسد که سعی‌مان بر این است تا سهمیه بیشتری را به استان اردبیل اختصاص دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال جاری 750 هزار زوج که 1.5 میلیون نفر را شامل می‌شود قبل از ازدواج آموزش رایگان ازدواج و زناشویی می‌بینند.

صبحی فعالیت تنها 10 سمن در حوزه ازدواج و جوانان را در شان مردم استان اردبیل ندانست و افزود: هر چند میانگین طلاق و آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل از متوسط کشوری پایین‌تر است اما باید افزایش طلاق را به عنوان زنگ خطر احساس کنیم و سمن‌های فعال در این حوزه را تقویت کنیم.

وی با نام بردن از هفت استان پر طلاق و آسیب‌خیز کشور در حوزه اجتماعی گفت: تهران، البرز، قم، گیلان، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی در صدر استان‌های پر طلاق و آسیب‌خیز کشور هستند در حالی که استان‌های آذری‌نشین همچون اردبیل از میانگین کشوری رو به پایین هستند.

وی گفت: قرار است ماه‌های اول یا دوم تابستان کارگاه و همایش‌های کشوری با میزبانی اردبیل در حوزه ازدواج، جوانان و تعالی خانواده برگزار شود که قطعا با دعوت از کارشناسان و متخصصان امر سعی‌مان بر این است تا توسعه برنامه‌های آموزشی به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: ما باید از ظرفیت مجمع خیرین ازدواج و تشکل‌های مردم نهاد حوزه ازدواج و جوانان بیشترین استفاده را بکنیم که در این ارتباط قطعا تمایل داریم تا از این توانمندی‌ها بیش از گذشته بهره بگیریم.

صبحی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دارای مجمع خیرین دانشگاه‌ساز است که قرار شده با همت این مجمع در اردبیل کمپ دانشجویی با محوریت ازدواج دانشجویان و اسکان آنها فراهم آید که در این زمینه پیگیری‌های مسئولان استانی و کشوری نیازی جدی و ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    چشمم روشن سه شهری که سه حوزه علمیه مستقل کشوری درشون قرار داره، یعنی قم و اصفهان و مشهد، در صدر طلاق گیران قرار دارند. نِه چشمم روشن. نِههههه چشمم روشن. نِههههههه بیبین منو چشمم روشن. واقعا چقدر فعالیت های فرهنگیشون جواب داده
  • مهدی ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    یاشاسین آذربایجان
  • yas ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    اونایی که کم طلاقند رو محبت وعشق ووفاداری تکیه میکنند,برعکس اینیکیا..روی حقوق..که ناقص گفته میشه وباجگیرانه
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    کمترین آمار طلاق سیستان بیشترین مشهد و قم این فاجعه است
  • بیر نَفَر ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    شما چیکار کردی ؟ چه قدمی برداشتی؟ همه ماهادر مقابل مشکلات این چنینی همین جملات را می گیم "کی بود کی بود من نبودم"، "من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود" آیا قدمی عملی و تأثیر گذار هرچند کوچک (حداقل برای خاطر خودمون) برای رفع مشکلات کشور برداشته ایم ؟ آیا این کسانی که طلاق گرفتن به حرف های کارشناسان و متخصصین مذهبی گوش کردن ؟ عمل کردن؟ که الآن کسی بیاد مدعی و طلبکار باشه از حوزه و و کلاً کسانی که راه را بلدند، به نظر من که اگه پیش بهترین دکتر هم بریم ولی دواها و توصیه هایی را که برامون مینویسه را نخوریم و انجام ندیم هیچ فایده ای برامون نداره، نظر شما به غیر اینه؟ شما که خودت دکتری O|O

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس