کد خبر 571246
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم در تاریخ 4 و 5 خرداد ماه در محل مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به جزئیات برنامه افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم در تاریخ 4 و 5 خرداد ماه در محل مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار می‌شود.

آیت‌الله خاتمی به شرح برنامه این دو روز پرداخت و تصریح کرد: برنامه چهارم خرداد رأس ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و ابتدا از هیأت رئیسه سنی جهت استقرار در جایگاه برای اداره جلسه افتتاحیه که دو نفر از مسن‌ترین و دو نفر از جوان‌ترین اعضای خبرگان عضو آن هستند، دعوت می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استماع سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید یادآور شد: ما در نوبت اول افتتاحیه، پیام مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را به مناسبت پنجمین دوره خبرگان قرائت می کنیم.

وی ادامه داد: پس از این، گزارش انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری از سوی آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ارائه می‌شود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: طبق ماده 5 آیین‌نامه مراسم تحلیف صورت می‌گیرد و پس از سخنرانی رئیس سنی،‌از حضور میهمانان در مراسم افتتاحیه تقدیر شده و به این ترتیب جلسه علنی مراسم افتتاحیه به پایان می‌رسد که در این بخش حضور میهمانان و رسانه‌های جمعی آزاد است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادامه مراسم به صورت غیرعلنی به تشریح دستور کار این جلسه پرداخت و گفت: در بخش غیرعلنی انتخاب هیأت رئیسه دائم و کمیسیون‌ها به مدت دو سال برگزار می‌شود.

وی افزود: ما ابتدا انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری و سپس انتخاب دو نایب‌رئیس را داریم که به ترتیب رأی اول و دوم مشخص می‌شود و در ادامه دو منشی مجلس خبرگان و دو کارپرداز اجرایی و فرهنگی انتخاب خواهند شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به انتخاب کمیته 5 نفره برای تنظیم محورهای  بیانیه پایانی اجلاس خبرگان تصریح کرد: ششمین دستور کار جلسه غیرعلنی انتخابات برای اعضای کمیسیون های شش گانه مجلس خبرگان رهبری است و هفتمین دستور کار ما نیز نطق‌های قبل از دستور و دیگر موارد احتمالی خواهد بود که طبق آیین‌نامه توسط هیأت رئیسه اعلام می‌شود و به این ترتیب جلسه غیرعلنی خبرگان روز 5 خرداد به پایان خواهد رسید.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین یادآور شد: اعضای خبرگان روز پنج‌شنبه ششم خردادماه پس از زیارت مرقد مطهر امام خمینی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس