کد خبر 571042
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

همزمان با عرضه iOS ۷، اپل از قابلیت آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن‌ها رونمایی کرد. همانطور که از نامش پیداست، به وسیله این امکان می‌توانید خیال خود را از بابت به‌روز‌بودن نرم افزارها راحت کنید.

 به گزارش مشرق، این قابلیت، برای تمامی کاربران مفید و کاربری به نظر می‌رسد، اما در کنار مثبت بودن، حجم اینترنت شما را نیز به صورت خودکار مصرف می‌کند که ممکن است برای بسیاری از افراد، آزار‌دهنده باشد.

در این مطلب با نحوه کنترل‌کردن و جلوگیری از آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن‌ها آشنا خواهید شد.
 
آپدیت خودکار نرم افزارها چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
 
به روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها معمولا در شب و در صورت متصل‌بودن وای‌فای دستگاه و شارژر اتفاق می‌افتد. بدین معنی که اگر هنگامی که دیوایس خود را به شارژ متصل می‌کنید، وای‌فای را قطع کنید، عملیات به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها متوقف می‌شود. اما این روش، برای جلوگیری از آن منطقی به نظر نمی‌رسد. پس به روش منطقی در این زمینه می‌پردازیم.
 
این تنظیمات، به نوع دستگاه شما بستگی ندارد. پس اگر شما از آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ استفاده می‌کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید.
 
وارد Settings > iTunes & App Store شوید. در قسمت AUTOMATIC DOWNLOADS مانند تصویر زیر، گزینه Updates را در وضعیت خاموش قرار دهید.
 
آپدیت خودکار نرم‌افزارهای اپل را قطع کنید + آموزش
 
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گزینه‌های Music ،Apps و Books نیز به چشم می‌خورند. با روشن بودن آنها، در صورتی که به عنوان مثال توسط اپل آیدی خود بر روی آیفون اقدام به دانلود نرم افزار، موزیک یا کتابی کنید، در صورت اتصال به اینترنت، به صورت خودکار عملیات دانلود روی دیوایس‌های دیگر ( مانند آیپد یا آیپاد تاچ ) نیز انجام می‌شود.

منبع: آی‌تی‌رسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس