رستم قاسمی اظهار داشت: خروجی کار دولت،‌ باید فعال کردن کارخانه‌ها و تولید باشد، نه افزایش روزانه تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی  اظهار داشت: امروزکسی منکر زحمات دوستان در دولت نیست، ولی این حرف درستی است که خروجی کار دولت،‌ باید فعال کردن کارخانه‌ها و تولید باشد، نه افزایش روزانه تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها.


وی افزود: اگر دولت امسال اقدام عملی نکند، ما شاهد تعطیلی کارخانه‌ها خواهیم بود. و اگر سال‌ گذشته سال تعدیل کارخانجات بود، امسال سال تعطیل است برای اینکه در سال‌های گذشته کارخانه‌دارها امیدی داشتند و فکر می‌کردند اتفاقاتی می‌افتد، ولی حالا اگر دولت فکر اساسی نکند، امسال بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل خواهند شد.


وزیر سابق نفت  در ادامه با انتقاد از قراردادهای جدید نفتی دولت روحانی گفت‌: ما برای صنعت نفت کشور پول لازم داریم و این واقعیتی است و باید از منابع خارجی استفاده کنیم، اما باید روش‌های استفاده از منابع خارجی را در قراردادهای بهینه‌تر و روش‌های بهتری اعمال کنیم و خودمان را گرفتار قراردادهای طولانی، آن هم با اختیاراتی که به طرف خارجی می‌دهیم، نکنیم. البته در همه اینها باید دقت نظر و حساسیت برای رعایت منافع ملی اصل باشد. امیدوارم این را دوستان وزارت نفت مد نظر قرار بدهند و اصلاح کنند.


قاسمی ادامه داد: فکر نمی‌کنم به خاطر عدم جذابیت قراردادهای قبلی باید تن به قراردادهایی بدهیم که برای صنعت کشور با مشکلاتی مواجه شویم، البته اگر دوستان اشکالات همین قراردادها را برطرف کنند، می‌تواند برای کشور مفید باشد.


وزیر سابق نفت همچنین درباره کاهش یا افزایش فروش نفت هم گفت: در مقطعی هم فروش ما خیلی کاهش پیدا کرد، چون ما تجربه کار در دوران تحریم نداشتیم، اما خیلی طول نکشید که بعد از چند ماه آن مقدار کاهش به دو برابر افزایش یافت. این نشان می‌دهد ما در مقطعی کاهش خیلی شدید هم داشتیم، ولی با روش‌هایی صادرات‌مان را دو برابر کردیم.

در اواخر سال 1391 صادرات ‌ما داشت به‌‌تدریج افزایش پیدا می‌کرد، برای اینکه روش‌هایی را پیدا کرده بودیم و افزایش صادرات داشتیم.


گفته خود آقای رئیس‌جمهور را نقل می‌کنم که در یک گزارش تلویزیونی فرمودند در سال 1390 دولت قبل 119 میلیارد دلار نفت فروخت و پول آن را آورد و مصرف کرد. 119 میلیارد دلار فروش نفت در بدترین دوران تحریم کار ساده‌ای نبود. آیا کار بی‌ارزشی بود یا باید از آن به عنوان یک عملکرد خوب یاد کرد؟
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس