کد خبر 570838
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

مراسم رونمایی از 12 عنوان کتاب در رابطه با شهدای ورزشکار در سرای اهل قلم بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این مراسم سردار داوود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در سخنان کوتاهی بیان کرد که سال گذشته نخستین کنگره 5000 شهید ورزشکار برگزار شد. برنامه‌های ما برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا همچنان ادامه دارد و در نظر داریم برای سال 99 دومین کنگره شهدای ورزشکار را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شهدای ورزشکار مدافع حرم 52 شهید است و در نظر داریم برای این شهدا در سالن شیخ صدوق حرم شاه عبدالعظیم در روز چهارم خردادماه نخستین یادواره شهدای ورزشکار مدافع حرم را برگزار کنیم. شرایطی که اکنون در سوریه و عراق رقم خورده است حاکی از آن است که همچنان راه شهادت باز است و ما باید ادامه دهنده‌ راه شهدا باشیم.

در ادامه این مراسم عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در سخنانی بیان کرد: باید همچنان مسیر شهدا ادامه پیدا کند و خوشبختانه این مسیر همچنان باز است. شهدا می‌توانند در همه‌ برهه‌ها تأثیرگذار باشند. کنگره‌ای هم که سال گذشته برگزار شد بسیار اثربخش بود به گونه‌ای که از دل آن 12 عنوان کتاب بیرون آمده است.

احمدی ادامه داد: ما معتقد هستیم فرهنگ ورزشی ما؛ فرهنگ پهلوانی است و چون شهدا پهلوانان ما بودند از این رو مهمترین الگوی ما هستند.بعد از دوران دفاع مقدس و در دوران دفاع از حرم اهل بیت (ع) ما شاهدیم که همچنان شهدا در چنین عرصه‌هایی پیشتاز هستند و حضور دارند بنابراین همواره باید در این مسیر حرکت کنیم.

در ادامه مصطفی خورامان مسئول پروژه‌ی نگارشی چاپ کتاب های شهدای ورزشکار بیان کرد که کتاب قدرتمندترین عنصر است چون با گذشت سالیان سال همچنان در انسان تأثیر می‌گذارد. از دیدگاه ما قویترین کتاب نیز قرآن است. بنابراین کتاب دو مولفه مهم دارد: نخست اینکه کالایی ارزشمند است و دیگر قدرت دارد.کتاب ارزشمند است چون بر آگاهی ما می‌افزاید و ما باید همواره اگر دوست‌دار شهدا هستیم کتاب‌هایی که در رابطه با آن‌ها نوشته شده است را مطالعه کنیم.

خورامان در رابطه با 12 کتاب شهدای ورزشکار گفت: حدود یک سال و نیم برای جمع‌آوری و نگارش آن زمان سپری شده است.

در ادامه‌ی این مراسم سردار ناظری مسئول انتشارات فاتحان و معاون ادبیات و نشر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در سخنانی گفت: تا سال آینده دایرة‌المعارف 5000 شهید ورزشکار به چاپ خواهد رسید چرا که این رسالت بر دوش ما قرار دارد که برای معرفی شهدا کتاب بنویسیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس