کد خبر 570738
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
«پاسداری» که به سوم شعبان و میلاد نورانی امام حسین(ع) پیوند خورده، رسالتی سنگین و خطیر است که ادای آن با ماهیت عاشورایی حضرت سیدالشهداء(ع) مرتبط است. شاهد آن هم صف طولانی شهیدان گلگون‌کفن سپاه است که دل‌های مشتاق پاسداران همرزم به شوق پیوستن به آنان در تپش می‌باشد.

جالب اینکه گذشت زمان هم در این ماهیت نورانی تغییری پدید نیاورده و اگر چه بر ماهیت و پیچیدگی تهدیدات اثرگذار بوده، اما این ماهیت پاسداری برای مقابله با تهدیدات و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تغییری نکرده است؛ یعنی همان‌گونه که مقابله با تهدیدات سخت و نیمه‌سخت در دوران مقابله با شرارت‌ها و آشوب‌های نیروهای ضدانقلاب یا تجاوز و حمله نظامی حزب بعث عراق و صدام معدوم محتاج جهادی عاشورایی بود، در عرصه مقابله با جنگ نرم نیز که از مسیر تغییر باورها و فریب و استحاله داخلی و نفوذ محقق می‌شود بنا به فرموده مراد پاسداران امام خامنه‌ای مقابله‌ای عاشورایی و اقدامی حسینی می‌طلبد و فشار و خدعه به صلح حسنی منتهی نخواهد شد، گرچه برخی مصالح نرمش قهرمانانه را اجتناب‌ناپذیر جلوه دهد.

البته، در این میان نوع رویارویی با عوامل دخیل و ذی‌ربط باید متناسب باشد و جهت اصلی مقابله سخت و خشن متوجه دشمن مکار و جبار بیرونی و هشدار و هدایت نیز به سمت فریب‌خوردگان داخلی خواهد بود که براساس آموزه‌های قرآنی، «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» تدبیر دفع بیگانه و دشمن بیرونی و رأفت جذب حداکثری غفلت‌زدگان داخلی را طلب می‌کند. در عین حال با همین تفکیک هم این خصلت عاشورایی پاسداران است که پشتوانه اجرای آن رسالت سنگین است.

برای نمونه نه‌تنها خنثی‌سازی فتنه ۸۸ با تکیه بر همین ویژگی بود، بلکه سیلی محکم بر گونه تروریست‌های تکفیری و داعش و دفاع از حرم و مردم مظلوم عراق و سوریه در برابر آتش فتنه نیروهای تکفیری و عوامل جنگ نیابتی صهیونیسم و استکبار نیز ماهیتی عاشورایی و حسینی(ع) داشته است. در برابر سبعیت و خشونت تروریست‌های تکفیری و توحش مدرن به کار گرفته شده در شیوه‌های آنان تنها عاشوراییان قادر به مقاومت بوده و عشق به اهل بیت و اقتدا به حماسه‌آفرینان عاشورا امکان ایستادگی را فراهم آورده است.

اما واقعیت تلخ دیگر این است که در صحنه داخلی امروز تهدید و خطر اصلی نفوذ است که در پسابرجام و با استفاده از بعد اقتصادی و مقابله با تحریم، خط سازش و عبور از ماهیت دینی و انقلابی نظام را دنبال و از نیروهای بریده از انقلاب و شیفته و مرعوب غرب یارکشی می‌کند.

کسانی که پیشینه همراهی با امام و انقلاب داشته و حتی با به کارگیری نفاق و دورویی گاه از امام خامنه‌ای و نیروهای ارزشی نیز مایه گذاشته و به صورت دو زیست؛ هم با نیروهای مخالف انقلاب و هم نیروهای مدافع انقلاب ادعای دوستی و دلسوزی دارند، اما امام راحل را به صورت تحریف شده و امام حیّ را به صورت محدود شده می‌پسندند.

چرا که شاخصه‌‌های مکتب امام خمینی(ره) و تفسیر خلف صالح و شارح مکتب ایشان، امام خامنه‌ای هیچ‌گاه اجازه گشودن دروازه‌های نفوذ و سلطه به استکبار و بازگشت به وابستگی و نوکری اجانب را نمی‌دهد و این بار هم این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در مسیر رسالت خطیر خود، یعنی دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید سد نفوذ ایجاد کرده و مانع از سلطه و سلب ماهیت دینی و انقلابی نظام شود.

اما بی‌تردید حفظ زیست عاشورایی از جمله الزامات پاسداری در این مقطع است که باید با صبر و بصیرت علوی آمیخته شود تا امکان عبور از شرایط برآمده از پیوند نفوذ خارجی با فتنه داخلی را فراهم آورد.

* رسول سنائی راد - رییس اداره سیاسی سپاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس