کد خبر 570520
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

پس‌انداز 10 درصدی در نقطه شروع یک هدف واقع‌گرایانه خواهد بود که هر فردی قادر خواهد بود به آن برسد. نرخ پس‌انداز 10 درصدی برای تضمین آینده مالی شما کافی نخواهد بود، ولی همیشه اولین گام سخت‌ترین گام است.

به گزارش مشرق، یک نظرسنجی از سوی بانک ولز فارگو نشان می‌دهد که 44 درصد آمریکایی‌ها به سختی در خصوص مسائل مالی شخصی صحبت می‌کنند. مردم اغلب ترجیح می‌دهند درباره مرگ (38 درصد)، سیاست (35 درصد)، دین‌ (32 درصد)، مالیات (21 درصد) و بهداشت عمومی (20 درصد) صحبت ‌کنند. این موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد ، بورس سهام و بازار اوراق قرضه دنیا محسوب می‌شود.

 
چیت‌شیت در گزارشی به این سوال پاسخ داده است که «چقدر پول باید پس‌انداز کنم؟»


البته این یک پرسش کلی است که با توجه به شرایط مالی هر فرد پاسخی متفاوت خواهد داشت. با همه اینها، ما این پرسش را به عنوان یک موضوع مالی شخصی بررسی می‌کنیم. در آغاز کار، 10 درصد از درآمد خود را پس‌انداز کنید و پس از اینکه عادات خرج‌کردن خود را بهبود دادید، این پس‌انداز را به حداقل 20 درصد افزایش دهید. به طور ایده‌آل، شما باید تا بیشترین مقدار معقول پس‌انداز کنید.


پس‌انداز 10 درصدی در نقطه شروع یک هدف واقع‌گرایانه خواهد بود که هر فردی قادر خواهد بود به آن برسد. نرخ پس‌انداز 10 درصدی برای تضمین آینده مالی شما کافی نخواهد بود، ولی همیشه اولین گام سخت‌ترین گام است. موفقیت‌های کوچک سرآغاز پیروزی‌های بزرگتر هستند. دو سوم از آمریکایی‌ها برای مواقع ضروری، پول کافی در حساب‌های پس‌انداز خود ندارند. نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که برای کار با یک مشاور مالی نیاز به 50 هزار دلار دارند.


زمانی که شما تفکر پس‌انداز را در خود نهادینه کنید، رسیدن به نرخ پس‌انداز 20 درصدی بسیار محتمل خواهد بود. مطمئنا، شما باید لیست خرید خود را با دقت بیشتری تنظیم کرده و راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر پیدا کنید، اما روزی فرا خواهد رسید که شما بازنشسته خواهید شد. بنا به دلایلی، هر چقدر شما دیرتر نسبت به پس‌انداز جدی عمل کنید، آینده سخت‌تری خواهید داشت.


آخرین بخش از پاسخ شاید بهترین بخش آن باشد. پس انداز تا حد معقول یعنی چه؟ شما باید یک نگاه واقع‌گرایانه به نیازهای خود داشته باشید. خیلی اوقات، چیزهای گرانبهایی که مطلوب ماست، نمی‌تواند یک شادی بلندمدت برای ما فراهم آورند. یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: «یک خانه کوچک همان‌قدر شادی‌آور است که یک خانه بزرگ.» با به یادداشتن این حقیقت ساده، شما قادر خواهید بود که بیش از تصور قبلی خود پس‌انداز کند. هیچ قاعده‌ای وجود ندارد که بگوید شما تنها قادر به پس‌انداز 20 درصد از درآمد خود هستید.


فراموش نکنید: تنها به این دلیل که ما در یک اقتصاد مصرف‌گرا زندگی می‌کنیم، به این معنا نیست که شما باید تمامی درآمد خود را خرج کنید!


منبع: اقتصاد نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهاد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    پس انداز؟ عجب از یارانه ها چه خبر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس