کد خبر 570467
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

معاون وزیر خارجه کشورمان از سفر قریب الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به ایران خبر داد و افق همکاری‌های ایران و ژاپن را روشن خواند.

 به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در سمینار ایران و ژاپن با موضوع «زنان، صلح و توسعه پایدار» که صبح امروز (دوشنبه) در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه در حال برگزاری است، با خیر مقدم به مهمانان و تشکر از برگزار کنندگان این سیمنار اظهار داشت: خوشحال هستم از اینکه روابط دو اندیشکده دفتر مطالعات و ساساکاوا به سطحی رسیده که چنین همایشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش اساتید خانم ایران شناس در این زمینه و با نام بردن از کسانی که آثار ادبیات فارسی را به زبان ژاپنی ترجمه کرده‌اند، افزود: روابط ایران و ژاپن بیش از هزار سال قدمت دارد و قرابت‌های فرهنگی بین ایران و ژاپن بسیار زیاد است و فرهنگ شرقی ویژگی‌های مشترک زیادی را بین دو کشور ایجاد کرده از جمله نوع دوستی و صلح طلبی.

معاون وزیر خارجه کشورمان از سفر قریب الوقوع شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به ایران خبر داد و گفت: روابط دو کشور فراتر از روابط تجاری و مبادلات در زمینه نفت انرژی و تکنولوژی‌های نوین و صنعت خودرو است.

عراقچی در ادامه سخنانش با اشاره به حضور «آکیه آبه» همسر نخست‌وزیر ژاپن در این نشست، عنوان کرد: حضور همسر آقای آبه در این جمع نشان دهنده آینده‌ای روشن در روابط دو کشور است.

عراقچی ادامه داد: دو ملت ایران و ژاپن فرصت‌های خوبی برای همکاری دارند و تجربیات دو کشور در خصوص جنگ و اینکه هر دو کشور قربانی سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی هستند، باعث شده تجربیات زیادی در خصوص مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی داشته باشند.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت که افق همکاری در زمینه کودکان و زنان بسیار روشن است.

وی اضافه کرد: در آستانه برنامه‌ریزی و تلاش جامعه بین‌الملل برای نیل به قطعنامه توسعه پایدار، متاسفانه زنان در کشورهای خاورمیانه شاهد جنگ و آوارگی هستند.

عراقچی توسعه جهانی را منوط به صلح پایدار دانست و گفت: جنگ فرصتی برای توسعه پایدار نمی‌گذارد.

وی عنوان کرد: وزارت خارجه ایران آماده همکاری با همه کشورها به خصوص ژاپن در این زمینه است.

این سمینار یک روزه از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری با همکاری بنیاد ساساکاوا ژاپن و دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی  وزارت خارجه در این محل در حال برگزاری است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    نظر امام خامنه ای بر گسترش روابط با کشور های پیشرفته ای مثل ژاپن است کاش ساستمداران عزیزمان دست از چسبیدن به امریکا وانگلیس بردارند وقتی میگن میخایم با کل دنیا ارتباط داشته باشیم منظورشون فقط امریکا واسراییل نباشه خوب بیایید با همین کشور ها رابطه دوستی داشته باشید ژاپن کره جنوبی هند چین روسیه و...اینها کشورهای پیشرفته با قدرت اقتصادی بالا هستند البته باید ازشون تکنولوژی وارد کنیم نه اینکه نفت بدیم کالا بگیریم با اینکه ژاپن رابطه خوبی با امریکا داره اما نظر شخصی من اینه که باید خیلی به ژاپن نزدیک بشیم. جامعه ژاپن میتونه ارتباط فرهنگی خوبی با ایرانی ها برقرار کنه ومثل فرهنگ غربی تهاجمی نیست و خصلت های خوبی میتونه منتقل کنه و دولتشون هم نفوذ سیاسی خوبی داره و از قدرت اقتصادی زیادی برخورداره حتی در افقی 10 ساله همکاری های نظامی هم دور از دسترس نیست مشرق بازم نفرستی نظر شما غیرقابل انشار است!عین یه خبرگزاری خوب منتشر کن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس