کد خبر 570295
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

سخنگوی حزب کارگزاران خواستار برکناری رؤسای سازمان مدیریت، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شد.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون اخبار ویژه شماره امروز خود نوشت:

حسین مرعشی در مصاحبه با ارگان دینی (نشریه صدا) می‌گوید: در سیاست هیچ چیز بدتر از نفاق نیست. در سیاست فرد اگر شکست هم خورد، اما خودش باشد، ارزشمند است. تنها خطری که من متوجه مجلس دهم می‌بینم ژله‌ای بودن مواضع سیاسی برخی از منتخبان است. این افراد باید زودتر تکلیف خود را روشن کرده و به هر جبهه‌ای که نزدیکتر هستند، بپیوندند.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند، گفت: من اولویت اول (کاری دولت) را تغییر ستاد اقتصادی دولت می‌دانم منظور از ستاد اقتصادی بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد است. امروز اولویت اقتصاد ایران دیگر تورم نیست، بلکه اولویت اقتصادی ایران ایجاد رونق در اقتصاد، استفاده از منافع خارجی، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و مصرف و ایجاد گشایش در بازار است. امروز سیاست دیگری لازم است و این سیاست را باید تیم دیگری به عهده بگیرد. من آقای محمد باقر نوبخت، ولی‌الله سیف و علی طیب‌نیا را ترکیب خوب و موفقی دانسته و می‌دانم. تیمی که تمام مأموریت خود را کنترل تورم می‌دانسته و موفق هم عمل کرده باید جای خود را به تیمی بدهد که بتواند در کشور گشایش اقتصادی ایجاد کند.

مفهوم صریح این سخن مرعشی این است که تیم اقتصادی دولت قدرت ایجاد گشایش و رونق اقتصادی را ندارد و این در حالی است که افرادی مانند نیلی و نجفی و دیگر همفکران کارگزاران در پشت صحنه از طراحان سیاست‌های اقتصادی دولت هستند.

قمپز در کردن سخنگوی کارگزاران (رئیس دفتر رئیس دولت سازندگی) برای رشد و رونق اقتصادی در حالی است که رکورد بالاترین تورم (49/4 درصد) در همین دولت کارگزاران زده شد و از دل سیاست‌های اقتصادی کاپیتالیستی، شکاف طبقاتی و اشرافیگری و زراندوزی برخی نوکیسه‌های شبه دولتی پدید آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس