کد خبر 569918
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

یادواره شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) و فرمانده سپاه فجر استان فارس و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فرمانده قرارگاه مرکزی امام‌ حسین (ع) در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم اهل‌ بیت(ع)، بقای انقلاب اسلامی را در انقلابی بودن همه ملت معنا کرد و گفت: بهترین دفاع از انقلاب اسلامی این است که ما روحیه انقلابی داشته باشم.

غیب‌پرور با بیان این‌که گاهی شنیده می‌شود که اسلام نیازی به انقلابی بودن ندارد، ادامه داد: امروز با کدام بیان، جوان 20 ساله در مقدم‌ترین خط دفاع از انقلاب اسلامی حاضر می‌شود؟ آیا این روحیه انقلابی بودن نیست که این جوان را از تهران به خطوط مقدم حلب می‌رساند؟ آیا این روحیه انقلابی نیست که برادر شجاع افغان پول خرج می‌کند تا خودش را به آن صحنه برساند؟ آیا این روحیه انقلابی بودن امثال عبداالله اسکندری نیست که با وجود این‌که سی و چند سال خدمتش را انجام داده و باید بازنشسته شود در همین شهر شیراز زمانی که مدیرکل بنیاد شهید و جانبازان می‌شود بر سر همین مسئله انقلابی بودن و انقلابی نبودن فریاد می‌زند و به‌خاطر همین هم کنار کشید، آیا اگر این روحیه انقلابی بودن نبود انقلاب اسلامی باقی مانده بود؟

وی اظهار کرد: اینکه گفته شود انقلاب اسلامی یک مقوله است، اما اسلام انقلابی نباید باشد، اشتباه محض است. امروز بقای انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای میسر است که بگوییم اسلام باید از نوع انقلابی بودنش دنبال بشود، به همین خاطر است که رهبر انقلاب می‌فرمایند من انقلابی‌ام.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) افزود: آن روزی که روحیه انقلابی بودن را از جوانان و مردم ما بگیرند، چیزی باقی نمی‌ماند، آمریکایی‌ها دنبال همین هستند، یک اسلام بی‌روح، یک اسلام بی‌تحرک مانند همان چیزی که الان در عربستان هست، بیش از یک میلیارد نفر مسلمان داریم، تصور کنید همه این‌ها انقلابی باشند اگر امت اسلام از جنس "انقلابی بودن" بودند که اسرائیلی روی کُره زمین نبود.

غیب‌پرور با بیان این‌که بعضی حرف‌ها برای ژست سیاسی است و ریشه ندارد، گفت: محافل علمی چه حوزه و چه دانشگاه باید پاسخ بدهند، سکوت آن‌ها باعث خُسران است. ما نباید بگذاریم در فضای کشور و در زمانی که بهترین جوانان ما در خطوط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی هستند، حرف‌هایی از این مدل گفته شود، گرچه تریبون و میکروفون در اختیار آقایان است.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) ادامه داد: می‌گویند زبان خارجه را باید فرا بگیریم، خب چه کسی گفت فرا نگیریم؟ ولی این شرط دارد، این مقدمه دارد، وقتی جوان‌های‌مان را به طرف آموزش زبان‌های بیگانه آدرس بدهیم که فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی را به جوانان تحویل داده باشیم، وقتی امپراطوری رسانه‌ای در دنیا علیه جوانان ما در جریان است، میلیارد میلیارد پول خرج می‌کنند و زاویه به زاویه برنامه‌ریزی می‌کنند تا دین بچه‌های ما و فرهنگ غنی ایرانی را بگیرند، وقتی چنین جریان نامبارکی در جریان است، چرا حرف‌های سخیفی می‌زنید؟

او ادامه داد: بسیار خوب زیرساخت‌های فرهنگی را درست کنید، جوان‌ها را محمد‌رضا دهقان‌امیری کنید و ببینید مادر شهید محمدرضا چه گفت، ایشان گفت محمدرضا یک جوان امروزی است، با فضای مجازی و اینترت آشناست، اما چرا محمدرضا آلوده نمی‌شود؟ به‌واسطه این‌که قبلش الگوهای تربیتی - دینی اسلامی را به او داده‌اند، بنابراین آلوده نمی‌شود، گاهی اوقات نمی‌دانیم سوریه را بپاییم یا داخل را.

غیب‌پرور گفت: خیلی‌ها به بی‌راه آدرس می‌دهند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در کلام نورانی‌شان هر مطلبی را عالمانه و مدبرانه آدرس می‌دهند و تببین می‌فرمایند، فرمایش دو سه روز پیش ایشان را انتفاع کنید، یکی از صحبت‌های کم‌نظیر ایشان بوده است؛ اما بلافاصله یکی دو روز بعد چیزهای دیگری می‌شنویم، البته شاید من نمی‌فهمم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تأکید بر این‌که امروز انقلاب اسلامی نیازمند دفاع است، گفت: یک دفاع در سوریه است، یک دفاع در تهران، یک دفاع در شیراز، آن کسی که در دانشگاه حضور دارد مکلف است، آن کسی که در خیابان است تکلیف دارد و آن کسی هم که در بازار است تکلیف دارد، این دفاع ممکن نیست مگر این‌که ما جوهره انقلابی بودن را داشته باشیم، تا انقلابی نباشیم نمی‌توانیم دفاع کنیم، اگر سیدالشهدا (ع) انقلابی نبود، عاشورا درست نمی‌شد، عبدالله بن زبیر، محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر شخصیت‌های کمی نبودند، اما چرا این‌ها همراه امام حسین (ع) نرفتند؟ انقلابی بودن چیزی است که همگان ندارند اما نسخه اثربخش، همین است.

وی اظهار کرد: امام ما انقلابی بود، اگر امام (ره) انقلابی نبود انقلاب اسلامی به نتیجه نمی‌رسید، آن روزی که امام (ره) فریاد می‌زند و می‌گوید، من توی دهن دولت می‌زنم، یعنی رگ انقلابی امام (ره)، آن روزی که رهبر انقلاب (مدظله العالی) مقابل فتنه 88 ایستادند، اگر ایشان انقلابی نبود فتنه جمع نمی‌شد و همه چیز از دست می‌رفت، چه کسی جرأت داشت منتظری را عزل کند؟ اگر روحیه انقلابی امام (ره) نبود این امر می‌شد؟ این ویژگی انقلابی امام (ره) بود که این اقدام بزرگ انجام شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) در بخشی از سخنانش با بیان این‌که در سوریه دو صحنه را می‌بینیم که یک صحنه فوق‌العاده زشت و نکبت بار و صحنه دیگر بسیار زیبا، نورانی، درس‌آموز و پندآموز است، گفت: صحنه زشت آنجایی است که به نام پیامبر (ص) روی مردم شمشیر می‌کشند، با پرچمی که نام مقدس پیامبر (ص) بر آن نقش بسته سر می‌بُرند، به نام پیامبر (ص) فجیع‌ترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند، مردم را به شکل بسیار بدی آواره می‌کنند و به نام پیغمبر و قرآن، امنیت را از مردمی گرفته‌اند که مسلمان هستند.

او بد معرفی کردن اسلام را یک سناریویی آمریکایی - اسراییلی دانست که با پول عربستان و حمایت دولت‌های مرتجع منطقه عملیاتی شده است و گفت: صحنه زیبای سوریه کجاست؟ سوریه امروز معرکه‌ای برای عرض اندام بندگان صالح خدا است، سوریه خاستگاهی برای عروج از فرش به عرش الهی شده، سوریه محل تبلور همه خوبی‌ها و تجلی‌گاه همه ارزش‌های والای انسانی شده است.

وی مهم‌ترین اتفاق را در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی، تشکیل امت واحده اسلامی به معنای تمام کلمه دانست و افزود: امروز مجاهدان راه خدا را کسانی می‌بینید که دیگر تابع مرزهای جغرافیایی نیستند، شهید افغانی، پاکستانی، سوری و عراقی در کنار هم هستند، کسی نمی‌گوید من افغانی هستم، تو پاکستانی، این خیلی مهم است، امروز بخشی از پتانسیل جهان اسلام در جبهه سوریه متبلور شده است.

غیب‌پرور اضافه کرد: ما چقدر می‌خواستیم خرج کنیم و چقدر باید عمر صرف می‌کردیم تا این جبهه متحد شکل بگیرد، جنگ 33 روزه، جنگ 11 روزه و سایر جنگ‌هایی که در مقابل رژیم صهیونیستی شکل گرفت و با تمام عظمتی که داشت، برای آن‌ها این جبهه متحد با این سیاق شکل نگرفت، این خیلی مهم است، این جزو زیبایی‌های صحنه دفاعی است که در سوریه رقم می‌خورد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: برخی تعمدا حرف‌های زشتی می‌زنند، می‌گویند این رزمندگان می‌روند که به دلار پول بگیرند، کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند مریض هستند، یکی از برادران اخیرا می‌گفت خیلی از رزمندگان اهل پول گرفتن نیستند، حتی پول ناچیزی را که همراه می‌آورند همان‌جا هزینه می‌کنند.

غیب‌پرور با بیان این‌که سوریه صحنه عشق‌بازی انسان‌های سر به دار و مومن شده است، گفت: این ذخیره بزرگی برای عالم اسلام است، البته هیچ کس دوست ندارد یک جوان شهید شود، امام (ره) فرمودند نه خاکیان و نه افلاکیان نمی‌دانند که شهیدان ما کجایند، این حرف امامِ حکیم است آن‌جایی که می‌فرمایند ما خاکیان نمی‌دانیم را می‌فهمیم، اما آنجا که می‌فرمایند افلاکیان هم نمی‌دانند، خیلی حرف است، با تمام قداستی که مقام شهید و شهادت دارد، اما کدام دل راضی می‌شود، جوان 20 ساله‌ای مثل محمدرضا در عنفوان جوانی جان شیرین خود را تقدیم کند، هیچ کس دلش نمی‌خواهد حتی یک خار به پای این بچه‌ها بنشیند، اما این جوان‌ها چرا در این عرصه حضور پیدا می‌کنند؟ چه دیده‌اند که این کار را می‌کنند؟
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس