کد خبر 569337
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

بازار سهام امروز شاهد فشار فروشندگان سهام از سوی اغلب حقوقی‌ها به ویژه در گروه‌های شاخص‌ساز و از جمله خودرویی‌ها بود، شاخص کل بورس تهران هم به ۷۷ هزار و ۴۲۳ واحد رسید.

به گزارش مشرق، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 18 اردیبهشت 95، با کاهش 609 واحدی به رقم 77 هزار و 423 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 33 واحدی عدد 13 هزار و 773 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 974 واحدی عدد 86 هزار و 153 واحد را به نام خود ثبت کرد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 509 واحدی به رقم 54 هزار و 126 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 841 واحد کاهش عدد 169 هزار و  602 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 2 واحدی به عدد 796 واحد رسید.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 53 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس‌با 50 واحد و ایران خودرو با 49 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 41 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 12 واحد و پتروشیمی مبین با 11 واحد افزایش‌، بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران، به بیش از 336 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 18 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 82 هزار و 249 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری جامی، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، البرز دارو، سبحان دارو، سیمان اصفهان، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، اوراق مشارکت گل‌گهر، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، صنعت روی زنگان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سیمان سفید نیریز، ملی سرب و روی ایران، پارس سرام، سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز، سیمان لار سبزوار متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه اولیه 10 درصدی سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس برای فردا یکشنبه در بازار دوم فرابورس منتشر شد.

بازار سهام امروز در نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد شاهد 67 میلیون معامله کد به کد از سوی سهامدار عمده به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان بود.

در نماد معاملاتی توسعه شهری توس گستر‌ نیز امروز 33.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامداران حقوقی این شرکت جابجا شد.

امروز در نماد معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری سایپا نیز به میزان هر یک 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان معاملات درون گروهی میان سهامداران حقوقی صورت گرفت.

امروز نماد معاملاتی صدرا اما در بازار توافقی همچون روزهای گذشته شاهد معاملات انتقالی 13 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان بود؛ نکته قابل تامل در این سهم رسیدن قیمت «خصدرا» به قیمت تاریخی خود پس از گذشت حدود 2.5 سال پس از حضور در بازار پایه است.

امروز بازار سهام شاهد فشار فروشندگان سهام در نمادهای معاملاتی شاخص‌سازی همچون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و شر کت‌های پیشرو در گروه بانک‌ها بود. هرچند که بازارگردانی سهام روند معاملات متعادل اما رو به منفی را در این گروه‌ها به نمایش گذاشت.

امروز گروه خودرویی‌ها نیز با وجود تکاپوی سهامداران اغلب حقیقی گیرافتاده در این گروه برای به راه انداختن موجی از خبرهای مثبت تاثیرگذار و امیدوارکننده اما شکل‌گیری صف‌های فروش و فشار عرضه سهام قابل توجه بود.

در این گروه پیش‌خور شدن خبرهای مثبت تاثیرگذار از جمله سرمایه‌گذاری خارجی و از سویی عدم تحقق انتظارات معامله‌گران بنیادی برای ورود جریان نقدینگی عملیاتی باعث شده تا فضای معاملات در این گروه فقط روی محور نوسان گیری درجا زند.

در نماد معاملاتی صدرا نیز امروز در حالی این سهم به قیمت تاریخی 300 تومانی خود دست یافت که خبرهای دریافتی از این شرکت حاکی است، مدیریت این شرکت که پیش از این به شخص حقیقی واگذار شده بود به دلیل وثیقه سهام تحت تملک قرارگاه خاتم در بانک ملی هیچگاه این سهم به هیات مدیره قبلی منتقل و یا واگذار نشده و با توجه به عزم دولت برای به نتیجه رساندن پروژه‌های بر زمین مانده و تعدیل مدیریت از طریق تسویه بدهی‌ها با انتشار انواع اوراق بدهی، صدرا با تحول مدیریتی نوینی روبرو خواهد شد.

امروز در بازار سهام اغلب تک‌سهام ‌ها زیر فشار فروشندگان سهام همچنان مورد اقبال خریداران اغلب حقیقی بودند. در این میان حمایت سهامدار عمده حقیقی از صنایع شیمیایی سینا باعث شد، تا این سهم با صف خرید کم جانی در بالاترین دامنه نوسان مثبت قیمتی به کار خود پایان دهد.

در نماد معاملاتی کنتورسازی ایران نیز انتظار برای اعلام سود خیره‌کننده در گزارش عملکرد حسابرسی شده سال مالی 94 در کنار تحقق برخی انتظارات باعث شد تا امروز این سهم مورد حمایت خریداران اغلب حقیقی قرار گیرد. هرچند که فشار فروش در این سهم وجود دارد.

امروز در گروه فلزات اساسی اما با وجود افزایش فشار فروش نمادهای معاملاتی کوچک در گروه‌های معدنی و فلزی مورد اقبال خریداران قرار گرفتند. در این گروه فولاد هرمزگان جنوب به دلیل وقوع تحولات بنیادی همچنان مورد اقبال خریداران است.

این سهم امروز با معامله 14 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان در بالاترین دامنه نوسان مثبت قیمتی به کار خود پایان داد که شاهد شکل‌گیری صف خرید پایدار 7 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز بود.

بازار سهام امروز بازاری کم رونق و برخوردار از نماگرهای قرمزپوش بود که غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی اغلب معامله‌گران حقوقی باعث شد، تا انگیزه سهامداری در برابر انگیزه‌های نوسانگیری قدرت چندانی برای خودنمایی در بازار نداشته باشند.

بازار سهام همچنان به تک‌سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین اقبال داشته و در این بین انتظار اغلب معامله‌گران برای پایان دوره ابهام و تحقق وعده‌ها در سپهر سیاست خارجی قابل تامل است. هر چند که رصد اوضاع مجلس جدید نیز از دید سهامداران پنهان نمانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس