کد خبر 569274
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

وزارت امور خارجه روسیه ناتو را به بی‌ثبات کردن منطقه قفقاز با انجام رزمایش‌های مشترک قریب الوقوع در گرجستان و آموزش نیروهای این کشور توسط سربازان آمریکایی در ماه جاری میلادی متهم کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای آورده است: ما این اقدامات از سوی ناتو را در قلمروی گرجستان تحریک آمیز و هدفش را بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه قفقاز می‌دانیم.

مسکو و تفلیس در سال 2008 بر سر منطقه مورد مناقشه اوستیای جنوبی در قفقاز با یکدیگر به نبرد پرداختند.

پس از جنگ نیز روسیه اوستیای جنوبی و آبخازیا را به عنوان دو کشور مستقل به رسمیت شناخت و در آنجا نیرو مستقر کرد و همین امر باعث تنش بیشتر و جدایی در قلمروی گرجستان شد.

گرجستان این دو منطقه را نواحی تحت اشغال روسیه می‌داند و این کشور را به دست درازی و تلاش برای کنترل بیشتر در قلمروی خود متهم می‌کند.

مسکو ناتو را به تلاش برای نظامی کردن شرق اروپا با افزایش رزمایش‌ها و استقرار نیروها در منطقه متهم کرده است.

این رزمایش‌های مشترک در گرجستان با نام "شریک اصیل"‌ با حضور 1300 تن از سربازان از انگلیس، آمریکا و گرجستان در پایگاه "وازیانی"‌ در حومه تفلیس برای دو هفته در ماه جاری میلادی و از تاریخ 11 مه برگزار می‌شود.

همچنین قرار است برای نخستین بار آمریکا تانک‌های M1A2 خود را از طریق دریای سیاه وارد گرجستان کند تا در این رزمایش‌ها شرکت داده شوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس