کد خبر 569231
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

ورزشکارانی که در بازی های المپیک ریو موفق به کسب مدال شوند علاوه بر تمام پاداش هایی که تا به برای آنها در نظر گرفته شده، پاداش نقدی ویژه ای را هم در همان ریو از کمیته المپیک دریافت می کنند.

به گزارش مشرق، بر اساس تصمیم کمیته ملی المپیک، این کمیته به ورزشکارانی که در بازی های المپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شوند، ۱۰ هزار دلار پاداش نقدی اهدا خواهد کرد. سهم مدال آوران نقره و برنز این دوره از بازی های المپیک از این تصمیم به ترتیب ۵ و ۳ هزار دلار خواهد بود.

پرداخت پاداش ۱۰، ۵ و ۳ هزار دلاری به مدال آوران طلا، نقره و برنز بازی های المپیک ریو در نشست امروز شنبه اعضای هیات اجرایی مطرح و به تصویب رسید. بر اساساین تصمیم، پاداش در نظر گرفته در همان محل برگزاری سی و یکمین دوره بازی های المپیک و بلافاصله پس از مدال آوری ورزشکاران در اختیار شان قرار خواهد گرفت.

پرداخت پاداش نقدی از سوی کمیته ملی المپیک به مدال آوران ریو در حالی تصویب شده است که پیش از این هم برای این دسته ورزشکاران پاداش هایی تصویب شده بود. کمیته ملی المپیک توسط اعضای هیات اجرایی خود سال گذشته استخدام مدال آوران ریو در این کمیته را به تصویب رساند. همچنین بر اساس تفاهم نامه ای که میان کمیته و یکی از صنایع کفش ایران به امضا رسیده، مدال آوران طلا یک جفت کفش طلای یک کیلویی به ارزش ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد. این ورزشکاران اگر اهل مازندران باشند از طرف مسئولان استانی خود نیز ۱۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

دیگر اینکه  بنا به مصوبه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، مدال آوران طلا در المپیک ریو ۳۰۰ سکه به عنوان پاداش دریافت می کنند و به مدال آوران نقره و برنز هم به ترتیب ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه پرداخت خواهد شد.

 این پاداش ها در حالی برای مدال آوران بازی های المپیک ریو به تصویب رسیده است که گفته می شود رایزنی ها برای اختصاص پاداش های دیگری از جمله ماشین شاسی بلند به آنها همراه با یک سال استفاده رایگان از محصولات یک شرکت ادامه دارد. ضمن اینکه تا به امروز از سوی کمیته ملی المپیک به ورزشکارانی هم که موفق به کسب سهمیه المپیک در رشته های مختلف شده اند و مربیان آنها ده میلیون تومان به عنوان پاداش پرداخت شده است ضمن اینکه این ورزشکاران دو میلیون حقوق ماهانه هم از سوی وزارت ورزش دریافت می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس