کد خبر 569182
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی از افزایش مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما میزان بینندگان تلویزیونی در سراسر کشور 2 درصد و در تهران حدودا 5 درصد افزایش داشته است.

با توجه به آمار ارائه شده در این گزارش، شبکه یک سیما در سطح ملی بیشترین میزان بیننده را در سال 88 (78 درصد) و کمترین مخاطب را در سال 92 ( 6/58 درصد) تجربه کرده است. ولی آمارهای سال گذشته در مرکز از افزایش 6/68 درصدی این شبکه خبر می دهد. در تهران نیز آمار بینندگان شبکه های تلویزیونی از افزایش 9 درصدی بینندگان شبکه یک خبر می دهد.

شبکه دو سیما نیز در طول سال های 88 تا 93 با کاهش مخاطبان خود روبه رو بوده است، به طوری که در طول این سال ها میزان بینندگان به مرور تا 1/19 درصد کاهش را نشان می دهد. با مقایسه آمار دو ساله 93 (9/54 درصد) و سال  94 (67 درصد) شاهد افزایش تقریبا 13 درصدی این شبکه هستیم.

آخرین آمار مخاطبان تلویزیون +نمودار

با مطالعه آمار بینندگان شبکه های سه و چهار طی سال های 93 و 94 نیز به ترتیب افزایش 4 و 10 درصدی بینندگان ملاحظه می شود. در دیگر شبکه ها  نیز افزایش 6 تا 10 درصدی مشاهده می شود.

این تحقیق برگرفته از نظرسنجی های  مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی است که طی سال‌های 88 تا 94 انجام شده و در آن از جامعه آماری افراد بالای 11 سال نمونه گیری شده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس