نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که مواد منفجره ای که توسط تروریست ها در تکریت عراق استفاده شده ساخت ترکیه است.

 به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته اعلام کرد که مواد منفجره ای که از تروریست ها در اطراف شهر تکریت عراق ضبط شده بیانگر این است که در ترکیه تولید شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: برخی اعضای شورای امنیت نسبت به وجود مواد سمی در این منطقه بی تفاوت هستند و آن را نادیده می گیرند، افراد مسلح در سوریه نیز از سلاح شیمیایی استفاده می کنند و این نگرانی روسیه را برانگیخته است و این در حالی است که اعضای شورای امنیت، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را سرزنش می کنند، بقایای سلاح های شیمیایی و مواد منفجره باقی مانده از تروریست ها در اطراف شهر تکریت عراق و نوع شرکت های تولید کننده آنها و نیز شرایط خرید آنها همگی نشان می دهد که این مواد در ترکیه تولید و به فروش رسیده اند.

چورکین در ادامه گفت: روسیه و چین پیش نویس قطعنامه ای را آماده کرده اند که در آن تولید و استفاده غیر قانونی از مواد سمی ممنوع خواهد بود اما کشورهای غربی به بهانه های مختلف مانع از تصویب این پیش نویس می شوند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد همچنین خاطرنشان کرد: نظامیان ترکیه به بهانه مبارزه با تروریسم در پایگاه «بعشیقه» حضور دارند و این در حالی است که بغداد شاهد اعتراضات گسترده علیه این اقدام ترکیه است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس