مرکز هماهنگی و نظارت روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد که شماری از نظامیان ترکیه در نزدیکی محل درگیری تروریست‌ها با ارتش سوریه در جنوب غرب حلب مشاهده شدند.

به گزارش مشرق،مرکز هماهنگی و نظارت روسیه بر آتش‌بس که در پایگاه نظامی «حمیمیم» لاذقیه مستقر است در بیانیه‌ای افزود: نزدیک به هزار تروریست از مناطق تحت سیطره گروه‌های موسوم به "مخالفان میانه‌رو" به‌ویژه منطقه الانصاری به مواضع ارتش سوریه در جنوب غرب حلب یورش بردند.

سخنگوی این مرکز در ادامه بیانیه‌ای ابراز کرد: درگیری‌های شدیدی در فاصله 800متری یک پادگان در محله النصر حلب میان ارتش سوریه و تروریست‌ها درجریان است و تروریست‌ها تلاش می‌کنند خود را به جاده بین المللی برسانند.

وی بیان کرد: ساکنان محلی گروه‌های تروریستی را که نظامیان ترکیه آنها را همراهی می‌کردند در حاشیه محله‌های حلب که درگیری در آن جریان دارد مشاهده کرده‌اند.

در بیانیه مرکز هماهنگی و نظارت روسیه بر آتش‌بس در سوریه آمده است: نظام ترکیه به حمایت و پشتیبانی خود از گروه‌های مسلح و تسهیل عبور تروریست‌ها و سلاح به داخل سوریه افزوده است.

تحولات شتابان در حلب بسیار نگران کننده است به‌ویژه اینکه گروه تروریستی جبهه النصره از فرصت آتش‌بس و بمباران نشدن گروه‌های موسوم به مخالفان میانه‌رو در مناطق مشترک با تروریست‌ها، استفاده کرده است.

بیانیه در ادامه تأکید می‌کند که این گروه تکفیری به بازتوزیع اعضای خود و افزایش ذخیره سلاح و مهمات و انجام اقدام‌های تروریستی در مناطق مجاور پرداخته است.

تروریست‌های داعش نیز با گروه موسوم به ارتش آزاد در شهر مارع برای انجام اقدامات تروریستی مشترک در مناطق شهری شمال حلب به توافق رسیده‌اند و اسلحه، مهمات و کمکهایی که بالگردهای آمریکایی بر فراز مارع رها کردند به دست گروه تروریستی داعش رسیده است.

این مرکز به نقل از ساکنان محلی شمال حلب اعلام کرد که اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد با آزادی کامل در مناطق تحت تسلط داعش رفت و آمد می‌کنند و این اطلاعات نشان دهنده وجود ارتباط میان سرکردگان ارتش آزاد و داعش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    زنده باد تركيه و ايران
  • به ناشناس اول ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    یک منفی زدم برات برا اینکه گفتی زنده باد ترکیه.هزارت منفی برای اینکه اسم ترکیه رو بغل ایران ایران عزیز اوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس