کد خبر 568993
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۹

فرستاده ويژه سازمان ملل درعراق در گزارش خود در شوراي امنيت از كشف بيش از 50 گور دسته جمعي در مناطق مختلف تحت اشغال گروه تروريستي داعش در عراق خبرداد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان كوبيس با بيان اين خبر افزود: از اين ميان سه گور دسته جمعي تنها در يك زمين بازي فوتبال در الرمادي كشف شد.

وي اضافه كرد: فهرست جرايم هولناك داعش در عراق همچنان طولاني است و با آزاد سازي مناطق ديگر اين كشور از چنگال داعش هر روز ابعاد جديدي ازاين جنايات در اين مناطق افشا مي شود.

وي توضيحي از تعداد افراد مدفون شده در اين گورها ارايه نداد ولي ادامه داد: تنها در سه گور دسته جمعي كه در 19 آوريل در زمين فوتبال الرمادي كشف شد حدود 40 جسد به خاك سپرده شده بودند.

فرستاده ويژه سازمان ملل اظهار كرد: بحران انساني در عراق روبه تشديد است و دوسوم جمعيت كشور يعني حدود 10 ميليون نفر امروز به شدت نيازمند كمك هستند و دوميليون نفر ديگر نيزتا پايان امسال با خطر آوارگي مواجه هستند.

كوبيس ضمن هشدار نسبت به سوء استفاده داعش از ناآرامي هاي سياسي و انجام نشدن اصلاحات دراين كشور، از مسوولان عراقي خواست با اتخاذ تدابير لازم ، به بحران حاكميتي جاري دراين كشور پايان دهند .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس