کد خبر 568248
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

با وجود اینکه چند ساعت از آغاز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذشته اما شاهد استقبال خوب مخاطبان از آن هستیم.

به گزارش مشرق، اولین روز از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور یا به عبارتی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز از ساعت 10 صبح آغاز شد و به عبارتی باید گفت «شهر آفتاب» چهره کتاب گرفت.

از بزرگراه خلیج فارس رهسپار مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» شدیم تا در این بزرگترین رویداد فرهنگی کشور مشارکتی فعال داشته باشیم. اولین نکته‌ای که در ورودی‌های نمایشگاه کتاب دیده می‌شد ترافیک در مبادی ورودی بود. ترافیکی که بخشی به خاطر ناآشنا بودن مراجعه‌کنندگان با دسترسی‌های ایجاد شده بود و همین موجب ایجاد ترافیک در مسیرهای تردد شدده بود و پلیس نیز سعی در راهنمایی مراجعه کنندگان داشت.

بعد از خلاص شدن از ترافیک به راحتی به محل استقرار خود رسیدیم و خبری از آن ترافیک مبادی ورودی نبود و همین نوید می‌داد که با فضایی مناسب روبرو هستیم.

اینجا شهر آفتاب است. تقابل و مواجهه رو در روی ناشران با مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب در این محیط قرار است در طول این 11 روز رقم بخورد. بعد از آن ترافیک در ورودی‌های نمایشگاه انتظار مخاطب زیادی در روز اول نمایشگاه را نداشتم ولی حجم بازدیدکنندگان برای اولین روز به شدت جالب توجه بود و استقبال مخاطبان چشمگیر بود.

اما مخاطبان به خاطر عدم وجود راهنمایی صحیح برخی سردرگم و در جستجوی آدرس مورد نظر خود بودند تا بتوانند به مقصد خود برسند و البته طبیعی است که برای اولین ساعات این اتفاقات بروز و ظهور داشته باشد. اما با این حال افرادی با کارت‌های «از من بپرسید» بر گردن‌هایشان سعی در راهنمایی کردن مراجعه‌کنندگان دارند و آنها را به مسیر مورد نظرشان راهنمایی می‌کنند.

غرفه‌های ناشران نسبتا آماده شده و در حال نزدیک شدن به روال عادی خود است و مخاطبان نیز برای اولین روز ناشران را امیدوار کردند و نوید روزهای بهتری را به آنها دادند. هر چند هنوز ناهماهنگی‌های وجود دارد که خب این یک امر طبیعی است و در هر اثاث‌کشی این ناهماهنگی‌ها وجود دارد. حال اثا‌ث‌کشی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور نیز از این مسئله مستثنا نیست ولی برای روز اول شاهد یک روز خوب بوده‌ایم و امیدواریم این روز به روز بهتر شود تا نشر کشور جان تازه‌ای بگیرد.

بخش‌های آموزشی و کودک و نوجوان همچنان دارای نواقص هستند اما با توجه به همه اینها استقبال خوبی صورت گرفته است. حضور گروه‌های دانش‌آموزی در نمایشگاه حال و هوای خاصی به سالن‌ها بخشیده و شور و امید را در سالن‌ها تزریق کرده است.

حضور خبرنگاران در نمایشگاه کتاب نیز چشمگیر است و نشان می‌دهد که آنها نیز به این تغییر مکان حساس بوده و از ساعات اولیه بازگشایی نمایشگاه حضور پیدا کردند تا بتوانند مشاهدات خود را به سمع و نظر مخاطبان رسانه‌های خود برسانند. البته برخی رسانه‌ها که در غرفه‌های اختصاصی برای پوشش مستقر هستند هنوز از نبود امکانات در مشکل هستند ولی امید می‌رود که با جلوتر رفتن نمایشگاه این مشکلات نیز مرتفع شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس