کد خبر 567963
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

کاروان پیاده 40 نفره «موکب الرضا(ع)» پس از طی حدود 2 هزار کیلومتر از نجف اشرف تا مشهد مقدس، به بارگاه ملکوتی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) رسید.

به گزارش مشرق، دلدادگی و ارادت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تنها منطقی است که می‌تواند 40 زائر عراقی را، آن هم با پای پیاده از حرم حضرت علی بن ابی طالب(ع) به حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بکشاند. زائرانی که با پاهایی برهنه و پینه بسته برای عرض تسلیت به پیشگاه سلطان ارض طوس به مناسبت شهادت پدربزگوارشان، به آستان مقدسش آمده اند.

کاروانیانی که عطر و رایحه کربلا و نجف را همراه خود دارند، با پرچم‌هایی استوار و مزین به نام امیر المومنین علی(ع) پا در خیابان امام رضا(ع) می گذارند، خیابانی که انتهایش گنبد طلای آقایی است که نامش دل‌های عاشقان را به لرزه می‌آورد و حلاوت زیارتش جان‌های مومنان را به آتش می‌کشد.

کاروانیان با دیدن گنبد و مناره‌های حرم حضرت رضا(ع)، گویی جانی دوباره یافته و خستگی راه را فراموش می‌کنند. نوحه‌ خوانی عربی‌شان را با صوتی بلند آغاز می‌کنند و گام‌هایشان را استوارتر و سریع‌تر برمی‌دارند.

در همان حال با سالخورده مردی از کاروانیان همکلام شدم و پرسیدم: « این همه وسیله نقلیه، چرا پیاده به زیارت آمده اید؟» نفس عمیقی کشید و گفت: پیاده به زیارت می‌آییم تا ارادت خودمان را به این امام معصوم نشان دهیم، از عراق پیاده به پیشگاه این امام رئوف آمده‌ایم تا صدای مظلومیت و ظلمی را که امروز به شیعیان در جهان می‌شود به گوش ایشان برسانیم. امروز دشمنان اسلام به دنبال نابود کردن تشیع هستند و جنایات زیادی را علیه شیعیان انجام می دهند. پیاده آمده‌ایم تا بگوییم با تمام جان برای دفاع از امامانمان خواهیم ایستاد.

کاروانیان به همراه استقبال تنی چند از خدام در مسیر حرم مطهر رضوی در حرکت اند. در میان مسیر مرد میانسالی که عرقچین سبز بر سر او حکایت از سادات بودنش دارد نظرم را جلب می‌کند. نزدیک می‌شوم و از او دلیل همراهی اش را با این کاروان می‌پرسم، با چهره‌ای گشاده و تبسمی بر لب می‌گوید: من اهل نجف و شیعه امیر المومنین علی(ع) هستم و از جوار ایشان به زیارت فرزندشان امام رضا(ع) آمده‌ام. از نجف تا مشهد پیاده آمده‌ام تا به دشمنان اسلام و تشیع بگویم اگر روزی حضرت علی(ع) آنقدر تنها و غریب بود که جز چاه‌های پیرامون مدینه کسی را نداشت، امروز ما هستیم و نخواهیم گذاشت ایشان و فرزندان صدیقشان تنها و مظلوم باشند.

در حاشیه این تشرف سرپرست کاروان پیاده «موکب رضا(ع)» این تشرف را دوازدهمین سفر این کاروان پیاده به مشهد مقدس عنوان کرد و گفت: کاروان 40 نفر موکب الرضا(ع) که مسافت نجف تا مهران را در 7 روز، مهران تا قم را در 18 روز، قم تا قدمگاه نیشابور را در 21 روز و قدمگاه تا مشهد را در 4 روز و در مجموع 50 روزه طی کرده؛ با هدف عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) به مناسبت شهادت پدر بزرگوارشان راهی این سفر شده است.

سید حیدر حکیم ادامه داد: این کاروان آمده تا امام هشتم خود را واسطه‌ای میان خود و خداوند متعال قرار دهد تا خداوند انشالله در فرج امام زمان(عج) تعجیل و مشکلات شیعیان را در این روزگار سختی و ظلم رفع کند.

گفتنی است، کاروان پیاده دیگری نیز در میان مسیر از نیشابور به کاروان «موکب الرضا(ع)» ملحق و به همراه آن‌ها بصورت پیاده به بارگاه ولایتمدار امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس