مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(ع) گفت: آمار شهدای روحانی نشان می‌دهد شبهه‌افکنی برخی که می‌گویند نقش روحانیت در دفاع مقدس کم رنگ بوده، کاملا ً اشتباه است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام رضا غفاری‌پور، در تشریح برنامه‌های کنگره 590 شهید و ایثارگر روحانی استان اصفهان گفت: در سال 88 اولین کنگره شهدای روحانی در استان اصفهان برگزار شد و این کنگره همه ساله با همکاری نهادهایی مانند سپاه، بسیج و حوزه علمیه اصفهان برگزار شده است و همچنین پس از این کنگره، یادواره شهدای شهرستانی نیز به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: مقدمات برگزاری هفتمین کنگره شهدا و ایثارگران فراهم است. این کنگره با حضور خانوادهای شهدا، مسئولین، طلاب و روحانیون، بسیجیان و عامه مردم شهیدپرور اصفهان، هشتم بهمن ماه از ساعت 8:30 الی 11 در محل حسینیه ناحیه امام صادق(ع) برگزارخواهد شد.

حجت‌الاسلام غفاری‌پور با اشاره به آمار شهدای روحانی استان اصفهان گفت: آمار شهدای روحانی نزدیک به دو و نیم برابر شهدای اقشار دیگر است.تاکنون 4557 طلبه و روحانی شهید در کشور شناسایی شده‌اند که 558 نفر از استان اصفهان هستند. استان اصفهان همانند دیگر عرصه‌ها در میدان‌های مختلف از جمله پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پیشگام دیگر شهرها بوده است.

وی افزود: آمار شهدای روحانی نشان می‌دهد شبهه افکنی برخی که می‌گویند نقش روحانیت در دفاع مقدس کم رنگ بوده، کاملا ً اشتباه است و طلاب و روحانیون علاوه بر آن که مردم را به حضور در جبهه‌ها تشویق می‌کردند، خود نیز از پیشگامان حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده اند.

حجت‌الاسلام غفاری‌پور با اشاره به ارتباط کنگره طلاب و روحانیان استان اصفهان با خانواده شهدا، توضیح داد: تهیه محصولات و آثار فرهنگی از شهدا همواره در دستور کار ستاد برگزاری این کنگره بوده است و امسال نیز کتابی پیرامون شهید شاخص این کنگره، شهید بشارت تهیه شده است که در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت و در گذشته نیز کتاب‌هایی نظیر شاهدان روحانی یک و دو و کتاب‌های متعددی پیرامون شهدای شاخص ما چاپ و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس