کد خبر 567457
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت:‌ در سال ۹۰ هم در دور دوم باید رئیس فدراسیون فوتبال با دو سوم آرا انتخاب می‌شد اما آرا را اشتباه شمارش کردند!

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال، هر روز بیشتر از روز قبل شایعاتی در این خصوص به گوش می‌رسد؛ از بحث رأی سفیدها تا پیش بینی جار و جنجالی که قرار است در مجمع به راه بیفتد تا پولی که گفته می‌شود توسط یکی از کاندیداها به اعضای مجمع پرداخت شده است.

در کنار این مسائل نحوه انتخاب رئیس در دوم انتخابات نیز سر و صدای زیادی را به پا کرده و اصولاً برگزاری یا عدم برگزاری این رویداد نیز به نوع دیگری رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است.

بر همین اساس و در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در روز 18 اردیبهشت و به منظور شفاف‌سازی در خصوص شایعات ایجاد شده گفت و گویی را با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

ابتدا در مورد شایه درگیری‌تان در جلسه روز گذشته هیات رئیسه با عزیزی خادم صحبت کنید؟
اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد چون این کارها در شأن ما نیست. خیلی نمی‌خواهم درباره این موضوع صحبت کنم چون اصولاً چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است.

این روزها درباره نحوه انتخاب رئیس فدراسیون صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود به خصوص اگر انتخابات برای ریاست به دور دوم کشیده شود. این موضوع کم کم در حال تبدیل شدن به یک جنجال است.
ما دو بحث داریم. یک بحث اساسنامه خودمان است و بحث دوم اساسنامه فیفا. بالاخره ما باید حائز به این باشیم که طبق اساسنامه خودمان عمل کنیم اگر چه این اساسنامه نقص‌هایی هم دارد. حالا سوال من این است که چرا در ادوار قبلی، مدیرانی که بودند به اندازه‌ای که الان روی برخی مسائل در اساسنامه حساسیت ایجاده شده، روی این موضوع حساسیتی نداشتند؟ چون اصلاً کسی نسبت به آن حساس نبود. بنابراین از روی آن رد می‌شدند، یعنی خودشان تصویب می‌کردند و خودشان هم کارها را انجام می‌دادند. پیش قضاوتی نسبت به موضوعی ندارم اما بحثم این است اگر آن زمان حساسیت‌ها روی قضایا درست بود و مشکلی هم در بحث اساسنامه بود، یعنی همین بحث دوم سوم برای انتخاب رئیس در دور دوم که به صراحت در اساسنامه ذکر شده است، این را زودتر به مجمع می‌دادند تا تکلیفش روشن شود چون آوردن رأی دو سوم بسیار مشکل است و تقریباً خیلی کار را سخت می‌کند. در واقع سوال من این است که مگر قبلا در فدراسیون فوتبال انتخابات برگزار نشده است، پس چرا روی این موضوع حساسیتی وجود نداشت؟

اما در سال 90 رئیس در دور دوم در نهایت با نصف به علاوه یک رأی انتخاب شد.
خیر این طور نیست. در آن سال هم در دور دوم باید رئیس فدراسیون فوتبال با دو سوم آرا انتخاب می‌شد اما آرا را اشتباه شمارش کردند!

واقعا این اتفاق افتاده است؟
بله؛ رئیس باید 49 رأی می‌آورد که 48 رأی آورد.

اما در خبرها این طور آمده که کفاشیان با 46 رأی رئیس شد.
طبق آن چیزی که وجود دارد، کفاشیان فقط یک رأی کم داشته است.

یعنی یک نفر از اعضای مجمع به این موضوع توجه نکرده که دو سوم آرا برای انتخاب رئیس محقق نشده است.
حرف من هم همین است. این اتفاق برای گذشته است و من هم هیچ پیش قضاوتی نسبت به آن ندارم.

با این اوصاف انتخابات 18 اردیبهشت در صورتی که به دور دوم کشیده شود، به چه شکلی برگزار می‌شود؟
در هر صورت نمی‌توان برخلاف اساسنامه عمل کرد.

اساسنامه می‌گوید دور دوم هم دو سوم یعنی در روز مجمع باید این اتفاق بیفتد.
درست است و نمی‌توان این موضوع را تفسیر کرد چون این موضوع با صراحت در اساسنامه ذکر شده است اما باید در همان روز در مجمع راه حلی پیدا کنیم که این مشکل حل شود. در واقع روز شنبه و قبل از برگزاری انتخابات، در این مورد تصمیم‌گیری شده و اعضای مجمع در این خصوص تصمیم گیری می‌کنند. اساسنامه روی این موضوع صراحت دارد و نمی‌توان با اساسنامه، این مشکل را حل کرد پس باید تا روز مجمع صبر کرد و دید در این خصوص اعضای مجمع چه تصمیمی خواهند گرفت.

بحث مهم بعدی این است که گفته می‌شود تا وزارت ورزش مجوز انتخابات را ندهد، این انتخابات برگزار نخواهد شد. با این اوصاف انتخابات برگزار می‌شود یا خیر؟
انتخابات در هر صورتی برگزار می‌شود. اگر می‌خواست برگزار نشود هم کفاشیان، هم وزیر و هم سایر افراد مسئول روی برگزاری آن تا این اندازه تأکید نمی‌کردند. برای حرفم دلیل دارم و دلیل آن هم این است که فدراسیون در حوزه بلاتکلیفی واقع نشود. چون اگر وارد این فاز شویم، بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را در پیش داریم و در آستانه این رقابت‌ها به ساختارمان آسیب زده خواهد شد. پس عقلانیت این است که انتخابات تحت هر شرایطی برگزار شود.

حتی اگر تا آن روز مجوز برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش ارائه نشود؟
اگر مشکلی هم در اساسنامه وجود دارد که قبلاً باید این مشکلات حل می‌شد، باید یک راهکار برایش پیدا کنیم تا از این مشکل عبور کنیم. اما چیزی که مهم به شمار می‌رود این است که تحت هر شرایطی انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود.

اگر مجوز نیاید چطور؟
حتماً همه کمک می‌کنند که این مشکلات برطرف شود.

برخی نیز اعتقاد دارند که شاید انتخابات به هر دلیلی به تعویق بیفتد.
به هیچ وجه انتخابات به تعویق نخواهد افتاد.

حتی برخی در این خصوص موضوع رأی سفیدها را مطرح کردند تا انتخابات را زیر سؤال ببرند. یعنی عده‌ای گفتند که این موضوع برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال است.
اصلا چنین چیزی نیست. در مورد رأی سفیدها یک صحبتی در یک جایی مطرح شده که با دفاعی که انجام شد این قضایا منتفی شده است. اصلا رأی سفید نداریم. این کار برای جامعه بسیار بد است. انتخابات مطمئناً سالم برگزار می‌شود و هر مشکلی هم پیش بیاید با درایت اعضای مجمع برطرف خواهد شد.

آقای عابدینی روز گذشته در گفت و گویی که با فارس داشت پیش بینی کرد چند نفری که وابسته به یک نامزد رد صلاحیت شده هستند در انتخابات به شلوغ کاری بپردازند و هرج و مرج درست کنند.
به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم چنین رفتارهایی در مجمع اتفاق بیفتد. اعضای مجمع به قدری عاقل و بالغ هستند و ضرورت این رویداد را درک می‌کنند که بعید است به فکر این اتفاقات باشند. این حرف‌ها را اصلاً برای اعضای مجمع نمی‌پسندم چون آنها را می‌شناسم. آنها آدم‌های خاص و علاقمند به فوتبال هستند. به نظرم برخی‌ها در فضای مجازی با اهدافی خاص این شایعات را به راه انداخته‌اند.

اتفاقاً یکی از همین شایعات هم این است که سازمان لیگ در آستانه برگزاری انتخابات، به اعضای مجمع پول داده، یعنی به نوعی آنها را خریده است.
(خنده اسدی) شما همین خنده را منتشر کنید! آخر این چه حرف‌هایی است که زده می‌شود؟ اصلاً فضای ساختاری ما به این شکل نیست که به این سمت‌ها برویم.

درست است که هر کدام از کاندیداها رأی بیاورند، شما دبیرکل او می‌شوید؟
این هم معلوم و مشخص نیست. اگر دوستان این حرف را می‌زنند به من محبت دارند اما رئیس فدراسیون اجازه دارد تیم خودش را بیاورد. در واقع باید کسی را بیاورد که با وی کار کرده و با او راحت باشد. خودم به خودم اجازه نمی‌دهم که تحمیلی برای فرد خاصی باشم. خودشان می‌توانند هرکسی را که دلشان خواست انتخاب کنند و این موضوع جزو حقوقشان است. اگر گویم که من را حتما انتخاب کنید کار خیلی بدی است. اگر خواستند انتخاب می‌‌کنند و اگر هم نه که انتخاب نمی‌کنند. آنها مسئول 4 سال فدراسیون هستند و چه دلیلی دارد که این تحمیل‌ها صورت بگیرد.

از شما دعوت کنند، شما با فدراسیون ادامه همکاری می‌دهید؟
من برای مملکتم و منافع ملی هر کاری می‌کنم. اصلا این بحث‌ها مطرح نیست و هر جایی که پای منافع ملی باشد من هم هستم.

به تیم ملی برسیم. برخی می‌گویند نهادهای امنیتی به بحث اسپانسر تیم ملی ورود کرده‌اند. این موضوع صحت دارد؟ شما با جیووا ادامه می‌دهید یا این قرارداد هم فسخ می‌شود؟
مراحل بازاریابی و قیمت گذاری در هیات رئیسه مطرح شد که در مجموع شرایط جیووا به شرایط ما نزدیک تر بود.

اما گفته می‌شود این برند کیفیت لازم را ندارد.
آنالیز کیفیت این موضوع استخراج شده و ما هم در این خصوص اقداماتی کرده‌ایم. در این خصوص با چشم بینا جلو رفته و استعلام لازم را از تمام کسانی که به نحوی دخیل در انتخابت این لباس هستند به عمل آمده است. از اعضای تیم ملی تا مسئولان مربوطه که نظراتشان را بدهند تا این کار یک طرفه نباشد ضمن اینکه هر پارتی که برای تیم ملی ارسال شود باید نسبت به آن چیزی که در قرارداد است منطبق باشد. اجازه نمی‌دهیم جنس غیرواقعی به این لباس‌ها اضافه شود. جای خاصی را نیز برای نگه داری این لباس‌ها در انبارمان داریم تا جلوی کپی رایت را هم بگیریم. روی این موضوع یک نفر خاص را مشخص کرده‌ایم که مسئول تحویل گرفتن و تحویل دادن این لباس‌ها به شمار می‌رود. اگر هم از لحاظ کیفیت در شأن تیم ملی نباشد هیچ اصراری برای ادامه همکاری با جیووا نداریم.

اما گفته می‌شود قرارداد بسته شده است.
هر جای قرارداد باشد اگر آن چیزی را که در شأن کشور و تیم ملی و مورد نظر کادرفنی نباشد قرارداد فسخ و دیگر چیزی را قبول نخواهیم کرد.

تیم ملی در خرداد به مصاف کدام تیم‌ها می‌رود؟
با اتریش و آلمان صحبت کرده‌ایم. این درخواست تیم ملی بود تا این کار اتفاق بیفتد. فعلا برای برگزاری کمپ اقدام کرده‌ایم و حریفان را خود کادرفنی مشخص می‌کنند. دنبال بحث زمین دستگردی هم هستیم که باب میل کادرفنی تیم ملی هم است.

اگر صحبت خاصی باقی مانده بفرمایید.
فقط باید در مورد انتخابات به یک موضوع اشاره کنم. اساسنامه می‌گوید باید رئیس با دو سوم آرا در هر مرحله‌ای انتخاب شود. حالا این موضوع غلط است، درست است، درست شده یا درستش نکرده‌اند یا می‌توان انتخابات را برگزار کرد یا خیر؛ به این مسائل کاری ندارم همه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شده و انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس