کد خبر 567453
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به تازگی تصویری از سکه‌های ۱۰ هزارتومانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 به گزارش مشرق، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کنیم.

**شایعه**

به تازگی تصویری در فضای مجازی منتشر شده که منتشر کنندگان آن ادعا می‌کنند سکه‌های 10 هزارتومانی وارد بازار شده است. سکه‌هایی که تصویر پشت سکه نیز منقش به حرم شاهچراغ(ع) است.

ضرب سکه‌های 10هزارتومانی واقعیت ندارد+عکس

**واقعیت**

واقعیت این است که تصویر منتشر شده، تصویری فوتوشاپی (جعلی) است که آبانماه سال گذشته نیز در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام دست به دست شد و خبرگزاری فارس نیز همان موقع آن را تکذیب کرد.

هرچند شایعه بودن این مطلب پس از گذشت یک سال و باتوجه به این که هنوز سکه های هزارتومانی، دوهزار تومانی و یا پنج هزارتومانی در کشورمان ضرب نشده بسیار واضح است اما این توضیح ضروری است که بانک مرکزی برای ضرب سکه های جدید حداقل از یک ماه قبل اطلاع رسانی می کند و حتی برای آن مراسم رونمایی می گذارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    دور نیست
  • امیر ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    افزایش سکه میتونه نرخ تورم رو کاهش بده دولت به فکر افزایش تولید سکه و نیز ضرب سکه هایی مثل 2500ریالی باشد کمی هم زیبایی سکه هامون فکری بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس