مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اقدام آمریکا لقمه اول است و آمریکا دهان باز کرده تا اموال جمهوری اسلامی ایران را ببلعد گفت: باید با همه توان با دشمن‌مان یعنی آمریکا مقابله کنیم.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره اینکه پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا چه پیامدهایی در دوره پسابرجام دارد، گفت: آمریکا برای بلعیدن همه دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران دهان باز کرده و مصادره 2 میلیارد دلار لقمه اول است.

وی تاکید کرد: در  چند سال گذشته نزدیک به 60 میلیارد دلار در دادگاه‌های آمریکا علیه ایران حکم قضایی صادر شده و یا در مراحل پایانی صدور حکم است. به عنوان مثال دادگاه‌های آمریکا به بهانه دخالت جمهوری اسلامی ایران در حادثه 11 سپتامبر کشور‌مان را به پرداخت 10 میلیارد دلار محکوم کرده‌اند.

شریعتمداری افزود: سؤالی که پیش می‌آید این است که حادثه 11 سپتامبر یا حادثه‌ای که در مرکز تفنگداران آمریکایی در لبنان اتفاق افتاده بوده چه ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران دارد؟ این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال این نیستند که اقدامی براساس قانون، شواهد و اسناد انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی آمریکایی‌ها اعلام کردند که عربستان در حادثه 11 سپتامبر دخالت داشته‌ و در روزنامه‌های آمریکا به همین موضوع پرداخته شد، اما اوباما گفت به مصلحت نمی‌دانیم که فعلاً به این موضوع پرداخته شود، در حالی که  از سوی دیگر علیه ایران اقدام خصمانه انجام می‌دهند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدام آمریکا با برجام مغایرت دارد؟ گفت: دوستان ما(دولتی‌ها) می‌گویند که با روح برجام مغایرت ندارد، سوالی که مطرح می‌شود این است که روح برجام چیست؟ درباره روح برجام اوباما به صراحت می‌گوید که روح برجام تغییر رفتار ایران و تغییر جمهوری اسلامی ایران از یک کشور انقلابی به یک کشور عرفی است و تا زمانی که به این نتیجه نرسیم به چالش‌مان با این کشور ادامه می‌دهیم.

شریعتمداری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تسنیم درباره اینکه باید دولت در مقابل این اقدام آمریکا چه کند؟ گفت: دولت محترم از سازمان ملل تقاضای مداخله کرده و دبیر‌کل سازمان ملل هم در پاسخ گفته که اگر شما داوری می‌خواهید باید آمریکا هم از ما تقاضا کند، چرا؟ به این دلیل که اساساٌ  مرجع رسیدگی به این دعاوی دیوان بین‌المللی است و نتیجه  مراجعه به دیوان هم از پیش مشخص است.

وی تاکید: از سوی دیگر در برجام کمیسیون حل اختلاف پیش‌بینی شده و در کمیسیون 7 حق رأی وجود دارد که از این آراء یکی برای جمهوری اسلامی ایران است و 6 رای برای 5+1 است؛ از این رو نتیجه مراجعه به این کمیسیون هم از پیش مشخص است. بنده فکر می‌کنم تنها راه پیش روی این است که جمهوری اسلامی ایران هم منافع آمریکایی‌ها را تهدید کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با آمریکایی‌ها امکانات فراوانی در اختیار دارد که می‌تواند از آنها استفاده کند. از جمله این اهرم‌ها تسلط بر تنگه هرمز و خلیج فارس است که شاهرگ اقتصادی کشور‌های غربی و آمریکا محسوب می‌شود. اگر این مقابله صورت نگیرد، آمریکا همواره  این اقدامات خصمانه خود را ادامه می‌دهد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان  در بخش پایانی سخنانش درباره اینکه برخی از مقامات دولت یازدهم مدعی‌اند که زمینه این سرمایه‌گذاری به دولت قبل بر می‌گردد، تاکید کرد: مسئله این نیست که  این سرمایه‌گذاری از کجا شروع شد. آقای عراقچی اذعان کردند که این سرمایه‌گذاری در دولت اصلا‌حات صورت گرفته و در دولت قبل ادامه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که مقامات دولت یازدهم همواره تاکید بر این موضوع دارند که برای اینکه خسارات و توطئه‌های آمریکا را بر مبانی اقتصادی کاهش دهیم بهتر است با آمریکایی‌ها مشارکت اقتصادی داشته باشیم، بنابراین اگر آن سرمایه‌گذاری اشتباه بوده کار شما هم اشتباه است.

شریعتمداری در پایان متذکر شد: این‌گونه اظهارات در گم‌ و رها کردن یقه مجرم اصلی و انداختن توپ به داخل زمین خودمان است و باید همه توجه‌ها و توان‌ها صرف مقابله با دشمن اصلی یعنی آمریکا شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ناشناس ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اگر 2 میلیارد دلار را پس ندهند باید تنگه هرمز را ببندیم و کشتی های تجاری امریکا را توقیف کنیم در غیر اینصورت مبالغ بیشتری را غارت خواهند کرد.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    8 سال سکوت کامل اختیار کرده بودن حالا واسه ما هر روز و هر شب از یه چیز دلواپسن.
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    " به این دلیل که اساساٌ مرجع رسیدگی به این دعاوی دیوان بین‌المللی است و نتیجه مراجعه به دیوان هم از پیش مشخص است." آها! این قسمت رو ایشون مثل بقیه جاها ریزبینی به خرج ندادند و ازش گذشتن! چرا نتیجه دیوان بین المللی از پیش مشخص است؟ دلیلش انجاست که چندسال پیش در شورای عالی امنیت ملی و با دستور جناب جلیلی،ایران برخلاف دستور گذشته شورا مبنی بر خودداری از حضور در دادگاههای امریکایی،در این پرونده خودش را درگیر سیر حقوقی در دادگاه امریکایی کرده و رسما بر صلاحیت امریکایی ها برای رسیدگی به پرونده مهر تایید زد حالا هم هیچ دادگاهی در هیچ جای دنیا شکایت ایران رو نخواهد پذیرفت این نکته مهم و ندانم کاری دیگری هست که نه جناب شریعتمداری اشاره ای بهش میکنه و نه مشرق نیوز صداش درمیاد(و اگه دستش برسه کامنتا رو هم سانسور میکنه)
  • یوسف بهلولی ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام من طرفدار جنگ نیستم ولی زمانی که یک قلدر حق این مملکت را بلعیده و هدفش جز نابودی ملت اسلام چیز دیگری نیست و واقع بینانه به حرف هیچ کس جز حرف زور اعتنا نمیکند هر عاقلی میداند باید با سیلی محکم حق را از او طلب کرد و اگر اینجا از جنگیدن برای حق اسلام و مسلمین بترسیم والله دشمن در ترس ما طمع کرده اول دریایمان را میگیرد تا مذاکره خفتبار کنیم (طرحش دارد در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اجرا میشود و در آمریکا هم منتظر انفعال ما هستند تا از روی کاغذ تبدیل به عمل شود‏)‏ سپس وارد سرزمینمان میشود در حالی که ما با مشتی کاغذ پاره از این مرجع دروغین بین المللی به آن مرجع دروغین بین المللی کماکان مثل بنی اسرائیل سرگردانیم ، اما ما مملکت امام زمان (عج‏)‏ هستیم پس بهتر است به آنچه شان ماست عمل کنیم و از احقاق حق نترسیم. والسلام . لبیک یا خامنه ای. منتشر کن عواقبش را با فراق بال پذیرا هستم.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    مصادره چند کشتی آمریکائی که معادل قیمت این پولها باشد بهترین ضربه برای دزدی گاوچرونهای آمریکائی است -
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    در ان 8 سال آمريكا جرات چنين كارهايي را نداشت.
  • ویرو گردی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    به نظرم اول دولت باید به دیوان داوری لاهه شکایت کنه اگه نتیجه نگرفت باید پول برخی سرمایه گذاران آمریکایی مورد دار رو از شبکه بانکی مصادره کنه آمریکا بفهمه خبری نیست
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر حاج حسین
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    دو میلیارد دلار + ده میلیارد دلار +....... از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت کرده قلب (راکتور) ما رو پس بدید. و در دور بعدی انتخابات زحمت رو کم کنید
  • مرتضیsk ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    8سال چشات کار نمی کرد انتقادآ ببینی الان بهونه جور میکنی ؟
  • ناشناس ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    قرار بود با برجام پولهای بلوکه شده آزاد بشود اما گویا حالا دارد غارت می شود .
  • ناشناس ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    چقدم اموال داره ايران
  • امیین ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    اینبار با حاج حسین موافقم
  • جواب داری قانعم کن ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    شما اصلاح طلبا کارتون اصلاً دروغگویی هست. 8 سال دولت احمدی نژاد ایران در دنیا حرف اولو آخرو میزد آمریکا هم میگفت چشم. فهمیدی اصلاح طلب دروغگو؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس