معاون وزیر خارجه گفت که وزارت خارجه از طرح الزام دولت به پیگیری و دریافت غرامت از آمریکا حمایت می‌کند و افزود: مطمئن هستیم این اقدام پیام محکمی را به آمریکا و کسانی که به ناحق بخواهند به اموال ایران دست‌اندازی کنند، می‌فرستد.

 به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه پس از دیدارش با اعضای کمیسیون امنیت ملی با اعلام حمایت وزارت خارجه از طرح دو فوریتی مجلس درمورد الزام دولت به پیگیری و دریافت غرامت بابت خسارت‌های وارد شده از آمریکا به ایران در طول 63 سال گذشته، اظهار داشت: البته در مورد جزئیات بعضی نکات فنی و حقوقی وجود دارد که ما نظراتمان را ارائه کردیم و انشاءالله رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی تاکید کرد: از این طرح دو فوریتی مجلس حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم پیام محکمی را به دولت آمریکا و سایر کشورهایی که به ناحق بخواهند به اموال دولت ایران دست‌اندازی کنند، خواهد فرستاد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: مطمئناً وزارت امور خارجه در راستای نظر مجلس و در همین جهت حرکت خواهد کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با 181 رأی موافق به دو فوریت طرح الزام دولت به پیگیری خسارت‌های آمریکا علیه ایران رأی مثبت دادند که براساس آن بابت خسارت‌های وارد شده از آمریکا به ایران از کودتای 28 مرداد 1332 تا کنون غرامت دریافت خواهد شد.

کلیات طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی در نشست امروز پارلمان تصویب شد.

وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر امروز (سه‌شنبه) با 174 رای موافق، 7 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن پارلمان به کلیات این طرح رای مثبت دادند.

روز گذشته سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه به همراه الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور و انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص این طرح با اعضای کمیسیون به گفت‌‌وگو پرداختند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس