کد خبر 567057
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

یک افسر بازنشسته سوری به تشریح زوایای منطقه حائل در مرز سوریه با ترکیه که اردوغان به دنبال آن است پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه النشره، الیاس ابراهیم سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه بیان کرد: آنچه در مورد آمادگی ارتش ترکیه برای شروع عملیات نظامی وسیع برای ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه و در شهر کلیس ترکیه بیان می شود توطئه ای آمریکایی  است.

الیاس افزود: صحبت هایی که اخیرا در رسانه های ترکیه در مورد آمادگی ارتش این کشور برای انجام عملیات وسیع نظامی با حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی برای ایجاد منطقه حائل در کنار مرز ترکیه و مقابل شهر کلیس به عمق ۱۸ و عرض ۸ کلیومترگفته می شود یک توطئه آمریکایی است.

وی افزود: این نقشه بر روی زمین نمی تواند موفق اجرا شود زیرا  دولت امریکا در حمایت از دولت ترکیه صادق نبوده و جدیت لازم را ندارد و این چیزی است که در خلال حمایت های امریکا از دشمنان قدیمی اردغان یعنی کرد ها می توانیم ببینیم و علاوه براین ارتش سوریه و هم پیمانانش اجازه تحقق  چنین چیزی را در بر روی زمین نمی دهند. از سویی نباید دشمنی میان روسیه و ترکیه را نظر دور نگه داشت و روسیه به عنوان هم پیمان سوریه فرصت طلایی درهم شکستن سربازان ترکیه در صورت ورود به مرزهای سوریه پیدا می کند.

وی افزود: در صورت شروع این عملیات این رخداد آغازی برای از بین رفتن حکومت اردوغان خواهد بود. چرا که این شکست داخل ترکیه را شعله ور خواهد کرد و تحرکات و افزایش خشم مخالفان داخلی را ضد حزب عدالت و توسعه به سبب تبعات این شکست بر اقتصا ترکیه به همراه خواهد داشت.

الیاس ابراهیم تاکید کرد: علاوه بر اینکه این عملیات هرینه بالایی را نیز به ترکیه تحمیل می کند و در سایه مشکلات اقتصادی ترکیه این یک ورشکستگی حقیقی برای این دولت خواهد بود. جدای آنکه که امریکا نیز این عملیات را به صورت مجانی پوشش نخواهد. لذا این بیانگر نیات آمریکا و غرب برای وارد کردن اردوغان  این نقشه است .

وی در پایان تاکید نمود : حماقت اردوغان و رویاهایش در مورد احیای امپراتوری عثمانی از یک سمت و کینه اش نسبت به کُرد ها از سوی دیکر او را به این ورطه که پایان نظام و رژیمش را به دنبال دارد، می کشاند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    مشرق چرا نظر هر آدم بیکار و بدرد نخوری رو منتشر میکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس