کد خبر 566972
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

تعدادی از شركت های خصوصی نظامی انگلیسی، برای كار در پایگاه های آمریكایی در عراق بچه سربازها را با هدف شركت در عملیات نظامی در آفریقا استخدام كردند.

به گزارش مشرق، در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است: در یك فیلم مستند دانماركی كه به این موضوع اختصاص دارد، قهرمانان فیلم تعریف كردند كه از كودكی با سلاح كار كرده اند و قتل ها و تیراندازی هایی را به یاد آوردند كه مجبور به انجام آن شدند.

به گفته مادِس اِلِسو كارگردان فیلم، هیچ یك از شركت هایی كه نام آنها در فیلم برده شده است، واكنشی به گفته ها و اعلامیه ها نشان ندادند، اما رسانه های بریتانیا به نقل از سخنان رئیس یكی از شركت ها نوشتند كه احتمال استخدام نوجوانان برای جنگ در سیرالئون وجود دارد.

السو در این باره به شبكه تلویزیونی « ار.ت» گفت: شماری از شركت های خصوصی نظامی غرب، افرادی از فقیرترین كشورها را استخدام و برای خدمت به پایگاه های نظامی غرب اعزام كردند كه با پول كم از آنان برای انجام مأموریت های معین استفاده كردند، زنان و مردانی كه كودكی فوق العاده دشواری داشته اند.

در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر در جهان حدود 250 هزار بچه سرباز وجود دارد و ارزیابی می شود 40 درصد آنان دخترانی هستند كه در بردگی جنسی بسر می برند و این بچه ها را به قتل و كشتن افراد و حتی اعضای خانواده خود وادار می كنند.

كارگردان دانماركی با اشاره به تحقیقات خود در این باره اظهار كرد: من با چند نفر صحبت كردم كه یكی از آنها مایك وِسِلس آمریكایی درمانگر روحی روانی بچه سربازها در 15 كشور است.

وسلس در این باره تاكید كرد كه «بچه سربازها با چیزهایی روبرو می شوند كه در این سن باید از آنها دور باشند. اینگونه بچه ها بسیار زود احترام به انسان را از دست می دهند. كشتن، صدمه زدن و تجاوز را می آموزند. در قالب برنامه توانبخشی و درمان، سعی می شود كودك سربازها این كارها را فراموش كنند، اما وقتی سن بالاتر از مناطق عملیات جنگی سر در می آورند، امكان زیادی دارد كه افكار آنها دوباره مانند اول شود.»

به عقیده كارشناسان، اشخاصی كه در دوران كودكی برای كشتن آموزش دیده اند، وقتی پس از طی دوره درمان دوباره از مناطق جنگی سر در آورند، نمی توانند نسبت به جان انسان محترمانه برخورد كنند.

در ادامه گزارش آمده است: شِللی ویتمان مدیر اجرایی سازمان Romeo Dallaire Child Soldiers Initiative فعال در این باره نیز یادآور شده است كه بسیاری از بچه سربازها به اختلال های پس از استرس مبتلا می شوند و تمامی عمر از آسیب های جدی روانی عذاب خواهند كشید.

بنا به این گزارش، برخی از كارهایی كه افراد استخدام شده برای شركت های خصوصی امنیتی هم اكنون انجام می دهند، می تواند مواردی را به یاد آنان بیاورد كه به عنوان كودك سرباز در عملیات نظامی شركت داشته و اعمالی كه مجبور به انجام شده بودند.

در پایان گزارش آمده است: برای آنان وقتی كه بزرگ می شوند، خدمت در ارتش یا شركت های خصوصی امنیتی گزینه مناسبی نیست و باید از امكان تحصیل، دریافت كمك بازسازی روانی و امكان واقعی هماهنگ شدن با زندگی صلح آمیز برخوردار شوند
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس