کد خبر 566855
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

منابع رسانه اي آمريكا از ورود يك تيم از نيروهاي ويژه و اطلاعات نظامي آمريكا به يمن به بهانه كمك به مزدوران عربستاني وامارات جهت تعقيب تروريست هاي القاعده خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از شبكه خبري المسيره، تومان باومان خبرنگار راديو آژانس ملي آمريكا در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: يك تيم از نيروهاي ويژه و اطلاعات نظامي آمريكا كه قبلا نيز در يمن مستقر بودند وسال گذشته اين كشور را ترك كردند به بهانه تعقيب تروريست هاي القاعده وارد جنوب يمن شدند.

اين گام در راستاي درخواست امارات از آمريكا جهت كمك به آن به بهانه مبارزه با القاعده در جنوب يمن پس از گذشت يك سال از حمايت مالي وتسليحاتي عربستان وامارات از تروريست هاي القاعده وداعش براي مقابله با ارتش وكميته هاي مردمي يمن برداشته شد.

عربستان با ائتلاف برخي كشورهاي عربي منطقه و با همراهي آمريكا٬ از ششم فروردين سال گذشته حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرد تا«عبد ربه منصورهادي» رئيس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابي هاي يمني كه امنيت شهرهاي اين كشور را تأمين مي كنند، جلوگيري كند.

در اثر اين حملات تاكنون هزاران يمني از جمله صدها زن و كودك شهيد يا زخمي شده و ده ها هزار نفر نيز آواره شده اند و به تأسيسات زيربنايي، خدماتي و درماني اين كشور آسيب هاي جدي وارد شده است .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس