کد خبر 566731
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

مرد میانسالی که به بیمارستان میلادتهران مراجعه کرده بود خود را از طبقه اول اورژانس به طبقات زیرهمکف پرتاب واقدام به خودکشی کرد.

به گزارش مشرق،  مدیرروابط عمومی بیمارستان میلاد با تایید این خبر اظهار کرد: این اتفاق رخ داده است اما ماجرا آنگونه نبوده که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است و به اجبار در اخذ هزینه‌های درمانی ارتباطی ندارد و این حادثه از سوی مراجع قانونی و قضایی در دست بررسی است.
وی اظهار داشت: در روز جمعه این فرد به اورژانس بیمارستان میلاد مراجعه کرد و ویزیت اولیه‌اش انجام شد سپس برای انجام آزمایش هایی به سونوگرافی بیمارستان ارجاع داده شد. اما از آنجا که دفترچه اش فاقد اعتبار بوده، از او و همراهش می‌خواهند که به سوپروایزر بیمارستان مراجعه و پشت برگه اش را امضا کند تا درمانش به صورت رایگان ادامه پیدا کند.

رحمتی افزود: این فرد به سوپروایزر مراجعه نکرده و خود را از طبقه اول اورژانس به زیرهمکف پرتاب کرده است و اکنون در کماست.وی در پاسخ به اینکه آیا بدرفتاری کارکنان موجب وقوع این حادثه شده است ؟

 گفت: هیچ بدرفتاری با وی صورت نپذیرفته و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته گواهی بر این مدعا هستند.
 
رئیس اورژانس: بیمار درخواست مرفین کرده بود

رئیس اورژانس بیمارستان میلاد نیزگفت: مرد 50 ساله ای که در این بیمارستان اقدام به خودکشی کرده چندین بار از پزشک تقاضای مرفین کرده بود.

 دکتر مرتضی مردانی،‌ افزود: این فرد روز جمعه به علت دل درد به اورژانس بیمارستان میلاد مراجعه کرد و به محض ورود، پذیرش و معاینه شد.

 وی گفت: پزشک معالج بعد از بررسی های انجام شده،‌ دستور انجام رادیولوژی و آزمایش می دهد اما بیمار با خارج کردن همراهان خود از اتاق معاینه، درخواست مرفین می کند.

 مردانی افزود: پزشک تجویز مرفین را منوط به انجام دادن آزمایش اعلام می کند و فرد بعد از خارج شدن از اتاق معاینه به جای رفتن به سوی ‌آزمایشگاه به طبقات فوقانی اورژانس بیمارستان می رود و مطابق با آنچه دوربین های مداربسته نشان می دهد،‌ حدود یک ساعت به دنبال مکانی برای خودکشی می گردد.

رئیس اورژانس بیمارستان میلاد گفت: سر انجام در بالای راه پله های بخش اطفال بیمارستان محل مناسبی را می یابد ولی انتظامات سر می رسد و وی را از اورژانس خارج می کند اما او دوباره به همان طبقه می رود و خود را به زیرزمین پرتاب می کند.

دکتر مردانی افزود: ‌وی فوراً‌ بعد از سقوط به اتاق جراحی انتقال داده و پس از جراحی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری می شود.
 
برادربیمار: گفتند300هزارتومان واریز کنید تا پذیرش شود

این در حالی است که مرد میانسال درحالی‌که از درد به‌خودش می‌پیچید، وارد بیمارستان شد تا پذیرش شود. امامسئولان پذیرش گفتند تاریخ دفترچه‌اش منقضی شده و او باید 300هزار تومان واریز کند تا پذیرش شود.

برادر مرد میانسال نیزگفت: برادرم علی شفیعی نام دارد و در بویین‌زهرا زندگی می‌کند و راننده نیسان است. او حوالی ظهر جمعه دچار درد شدید شکم شد طوری که از شدت درد به‌خودش می‌پیچید.2 نفر از آشنایان به کمکش رفتند و او را با ماشین به تهران منتقل کردند تا به بیمارستان برود.

 وقتی به بیمارستان رسیدند، برادرم دفترچه‌اش را داد اما گفتند که تاریخ دفترچه گذشته و باید 300هزار تومان پرداخت کند.

برادرم گفت که بیمه است و تنها چند روز از تاریخ دفترچه اش گذشته و آنها می‌توانند ازسیستم‌شان استعلام بگیرند.

اما حرف مسئولان پذیرش یکی بود. آنها 300هزار تومان می‌خواستند. نه برادرم و نه همراهانش، پولی نداشتند.

در آن زمان من امکان این را نداشتم که این پول را کارت به کارت کنم.

با خواهرم تماس گرفتند و او گفت که خودش را می‌رساند و پول را واریز می‌کند. اما با این حال برادرم هر چه اصرار کرد که تا رسیدن خواهرم او را پذیرش کنند، قبول نکردند.

آن زمان تحمل درد آنقدر برایش سخت شده بود که در نهایت تصمیم گرفت خودش را از طبقه سوم به پایین پرت کند.

درست چند دقیقه بعد از این حادثه بود که خواهرم به بیمارستان رسید اما دیر شده بود. این اتفاق هولناک در حالی رخ داد که بسیاری از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان شاهد آن بودند و این حادثه را تأیید کردند.

علی شفیعی پس از این حادثه به‌دلیل شدت جراحاتی که دیده بود به کما رفت و حالا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
او متاهل است و 2فرزند زیر 10سال دارد. حالا می‌گویند که او در کماست. یکی می‌گوید مرگ مغزی شده و دیگری می‌گوید امیدی به بازگشتش نیست.

ما از بیمارستان شکایت کرده‌ایم و امیدواریم مسئولان به این شکایت رسیدگی کنند. براساس این گزارش، تلاش زیادی شد تا با مسئولان بیمارستان درباره این حادثه گفت‌وگو شود که تماس‌های مکرر با بیمارستان بی‌فایده بود اماکارکنان بیمارستان اصل وقوع این حادثه را تأیید کردند.
 
دستور ویژه وزیر بهداشت برای پیگیری خودکشی بیمار در بیمارستان

در همین حال وزیر بهداشت به معاون درمان و قائم مقام خود دستور داد دو حادثه قصور پزشکی منجر به مرگ را بررسی کنند.

در پی مرگ خودخواسته یک بیمار در بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی در تهران به علت همراه نداشتن پول، وزیر بهداشت به معاون درمان و قائم مقام خود ماموریت داد تا این موضوع را بررسی کنند.

هاشمی با توجه به اینکه این بیمارستان زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است؛ از منظر حقوق بیمار، خواستار رسیدگی به این موضوع شده است. همچنین وزیر بهداشت در مورد مرگ یک بیمار به علت جراحی اشتباه پا دستور رسیدگی صادر کرده است.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    اگر ایشان هم مثل اقای کروبی باعث فتنه و کشته شدن چندین بی گناه بودن اقای وزیر بهداشت هم همانطور که چشمان کروبی رو شخصا عمل کرد برای ایشون هم کاری می کرد اما ایشون که فتنه گر و خرابکار نبودن که بهشون رسیدگی بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس