کد خبر 566255
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفت: دیدگاه هیات ملی یمن در گفت وگوهای كویت برای دستیابی به راه حل سیاسی ،خروج نیروهای متجاوز از یمن و بازگشت سلاح به دولت است.

 به گزارش مشرق، عبدالسلام در تماس تلفنی با این شبكه افزود: راه حل امنیتی ،نظامی وسیاسی شامل دیدگاه فراگیر تاكید بر صلح ، امنیت ، ثبات و رفع محاصره از یمن وتوقف بدون توجیه تجاوز است.

وی ادامه داد: این دیدگاه همچنین شامل رفع اشكال مختلف محاصره وموانع موجود بر سر راه سفر یمنی ها وموانع اقتصادی تحمیل شده به بانك ها، و ورود كالا ونفت به بنادر یمن است.

عبدالسلام تصریح كرد این یك دیدگاه عملی ومنطقی است كه طرف دیگر را ملغی نكرد وتقدیر از تلاش های جدی دولت كویت برای تحقق صلح ونتیجه مثبت گفت وگوها است.

وی تاكید كرد این دیدگاه نشان می دهد كه ما درباره صلح جدی و خواهان امنیت وثبات هستیم به همین دلیل این دیدگاه عملی فراگیر وكلی را ارائه دادیم این در حالی است كه طرف دیگر دیدگاهی جز دیدگاه امنیتی ونظامی ارائه نداد كه در آن نشانه ای از دیدگاه سیاسی وجود ندارد.
عبدالسلام افزود : هیات ملی یمن روزانه برنامه ای برای كمیته آتش بس وهماهنگی درباره موارد نقض آتش بس توسط مزدوران عربستانی ارائه می دهد.

وی با اشاره به طرح شورای همكاری خلیج فارس گفت: این طرح مناسب نیست زیرا قبلا هم میان دو طرف مطرح شده است و با واقعیت امروز فرق دارد اما قطعنامه های شورای امنیت وشورای همكاری خلیج فارس اگر بر توافق تاكید كند این درست همان اصلی است كه ما آن را در توافق نامه صلح ومشاركت ونشست گفت وگوی ملی مطرح كردیم.

عبد السلام تاكید كرد طرف دیگر از طرح شورای همكاری خلیج فارس فرار می كند زیرا این طرح آنها را متعهد به توافق می كند.

هیات ملی یمن روز گذشته دیدگاه انصار الله وكنگره مردمی یمن درباره راه حل سیاسی این كشور را بر اساس درخواست اسماعیل ولد شیخ فرستاده سازمان ملل به یمن مبنی بر ارائه پیشنهادهای دو طرف در خصوص چارچوب كلی گفت وگوها ارائه كرد.

در حالی كه بیش از یك سال از تجاوز عربستان و ائتلاف عربی - آمریكایی به یمن می گذرد، دور جدید گفت وگوهای صلح یمن ٬ پنجشنبه گذشته و پس از ورود نمایندگان انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن در كویت آغاز شد.

گفت و گوهای قبلی در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته در ژنو ٬ بدون نتیجه پایان یافت.

عربستان با ائتلاف برخی كشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرده تا«عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.

در اثر این حملات تاكنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور آسیب های جدی وارد شده است
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس