کد خبر 562035
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

جنبش انصارالله یمن در دومین روز مذاکرات صلح کویت برای رسیدن به راه حل بحران این کشور تاکید کرد که اولویت ملت یمن توقف هرگونه اقدام نظامی است.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که توقف جنگ و هرگونه اقدام نظامی ، اولویتی است که ملت یمن خواهان آن است و این اولویت، اولویت نمایندگان این ملت عزیز نیز است.

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش گزارش داد دومین جلسه گفتگوهای طرف های یمنی در کویت پایان یافت.

نشست امروز رأس ساعت 10 صبح با حضور هیأت ملی یمن، هیأت ریاض و اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در کاخ امیر کویت برگزار شد.

مذاکره کنندگان در این نشست درباره آتش بس و گزارش کمیته آتش بس و بررسی نقطه نظرهای دو هیأت و چارچوب کلی مذاکرات بحث و تبادل نظر کردند.

در نشست امروز کمیته ارتباطات و هماهنگی نظامی یمن، کارشناسان نظامی سازمان ملل متحد نیز حضور داشتند.

مذاکرات گروه‌های درگیر یمنی از روز پنجشنبه با نظارت سازمان ملل در کویت آغاز شده است.

«اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در پایان روز دوم مذاکرات صلح یمن در کویت اعلام کرد، پیشروی‌های چشمگیری در این مذاکرات حاصل شده است و طرف‌های درگیر بر ضرورت دستیابی به صلح تأکید دارند.

وی طی سخنانی در آغاز این دور از مذاکرات یمنی ــ یمنی گفت: اوضاع انسانی در یمن دیگر تحمل انتظار را ندارد و باید به راه حل سیاسی برای حل بحران یمن برسیم و طرفهای یمنی نیز باید برای رسیدن به راه حلی که میزان پایبندی آنها در مذاکرات را مشخص کند، از مواضع خود کوتاه بیایند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس