رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سایه اجرای برجام، نقل و انتقال پول باز شده است، گفت: با تلاش دیپلمات‌هایمان، برجام راهی را برای حرکت به سمت تعالی به روی ملت‌مان باز کرد.

در سایه برجام، نقل و انتقال پول باز شده استبه گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم گرامیداشت روز جهانی كارگر که صبح امروز یکشنبه (12 اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: در 7 اسفندماه سال گذشته و 10 اردیبهشت ماه سال جاری مردم با آمدن در پای صندق‌های رای بهترین‌ها را برای مجلس دهم برگزیدند.

وی افزود: مجلس آینده از خرداد ماه شروع به کار می‌کند، امیدواریم دولت و منتخبین مجلس دهم با هماهنگی به وعده های داده شده، عمل کنیم.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه امیدواریم در مجلس دهم دولت و ملت دست به دست یکدیگر بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم، تصریح کرد: برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی 18 نماینده زن حضور دارند که به عنوان یک رکورد محسوب می‌شود. بانوان کشورمان در همه صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی حضور دارند و ما از این بابت خرسندیم، چرا که این هم یکی از آثار بعثت پیامبر (ص) است.

روحانی با تاکید بر اینکه تقوا معیار بزرگ یک انسان است، اظهار داشت: هیچ‌گاه فرقی میان زن و مرد نیست و باید به هر دو جنس با یک نگاه توجه ویژه‌ای کرد تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: امروز پس از آنکه یک سدی بزرگ از پیش پای ملت ما و کارگران‌مان با تلاش دیپلمات‌هایمان برداشته شد، برجام راهی را برای حرکت به سمت تعالی به سمت ملت‌مان باز کرد.

روحانی ضمن تبریک به مناسبت روز معلم اظهار داشت: این روز را به تمامی فرهنگیان عزیز تبریک می‌گویم که همواره بر سر ما حق دارند و مسیر تعالی را به ما نشان داده‌اند و در این بستر بعثت پیامبر انسانها را در مسیر حیات جاودان قرار داده است.

وی افزود: همواره علم منجر به قدرت و سلطه انسان بر جهان خواهد شد، بنابراین افتخار می‌کنیم به پیامبر عظیم‌الشان‌مان که پیام‌رسان وحدت و مودت بود و شاید هیچ‌ روزی مهم‌تر و مبارک‌تر برای بشریت از روز بعثت او نباشد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه مپنا امروز شرکت بزرگی مثل هیتاچی و میتسوبیشی را کنار گذاشته و در حال رقابت با زیمنس در سطح جهان است، افزود: امروز یک رقابت آزاد و یک فعالیت دانش‌بنیان ما را به غرور می‌رساند.

روحانی تاکید کرد: ما به آن برقی افتخار می‌کنیم که نیروگاهش به دست ایرانی و کارگر ایرانی و مپنا ساخته شده و آن قطاری برای ما لذت بخش است که لوکوموتیوش توسط کارگر ایرانی و مپنا ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: زمانی که می‌گفتیم پای میز مذاکرات می‌توان مشکلات را حل کرد و می‌توان با شش قدرت جهانی به توافق رسید بدگمان‌ها می‌گفتند امکانپذیر و قابل اجرا نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برجام کار ملت قدرتمند ایران است، گفت: این کار، کار دولت نیست بلکه کار یک ملت مقاوم است که توسط همه مردم با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی ادامه داد: برجام هرجا که احتمالا لازم بود تصویب شد، از شورای عالی امنیت ملی گرفته تا مجلس شورای اسلامی؛ اما عده‌ای معتقدند برجام را در مقام عمل نمی‌بینیم.

روحانی در ادامه گفت: عده‌ای معتقدند اگر صادرات نفت و مایعات از یک میلیون و دویست هزار بشکه به دومیلیون و سیصد هزار بشکه رسیده چیزی نیست، تنها یک میلیون و صدهزار بشکه اضافه شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر می‌گوییم در سایه برجام برای نقل و انتقال پول دست شما باز است، اظهار داشت: بدگمان‌ها می‌گویند نقل و انتقال پول چیزی نیست. اگر در سایه برجام به جای اینکه کشتی‌های بزرگ در ساحل کشور همسایه پهلو بگیرد و با قایق و لنج بار به ساحل ایران برسد و هر کانتینری 700 دلار اضافه از جبیب مردم پرداخت شود، می‌گویند 700 دلار که چیزی نیست ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم چرا زندگی خوب ما را برهم زدید.

وی با تأکید بر اینکه امروز روزیست که راه برای سرمایه گذاری خارجی باز شده و ما نیاز به کار و تولید داریم، افزود: این سوال مطرح می‌شود که آیا تولید و کار بدون سرمایه و تکنولوژی امکانپذیر است؟ اگر شما این سالن باعظمت را در مپنا مشاهده می‌کنید بدون سرمایه گذاری امکانپذیر است؟

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه بدون سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش بنیان شرکت پرافتخار مپنا به‌وجود نمی‌آمد، اظهار داشت: اگر امروز مپنا و کارگران، مهندسین و مدیران مپنا افتخار می‌کنند بخاطر کار، تلاش، علم، کوشش، فعالیت دانش بنیان و سرمایه گذاری در سرزمین است.

رئیس جمهور مپنا را بعنوان غرور ملی دانست و گفت: در یک رقابت آزاد مپنا حضور پیدا کرد. یک شرکت بدون رقابت با جهان بدون رقابت با قدرت‌های اقتصادی جهان نمی‌تواند مغرورانه سرخود را بالا بیاورد مپنا امروز شرکت‌های عظیم و بزرگ را کنار گذاشته است.

روحانی با بیان اینکه تکیه دولت تدبیر از لحاظ اجتماعی و سیاسی به قشر کارگر است خاطر نشان کرد: همه ما به حول و قوه الهی روز به روز در مسیر پیشرفت کشور عزیزمان تلاش خواهیم کرد و به آینده‌ای آبادتر پررونق‌تر برای اقتصادمان امید داریم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • حسین ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    برجام آنچنان خفتی رو بر من بعنوان یه دانشجوی ایرانی وارد کرده که حالت یأس و سرخوردگی دارم ، این وسط آرمان خواهی و انقلابی گری چی میشه؟ خون شهدای هسته ای؟ هر روز از اخبار باید منتظر باشم ببینم کنگره با معاملات بانکی ایران و اروپا موافقت میکنه یا نه؟ باید خیره بشم و زل بزنم ببینم حرف خیری از دهان "جان کری" و "اوباما" بیرون میاد یا نه؟ آزمایشات موشکی ایران باید در خفا باشه خخخ!! خدایا این کشور ایرانه خودت هواش رو داشته باش و هوای سیاسی اون رو تغییر بده آمین
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    انصافا جناب رئیس جمهور خودت از این برجام برجام گقتن خسته نشدی؟ سال دیگه سال انتخابات ریاست جمهوریه شما تا دیروز پیام 24 خرداد! رو مدام زمزمه می کردی که حالا جاش رو به آفتاب برجام داده تو این سه سال برای مردم چیکار کردین خداوکیلی؟!
  • یوسف بهلولی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    با سلام به به به به به به به به و ایضا چه چه به این همه گشایش اقتصادی جناب رئیس جمهور لطف عالی متعالی
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    چه وضعشه! يه سخنرانى بدون"برجام"ايشون ميتونین کار کنید؟
  • محمد علی عبدالله بهلولی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    با سلام به به به این سلیقه و این همه نقل و انتقال پولی
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ممنون از آقای رییس جمهور و عارف و میرسلیم و جناب هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی و دکتر عطایی و دکتر همتی و دکتر خاوری و همه دوستان در کشورهای جهان
  • کیان ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    آقای روحانی عزیز و گرامی! من درسته که سواد درست و حسابی ندارم، ولی میخواستم خیلی ساده توضیح بدم که: به خدا حساب من بازه، هیچگونه مسدودی هم وجود نداره، امکان جابجایی پول به حساب من وجود داره ولی هیچگونه پولی به حساب من واریز نمیشه، میدونید چرا؟ چون کسی نمیاد به حساب من پول واریز بکنه. منطق میگه: درست که نقل و انتقال پول باز شده ولی اگر کسی نخواهد وارد معامله بشه خب پس انتقالی هم صورت نمیگیره، اجبار که نمیشه کرد، ترقیب هم باید طوری که باشه که نظرات آنها اعمال بشه. نمیدونم واقعا میشه از این ساده تر هم بیان کرد یا نه؟
  • کیان ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    منم خیلی حرص میخورم بعضی وقتها عصبی میشم.
  • محمد صدرا بهلولی ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    با سلام این نقل و انتقال پولی آیا برای گشایش اقتصادی باید اتفاق بیافتد ؟ پس اگر نقل و انتقال درست شده چرا عقب گرد اقتصادی داشته ایم؟ 
  • نسل اول انقلاب ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    وقتی جناب سیف گفته از برجام تقریبا"هیچ چیز عاید ایران نشده است یعنی امکان نقل و انتقال پول وجود ندارد !
  • حسین ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ((برجام راهی را برای حرکت به سمت تعالی به روی ملت‌مان باز کرد.)) از دومیلیارد معلومه دیگه اهههههه
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    بقول آقای شریعتمداری دستاوردهای برجام جن است که قابل دیدن نیست.
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    بقول آقای شریعتمداری دستاوردهای برجام جن است که قابل دیدن نیست.
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    تمام وزیران مربوطه رییس بانک مرکزی همه میگن هیچ ضرر کردیم اونوقت شما هنوز ......................
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    غارت 2 میلیارد دلار اموال مردم توسط آمریکا را که منظور ایشان نبوده؟
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    به برکت برجام دشمن 2 میلیارد دلار مفت و مجانی با غارت اموال کشورمان کاسب شد.
  • حسین ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    خخخ مثبت منفیارو یه بابایی دستکاری میکنه که به نظر بیآد حاممیان برجام زیادن خخ نه جونم فقط یکسال دیگه از عمر این دولت مونده نمرات دروس دولت چنده؟ اقتصاد:12 فرهنگ:10، صنعت:5، کشاورزی:15، سیاست خارجی:7، معدل 10
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    کدام گشایش؟ منظورتان دزدی اخیر آمریکایی ها است؟
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    انتقاد نکن - توهین میخوای؟
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ظاهراً که تا فعلا یک نقل و انتقال 2 میلیارد دلاری از اموال کشور به جیب دشمن داشتیم. اینهم تعریف داشت؟
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ولی 2 میلیارد دلار که از دزدی پولهای مردم عاید آمریکا شده
  • علی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    مشرق جان سلام ، آقا این چند روز همش از برجام خبر میذاری داستان چیه ؟!! یعنی واقعا تو مملکتمون هیچ خبر دیگه ای نیست ؟ این همه خبر محیط زیست ؟ الآن شلوغی عراق و .... تو فقط داری میگی برجام برجام ؟! داستان چیه ؟
  • حسین ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    به نظرم رئیس جمهور از یک چیز دیگری داره حرف میزنه یا از منظری دیگر. چون این برجام برای ملت که تا حالا نه آب داشته نه نان
  • علی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    لطفا نمرات رئیس جمهور پیشین رو هم اعلام کنید مستفیض شیم ، با سپاس
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    لطفا برید پول های به غارت رفته رو بوسیله این برجام به دست بیارید.
  • یوسف بهلولی ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    غصه نخور حسین جون خدا با ملت رنج دیده ایرانه
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    بسار خوب . شما یک بانک را الان به ما معرفی کنید در داخل کشور که من بروم و از آنجا برای یکنفر در اروپا از طریق بانکی پول حواله کنم . و بلعکس . با احترام کامل به دولت بنده بعنوان کسی که به جناب اقای روحانی رای دادم سوال دارم : بطور فهرست وار 5 مورد از اثرات لغو تحریم ها را بشمارید نفرمائید که جلوی جنگ را گرفت بعله من میدانم اما مگر عین فرمایش شما و آقای ظریف این نبود که : بلافاصله از همان روز که امضا شد تحریم های بانکی لغو میشود ؟ آیا شد ؟ همین .
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    برجام خسارت محض
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    این دولت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شکست می خورد
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    بیرانوند طی تذکر شفاهی در مجلس: آقای رئیس جمهور کمی از تندی رفتارتان به منتقدان را نثار آمریکا کنید
  • امین ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ای بابا بازم برجام همش برجام خسته شدیم از بس برجام
  • ایرونی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    جناب رییس جمهور میگن مپنا داره با زیمنس رقابت میکنه من خودم تو شرکت مپنا کار میکنم. همین حالا و تو این دولت قراردادهایی با شرکتهای خارجی بسته شده که در آینده باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مپنا خواهد شد و توان تولیدش واسه داخل هم پایین میاد چه برسه به رقابت با غولهای انرژی برق دنیا نمونش قراردادی که برای واردات توربین با یه شرکت ایتالیایی بستن و صدای دکتر علی آبادی مدیرعامل مپنا رو هم درآورد.
  • حسین ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    علی جان دولت قبل هم قابل نقده ما که عقد اخوت نبستیم با اون دولت، عزیزم این دولت از روزی که اومده بازه زمانی 100روزه طراحی کرد و یک دوره بلندمدت که مشکلات بهتر بشه ولی فقط وعده وعده وعده ... انصافا قبلول داری تورم 12درصده؟ مشکل بیکاری 9درصده؟ آقای بهلولی ضمنا از شما متشکرم داداش
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    آقای رئیس جمهور افتخارنیست باتوافق برجام....نفت خام فروشی !!! هشتادسال است با اقتصادوابسته، کم وزیادنفت خام. فروخته می شود!!آنکه بایدافتحارباشد. این مملکت بااین داشتن جوانان نخبه بتواند صعنت تولید واقتصادصادرات داشته باشد. نه اینکه کشتی های بزرگ بااجناس بنجول مصرفی وابسته دربنادرایران صف بکشند!!
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    من فقط یک سوال از آقای روحانی دارم و اینکه راز اعتماد به نفس ایشان چیست؟
  • حسن هادی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    واقعا خوشحال میشم وقتی می بینم آقای رییس جمهور چیز دیگه ای غیر از برجام ندارن که راجع بهش حرف بزنن. تازه اونم تا یه چیزی از محاسنش میگه سریع یکی دیگه از وزرا و معاونینش میان میگن فلان مشکل هنوز حل نشده مشرق مرد باش و منتشر کن
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    وقتی رقیبش احمدی نژاده قطعا شکست نمی خوره کار با صفر بهتر از عدد منفیه کل جریان اصولگرای رو فشرده کنند یک رییس جمهور ازش بیرون نیومده و نمیاد. احمدی نژاد بود که گفت نیستم بعد گفتم هستم حالا که اونم میگه من هستم اصول گراها میگن نیست با با نیست پایداری ها هم که پایگاهشون دوره قبل مشخص شد، امثال ساز خودشون میزنن در نهایت روحانی و آفتاب برجام و سایه برجامن که حکم می رانند!!!!
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    خداشاهده نصف اعتماد احمدی نژاد رو نداره بگم بگم
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    احمدی نژاد شاید 20 نبود اما در برابر دولتهای دیگه شاگر اوله!
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    به ناشناس 15:47 احمدی دو تا کلمه در مناظره ها گفت و دوتا اسم برد. دیدیم چه کار کردید.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    دیدار با هنرمندان، برجام دیار با علمای قم، برجام دیدار با کارگران، برجام دیدار با مدیران، برجام دیدار با ورزشکاران، برجام این برجام برجام که میگن چیه؟
  • ناشناس ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    نمره انشاء : 97/19
  • ناشناس ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ان شاءالله .
  • ناشناس ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    در دنیا یک بشکه نفت را به 1300 دلار ارزش افزوده تبدیل می کنند آنوقت ما 30 دلار میفروشیم و به افزایش فروش هم افتخار می کنیم !
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    خواب دیدی خیر !!
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    شماها که بلد بودید زمان احمدی نژاد اجرا می کردید !!!
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    دانشمند تو دنیا تکنولوژیش رو هم دارند ! با شرایط تحریم شما توان ساخت پتروشیمی هم ندارید !
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    به ناشناسهای 17:37 و 17:38 اتفاقا اوج شکوفایی پتروشیمی ایران به دست مخصصان داخلی و در وضعیت تحریم و زمان احمدی نژاد به دست آمد. کاتالیستهایی ساختیم که اصلا فرمولشان در دنیا جزو اسرار است.
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    والله اعتماد بنفس شما و احمدی نژادتون خیلی بیشتر از روحانیه که بعد اون همه گندکاری هنوزم طلبکارید
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ای بابا از لفظ به به و چه چه گفتن معلومه کنایه است دیگه بابا گیر میدی!
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    جناب علی همون یه نمره عزت، اقتصاد، فرهنگ، کار رو مقایسه کنی بقیه اش در میاد! و ثانیا فقط یکسال نه، حداکثر یکسال. حد اکثر
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    والله نمیدونم ها اون موقع کمتر بوی جنگ میامد. خود سردار جعفری هم گفتن که بعد برجان تهدیدها بسیار جدی تر شده. حالا تازه بگذریم که یه گروهکی مثل داعش رسما با خود عکس رئیس جمهور به ایران اعلان جنگ داد
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    +10000000
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    فقط همین؟ روز اول مهر رفت مدرسه به بچه هایی که برا اولین بار قیافه مدرسه رو میدیدن یه تعداد بچه شش ساله گفت شما بگین دستاوردهای برجام چیه؟
  • ناشناس ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    در دولت دکتر حداقل نفت را 100 دلار میفروختیم اما الآن مفت داریم میفروشیم .
  • ناشناس ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    برجام بدفرجام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس