نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که حدود نیمی از مردم این کشور میلی به خرید خودروهای آمریکایی ندارند و در عین حال، مردم شهرهای پردرآمدتر آمریکایی رغبت کمتری به خرید این خودروها نشان می‌دهند.

گروه بین‌الملل مشرق- امسال برای اولین بار، نام ۲۴ مدل شورلت آمریکایی در فهرست اعلامی خودروهای مجاز وارداتی به چشم می‌خورد. خودرویی دردسرساز که علیرغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از ورود کالاهای لوکس به خصوص از نوع آمریکایی‌اش، برخی مسئولان دولتی به ورود آنها چراغ سبز نشان داده‌اند؛ آن‌هم در سالی که نامش اقتصاد مقاومتی است و قرار است ارزهای اندک کشور که دلار دلار از بابت فروش نفت به پایین‌ترین قیمت جمع شده است، در راهی به غیر از مصرف‌گرایی کالاهای خارجی هزینه شود.

ماجرا البته به بیستم دی ماه سال ۹۴ برمی‌گردد. زمانی که سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، اعلام کرد: «با توجه به نامه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه درباره خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری Chevrolet با رعایت آئین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل‌های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار دوره زمانی ۲۹ آذرماه ۹۸، اقدام شود.» در واقع، دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که واردکننده در نظر دارد دو مدل خودرو شورلت AVEO و TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰در دو گروه شاسی‌بلند و هاچ‌بک وارد کشور کند.

چرا مردم آمریکا علاقه‌ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟+عکس
با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری، باید منتظر ماند و دید که آیا وزیر صنعت، ممنوعیت واردات خودرو را اعلام و اجرا می‌کند

همان روزها بود که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مدام در معرض انتقاد افکار عمومی قرار می‌گرفتند که چرا درست پس از تاکید مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ورود کالاهای لوکس و مصرفی آمریکایی، دولت باید اجازه ورود این خودروی لوکس و گران‌قیمت آمریکایی را صادر کند.

آن زمان، مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت اعلام کرد که خودرو جزء لیست کالاهای صنعتی ممنوعه که به سازمان توسعه تجارت معرفی شده، قرار نگرفته است و بنابراین مشمول محدودیت نیست. او البته به این نکته هم اشاره کرده بود که داشتن نمایندگی، یکی از پیش‌شرط‌‌های صدور مجوز واردات خودرو است و از آنجایی که هیچ برند آمریکایی در ایران نمایندگی مجاز ندارد، یک واسطه عمانی نمایندگی این دو برند شورلت را در ایران ایجاد کرده و توانسته است، امکان واردات را فراهم آورد.

چرا مردم آمریکا علاقه‌ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟+عکس
مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت اعلام کرد که خودرو جزء لیست کالاهای صنعتی ممنوعه که به سازمان توسعه تجارت معرفی شده، قرار نگرفته است.

موضوع اما به این مجوز که بر خلاف سایر مجوزهای ورود خودروهای وارداتی از سایر کشورها که حداکثر یک‌ساله صادر می‌شود هم ختم نشد، بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به این واسطه ورود خودروهای آمریکایی، امتیازی داده بود که نمایندگی‌اش، تا سال ۹۸ اعتبار داشته باشد. همین امر، چراغ سبزی شد که پای خودروهای آمریکایی به بازار ایران باز شود. ورودی که شاید برای کمپانی‌های آمریکایی در بازار پرتقاضا و جذاب ایران، میلیون‌ها دلار پول به همراه داشته باشد.

در نهایت، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان روز چهارشنبه خود در دیدار با کارگران، به قضیه‌ی وارد کردن خودروهای آمریکایی اشاره کردند و گفتند: من نمیدانم این قضیّه‌ واردات خودروهاى آمریکایى چیست که حالا سر زبان‌ها افتاده و بعضى‌ها می‌گویند. خودروهاى آمریکایى را خود آمریکایى‌ها مصرف نمی‌کردند؛ این در مطبوعات آمریکایى‌ها منعکس شد و ما دیدیم؛ می‌گفتند مصرفش زیاد است، سنگین است. مثلاً فرض کنید ما، از [محصول‌] فلان کارخانه‌ى خودروسازىِ رو به ورشکستگىِ آمریکا استفاده کنیم ... این جای تعجب فراوان دارد.

واکنش مطبوعات آمریکا به کیفیت خودروهای آمریکایی

حال اما مطبوعات آمریکایی چه واکنش‌هایی به کیفیت خودروهای آمریکایی نشان داده‌اند که و اساسا چه چیزی باعث رکود صنعت خودروی آمریکا شد؟

وب‌سایت NBCNEWS آمریکا در مقاله‌ای اعلام کرد که بر اساس آمارها، مردم آمریکا به خرید خودروی خارجی علاقه دارند، نه خودروی آمریکایی. بر اساس این آمار، 44% آمریکایی‌ها خودروهای ژاپنی را ترجیح می‌دهند.

این وب‌سایت در ادامه می‌نویسد: 29 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی طرفدار خودروی آمریکایی و 15 درصد خودرهای آلمانی را ترجیح می‌دهند. همچنین 25 درصد شرکت‌کنندگان بهترین تولیدکننده خودرو را شرکت تویوتا ژاپن معرفی کرده‌اند و 17 درصد هم همین اعتقاد را نسبت به شرکت هوندا دارند.

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟

ABCNEWS   آمریکا در گزارشی از افزایش خرید خودروهای خارجی در آمریکا خبر می‌دهد و می‌نویسد: بیشتر آمریکایی‌ها خودروی خارجی می‌خرند.

این گزارش می‌افزاید که خودروسازان آمریکایی کنترل بازار خود را از دست دادند و محدوده فروش آنها کمتر از 50% بازار آمریکا است.

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟

مجله آتلانتیک در گزارشی درباره عدم فروش خودروهای آمریکایی در آمریکا می‌نویسد: چرا مردم شهرهای پولدار آمریکایی، خودروی آمریکایی نمی‌خرند؟ داد‌های این مجله نشان می‌دهد علاقه بیشتر آمریکایی‌ها خودروهای ژاپنی و در مرحله بعد خودروهای اروپایی است.

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟
همانطور که در نمودار منتشر شده توسط مجله آتلانتیک مشاهده می‌شود: مردم شهرهای پولدارتر آمریکا رغبت کمتری به خودروهای آمریکایی و میل بیشتری به خودروهای ژاپنی و اروپایی دارند.


مجله تایم آمریکا در گزارشی با عنوان: بعد از سقوط صنعت خودروی آمریکا؛ 10 خودرویی که توسط آمریکایی‌ها خریده نمی‌شود، می‌نویسد: خودروهایی نظیر کادیلاک ATS، کادیلاک XTS، بیوک ورانو و کادیلاک ELR جزو دسته‌ای از خودروها هستند که کمتر کسی به سراغ آن‌ها می‌رود.

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟

مجله آمریکایی بیزینس اینسایدر که گاها در تحلیل‌های خود در حد و اندازه یک اندیشکده ظاهر می‌شود در رابطه با این موضوع می‌نویسد: برخی خودروهای ژاپنی، به دلیل فروش بالا در آمریکا، از خودروهای ساخت آمریکا (فورد و شورولت) آمریکایی‌تر هستند.

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟

این پایگاه خبری-تحلیلی در ادامه خودرهایی مانند «شورلت کامارو» و «دودج گرند کاروان» را بسیار ضعیف‌تر از خودرهایی نظیر هوندا ادیسه و تویوتا کمری معرفی می‌کند.

پایگاه خبری محلی جالوپنیک در انتقاد به کیفیت خودروهای آمریکایی در گزارشی با عنوان «چرا ما به خرید خودروهای آمریکایی افتخار نمی‌کنیم»، 5 دلیل نارضایتی مردم آمریکا از خودروهای ساخت این کشور را این‌چنین ذکر می‌کند:

1. طراحی تولید ضعیف

2. انتخاب‌های ضعیف در طراحی ظاهری

3. عدم هماهنگی سیستم پیشران با بدنه

4. عدم حمایت از کارگران و اخراج آنان

5. خودروسازان آمریکا ضد مردم آمریکا هستند

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟

یک مجله اقتصادی آمریکایی نیز 5 دلیل پشت کردن و نخریدن خودروهای آمریکایی را این‌چنین عنوان می‌کند:

1. کیفیت پایین و پر از ایراد

2. اتومبیل‌های آمریکایی هیچ آپشن خاصی ندارند

3. گارانتی خودروهای آمریکایی متقاعدکننده نیست

4. از منظر حفظ محیط زیست بسیار عقب‌مانده هستند

5. فقط نام آمریکایی دارند و در آمریکا تولید نمی‌شوند

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟

یک مجله دیگر آمریکایی به نام سیاست دروغ در مطلبی با عنوان «چرا افراد باهوش خودروی آمریکایی نمی‌خرند»، علت اصلی این امر را کیفیت پایین خودروها به نسبت میزان مصرف سوخت و هم‌دستی سیاست‌مداران با خودروسازان عنوان می‌کند.

چرا مردم آمریکا علاقه ای به خرید خودروی آمریکایی ندارند؟؟


به هر حال، باید منتظر ماند و دید که آیا وزیر صنعت، معدن و تجارت برخوردی با این کالای مصرفی لوکس خواهد داشت و مجوز نمایندگی‌های واردکننده این خودرو را باطل خواهد کرد یا خیر؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 40
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 1
    اینها همه در راستای برجام خسارت بار هست برنامه جامع باج دادن به کدخدای شیاطین
  • فیل پرنده ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 0
    خب پیر شده ها اگه راست میگید شما هم واردات خودروهای اروپایی و ژاپنی رو آزاد کنید تا ببینم کسی خودرو ایرانی سوار میشه؟!
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    4 0
    اره واردات خودرو رو هم ممنوع کنید تا ایرانخودرو و سایپا پوست مردم را بکنن با این ماشین های دره پیت
  • ایرانی ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    4 0
    آقا میشه یکدونه از این خودروهای های بی کیفیت بمن بدید منم جاش چهار تا پراید با کیفیت بتون می دم.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 0
    یکی از مسخره ترین حرفایی بود که میتونستید بزنید با کوچیک کردن رقیب شما بزرگ نمیشید هر چند که انتظار بیشتری ازتون نمیره شما همون پرایدتونو تولید کنید عقب افتاده ها مردم بد بختم گزینه ی دیگه ای ندارن
  • مجتبی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    1 0
    ماشین ژاپنی بیاد آمریکایی بیاد اروپایی بیاد چه فرقی به حال ما داره رینگ اینارو هم نمیتونیم بخریم
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 0
    وانت بار، فقط امریکایی چی میگید بابا
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 0
    مردم امریکا خودروی امریکائی نمی خرن چون بی کیفیت و پرمصرف هستند و انها فقط انتظار روزی را می کشند که تحریم ها لغو بشه و بتونن خودروهای با کیفیت ایرانخودرو و سایپا را بخرن.
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    مردم شهرهای پولدارتر آمریکایی خودروی آمریکایی کمتر سوار میشن چون شرکت های آمریکایی اغلب برای قشر متوسط و پایین تر از متوسط تولید می کنن، البته شرکت ژاپنی تویوتا هم همین وضعیت رو تقریباً داره. شرکت های فورد و جی ام آمریکا و تویوتا ژاپن بیشترین فروش خودروهای کمتر از 30 هزار دلاری رو تو آمریکا دارن؛ خودروهایی مثل تویوتا کمری و کرولا، شورلت های کروز، مالیبو، ایمپالا، فورد فوکوس و فیستا. بعد از اینها هم هیوندایی کره و نیسان ژاپن تو این رنج قیمت خوب فروش دارن.
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    خب براشون پرایذ بفرستین
  • یترون ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    بنظرم باید تیتر رو اصلاح کرد. توی متن مقایسه خودروها اومده اما تیتر معلومه که سفارشیه. اگر چند گزارش مستند از مقایسه خودروهای پر فروش دنیا با تولیدات پر تیراز آمریکایی گذاشته بشه، تفاوت ها خودشون منظور رو روشن می کنند.
  • مهدي ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    با سلام جالب اينكه در ژاپن ماشين اول نيسانه بعدش تويوتا. خودرو هايي هم مثل لكسوس، مزدا و ميتسو بيشي هم طرفداراي كمي دارن. ماشين آمريكايي به ندرت مي بيني اونم در حد ماشينايي مثل كامرو. از نوع خودرو هاي اروپايي بيشتر از نوع لامبورگيني و فراري هستش كه اونم كمه. ژاپني ها معتقدند كه خودرو هاي اروپايي و به خصوص آمريكايي استهلاك زيادي دارن و آمريكايي هاكه خيلي پرمصرف هم هستن. ماشيني مثل پژو اصلا تو ژاپن نيست و جالبه كه تو شهري مثل توكيو ماشين شاسي بلند خيلي كم ديده ميشه!
  • علی ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    1 0
    این که ماشین های درجه یک اروپایی از کیفیت و سطح بالا تری برخوردارن یا ماشین های کره و ژاپنی اقتصادی ترن شکی نیس ولی این باعث نمیشه که بخواهیم بدون هیچ منبع مرجعی رو هوا بگیم تو امریکا کسی ماشیم امریکایی نمیخره مثلا برای یه ماشین که قراره تازه سال اینده تولیدش شروع بشه و هیچ کس تا الا ندیده و امتحانش نکرده ( تسلا 3 ) حدود سی صد هزار پیش فروش هر کدوم سی هزار دلاری انجام شده که میشه 9 میلیارد دلار !!! یا از بین 10 تا ماشین پر فروش سال قبل تو امریکا 3 تاش امریکایی بوده . بیاین همه قبل از باز کردن دهان و بیان تراوشات ذهنمان یک مقدار بررسی و فکر کنیم شاید که رستگار شویم
  • مهدی ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    کسی نگفت واردات ممنوع بشه.میگن خودرو های آمریکایی وارد نشه.
  • مهدی ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    جناب مهندس.شما واسه صنعت کشورت چی کار کردی که میای سخنرانی میکنی؟طبیعتا وقتی مهندسایه کشور سواد ندارن یا به جای خدمت دنبال بخور بخور هستن جایی واسه پیشرفت نمی مونه.
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    مشرق فقط گزارش سوریه بزار.بقیه اخبارت چرته.
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    سلام.نه اینکه طرفدار نداشته باشن قیمتها به طبقه متوسط میخوره.مثلا چند سال قبل هوندا سیویک پرفروشترین بود در امریکا.مصرف هم کنترل شده در کل دنیا مثلا کامارو 8 سیلندر 13لیتر مصرفشه.چهارسیلندرها به عدد ترکیبی 7 رسیدن
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    مشرق جان چرا جوک می گی
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    این عمل دولت واقعا منزجر کنندست. می خوان توی عوام وانمود کنند ایران و آمریکا اوکی شدند1
  • عبدالحسین ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    امریکا هم ورودسمند وپراید راممنوع کرد ومردم امریکا نگران شدندچون بایدماشین بی کیفیت خودراسوارشوند نه ماشین ایرانی باکیفییت ؟زمانی خودرو ماکیفیت پیدا می کند که مسئولین اجبارشوند خودرو داخلی سوار شوند آنموقع به فکرچاره می افتند
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    اون اقایونی که دم ازخون آریایی می زنن یه کم به فکر ایران خود کفا هم باشن بد نیست.
  • وحید ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    ما با دولت آمریکا اختلاف داریم با شرکتهای تولید خودرو هیچ مشکلی نداریم و به اونها هم مانند تمام انسانها و ملل دیگر احترام می گذاریم.زنده باد روحانی و ظریف.
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    خدایی مشکل ازماشین های ایرانی است یا از رانندگی ایرانی ها وقتی ماشین پراید را همه می دانند بدنه ضعیفی دارد چرا با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر می روید؟ تازه گردش به چپ هم می کنند اما من به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم ماشین ایرانی سوار می شوم و حاضر نیستم به هیچ وجه ماشین خارجی بخرم
  • مصطفی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    جناب اقایی مهدی شما که دم از دونستن و مهندسی میزنین صرفا جهت اطلاعطون عرض کنم که یه سرچ بزنین ببینین مهندسین طراح خودروهای لوکس دنیا کیان خودروسازی هایی مثل بی ام دبیلیو و بنز و ائودی میبینی که همشون ایرانی هستن که طرهای اولیه شون رو بهایران خودرو و سایپا دادن که با تمسخر این مدیران لایق قرار گرفتن!! ولی الان همین مد=ورد تمسخر قرار گرفته ها الان دارن طرح هایی رو تولی میکنن که من و جنابعالی حسرت حتی دیدن این ماشینارو داریم
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    چه مسئولین بی فکری دارن این امریکاییها خوب مردم رو مجبور به خرید کنن یا یه وام 25میلیونی بدن. یا اقای نعمت بخش و یکه زارع رو ببرن بامردم یه کاری کنن دیگه کسی بگورش میخنده بغیراز ماشین وطنی چیزدیگه سوارشه
  • erfan ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    1 0
    چه تفاهمی با مردم امریکا داریم. اتفاقا ایرانیها هم تمایلی به خرید تولید داخلی ندارن فقط فرقش اینه که ما مجبوریم ولی اونا مجبور نیستن
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    شورلت فورد تویوتا هوندا و دوج پنج برند پرفروش در بازار امریکا هستند که البته تویوتا و هوندا هم در داخل آمریکا تولید میشن.
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    شورلت فورد تویوتا هوندا و دوج پنج برند پرفروش در بازار امریکا هستند که البته تویوتا و هوندا هم در داخل آمریکا تولید میشن.
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    1 0
    رودست خودرو امریکایی نیومده خودرو چهل سال پیش امریکا تو ایرانو دیدیم که حتی شیشه های عقبم برقیه تنها ایراد خودرو امریکایی مصرف بالاشه بعد امریکا المان وژاپن رده های بعدند
  • سرمايه دار عاشق ايران ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    همه نوشتند اما عيب كار رأ كسي نگفت،شما وقتي امنيت اقتصادي نداشته باشيد با عدم سرمايه گذاري مواجه ميشويد،عدم سرمايه گذاري يعني بيكاري قشر تحصيل كرده،بيكاري تحصيل كرده يعني بيكاري قشر خدمات و أين ميشود كه مملكت إز حركت ميايستد ،پس بنابراين اول امنيت اقتصادي يعني مبارزه با فساد ،مبارزه با فساد يعني كوتاهي دست اقازادها،كوتاهي دست اقازادها يعني پاسخ گو بودن اقايون روسا ،والا اخر
  • پسر ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    ی دونه خودرو بی کیفیت آمریکایی به من بدین در عوض ۵ تا حلبی دنا یا تیبا بهتون میدم
  • ناشناس ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    یک گله بزرگ از چپی ها به مشرق حمله کردن دارن میخورنش!!!!! برادران کجایید که مشرقمونو کردنش مغرب!!!!!!!! اینا همش حساب شدس نه اینکه یه لحظه دسته جمعی تصمیم بگیرن که ادم شن!!!بیان مشرق مشرق جونی منتشر کنیا
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    یه سوال شورولت بهتره یا پژو؟ جنرال موتورز بهتره یا ام وی ام؟ پس لطفا خفه
  • ایرانی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    فکر کنم امروز کم خوابیدی داری هزیون میگی اخه چه ربطی به خون اریایی داره این مطلب مهندس
  • م الف ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    امريكا دشمن ماست و كشور ما نمي خواهد ارز خود را به دشمن خود بدهد و موجب رونق بازار خود رو دشمن خود باشد جرا نمي برسيد امريكا جرا هوابيما به ما بمي فروشد و نمي كذارد فرانسه هم بما هوابيما بفروشد نمى برسيد جرا امريكا اموال كشور ما را تملك نموده و هزاران دليل مشابه اكر زياد مردي سعي كن خودرو با كيفيت درست كن و به امريكا بفروش همجنان كه دانشمندان ما توليد اب سنكين كردند و به امريكا فروختند
  • معصوم حمیدی نژاد از قم ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    به دنبال این سخنان اخیرا روسای کارخانجات خودرو سازی ایران خودرو و سایپا با اعتماد به نفس بیشتر سر خود را بالا گرفته و به خود میبالند که اگر آمریکائیها خودروی آمریکایی نمیخرند عوضش مردم ایران خودروی ایرانی میخرند.
  • سرمايه دار عاشق ايران ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    همه نوشتند اما عيب كار رأ كسي نگفت،شما وقتي امنيت اقتصادي نداشته باشيد با عدم سرمايه گذاري مواجه ميشويد،عدم سرمايه گذاري يعني بيكاري قشر تحصيل كرده،بيكاري تحصيل كرده يعني بيكاري قشر خدمات و أين ميشود كه مملكت إز حركت ميايستد ،پس بنابراين اول امنيت اقتصادي يعني مبارزه با فساد ،مبارزه با فساد يعني كوتاهي دست اقازادها،كوتاهي دست اقازادها يعني پاسخ گو بودن اقايون روسا ،والا اخر
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    اگر خودروی ارزان و حدود 15 تومن و دارای استاندارد وارد کنید خوبه و بهتره مدیر خودروساز و اقوام نسبی و سببی شان دنبال واگذاری و فروش صنعت باشند و مشکل بیکاری جوانان را با اعطا نمایندگی و فروش و خدمات این شرکتها جبران کنند. لزوما برای رفع بیکاری نباید دست به هر نوع هزینه کردن غیر منطقی دست زد.
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    بله امریکایی ها باید از چین ماشین وارد کنند . کیفیت خودرو های امریکایی بدرد نمیخوره تا چین هست مردم امریکا و جاهای دیگه نباید برن دنبال خودرو ساز دیگر.دکیفیت و تکنولوژی فقط چین و روسیه و بلوک شرق
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    حمایت از تولیدات ملی وظیفه هر آدم عاقلی است مشروط بر آنکه تولید کنندگان داخلی قدر بدانند نه اینکه با انحصار به بهانه حمایت از تولید داخلی خون ملت را در شیشه کنند ، بگذریم ، به نظرم ماشین فقط کادیلاک، کادیلاک 2016 انصافا زیباست و پر ابهت، من که واقعا کادیلاک 2016 را به ماشین های دیگر ترجیح می دم یه اصالت خاصی در طراحی اون هست، البته سخن رهبر در حمایت از تولید داخلی رو کاملا قبول دارم
  • ناشناس ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 1
    بنده با افتخار خودروی تولید داخل سوار می شوم .
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    بعضیا یه جوری نظر میدن این زیر انگار کسی وقتی گفته وضع خودرو تو امریکا اینطوریه، باید بره سوار گاری بشه... تو برو خودرو ژاپنی و کره ای بخر!
  • ناشناس ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    وقتی با دولت امریکا اختلاف داریم نباید ارز مملکت را صرف واردات کالای امریکایی کنیم و برای کارگران امریکایی اشتغال آفرینی کنیم در حالیکه جایگزین های خیلی بهتری وجود دارد .
  • ناشناس ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    خودروهای امریکایی پر مصرف هستن و برای کشوری که وارد کننده بنزین است بدرد نمی خورد .
  • ناشناس ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ارز مملکت نباید صرف اشتغال آفرینی برای کشوری بشود که اموال ایران را غارت می کند .
  • ناشناس ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    مردم امریکا بیشتر خودروی ژاپنی سوار میشوند .
  • ناشناس ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    خودروهای امریکایی پر مصرف هستن و استهلاک زیادی دارند فقط باید خودروی ژاپنی وارد کنیم .
  • ناشناس ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    فقط خودرهای ژاپنی و کره ای از نظر مصرف بنزین و کم خرج بودن برای بازار ایران مناسب هستن .
  • ناشناس ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    این خودرهای امریکایی قیمت شان از 100 میلیون به بالاست و پر مصرف هستن فقط باید خودروی ژاپنی و کره ای وارد کنیم .
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    اگر داشتم با 40 تا پراید عوض می کردم مشرق مریضه فزادهم الله مرضا
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    براي اينكه ماشين هاي امريكايي افتضاح هستند و در خود امريكا ميگويند عمر مفيد انها حدود پنج سال است و بعد از ان به روغن سوزي مي افتند و احتياج به تعمير دائم نياز دارد ،
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    کشوری مثل امریکا که از روز اول گاوچران بودند دیگر چه نیازی هست که ماشین سوار شوند .
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    چرا حرف مسخره ميزنيد ، امريكايي هايي كه شاسي بلند و وانت دارن همه ١٠٠٪‏ وانت امريكاييه ... ماشين تويوتا و هوندا هم ساخت امريكاست . هوندا هايي كه وارد ايران شد همه Made in Usa به شيشه عقبشون چسبيده. ماشين امريكايي طرفدار داره و فقط مشكلش بنزين چون اونجا بنزين گرونه ولي بازم پر فروش ترين وانت ها و شاسي بلند در امريكا شورلت ... اونا تو خريد شاسي بلند ١ تاره موي شورلت Taheo و جمس Yukon رو به امثال لندكروز و پرادو نميدن ... لطفا وقتي از بازار امريكا خبر ندارين برين كمي مطالعه كنين
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    تکبیر
  • محمد باقری ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    اگر آمریکایی ها هم مثل ما شعور داشتن و یه تعرفه 160% واردات رو خودروهای خارجی میبستن مردمشون برای شورولت کامارو که هیچ! به جایی میرسیدن که پراید رو میذاشتن رو تخم چپ چشمشون یعنی تخم چشم چپشون... والله! سوسول بازیا چیه؟! ماشین باید جوری باشه که تصادف کرد از راننده و سرنشینا جز مشتی خاکستر چیزی باقی نذاره...
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    تویوتا و هوندا در امریکا تولید میشه ولی مال ژاپنه مثل ایفون که مال امریکاست ولی تو چین تولید میشه.
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 1
    علمای اعلام تحلیلای عالمانتون تموم شد؟ مشرق از قول تحلیلگرای غربی و آمریکایی تحلیلش رو نوشته، شمام بجا اینکه مثل همیشه بدون سواد فقط چهارتا چیز که شنیدید رو پس بگید و ساز مخالف بزنید، اگر منبعی دارید از خود تحلیلگرای آمریکایی که بگند آمریکاییا عاشق خودروهای آمریکایی اند، منبعتون رو بفرمایید.
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 2
    علمای اعلام تحلیلای عالمانتون تموم شد؟ مشرق از قول تحلیلگرای غربی و آمریکایی تحلیلش رو نوشته، شمام بجا اینکه مثل همیشه بدون سواد فقط چهارتا چیز که شنیدید رو پس بگید و ساز مخالف بزنید، اگر منبعی دارید از خود تحلیلگرای آمریکایی که بگند آمریکاییا عاشق خودروهای آمریکایی اند، منبعتون رو بفرمایید.
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    یجوری میگه انگار کره ژاپن پراید میزنن!! ماشینهای ژاپن در امریکا پرفروشترینن یه تحقیقی بکنی بد نیست عیار میاد دستت...
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    خودروهای ژاپنی هم 100 میلیون بالاست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس