رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران در خصوص واردات خودروهای امریکایی به ایران اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش مشرق، فرهاد احتشام زاده رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران  در خصوص واردت خودرو های آمریکایی به ایران گفت: در این زمینه بی اطلاع هستم .

 این در حالی است که رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در اواخر فروردین ماه طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های رسمی از واردات یکی از برندهای خودرو امریکایی به واسطه گری کشور کره جنوبی خبر داده بود.

از همین رو حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور به قضیه وارد کردن خودروهای امریکایی اشاره و بیان داشتند: خود امریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.

ایشان افزودند: مدیران و مسئولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه ها وارد می شود، بایستند و جداً نگذارند این قبیل مسائل انجام شود.

نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت طی مصاحبه ای در روز گذشته در زمینه واردت خودرو های آمریکایی به ایران گفت: من خودم نمی‌دانستم که دستور پیگیری دادم و ظاهراً در سال 93 یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید آمریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال 94 این مجوز داده شد و البته هنوز نمی دانم که این خودرو وارد شده است یا نه.

وی افزود: یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم و یا بگوییم از آن استفاده نکند.

پیگیری های خبرنگار ما از فعالان این عرصه تاکنون،جز سکوت این افراد نتیجه دیگری نداشته،ولی با این حال امیدواریم این سکوت سنگین به زودی شکسته شود تا پاسخگوی سوالات مطرح شده باشند.

 گفتنی است بر اساس آمار گمرک در سال گذشته هفت دستگاه خودرو سواری در دو ماه پایانی سال و پس از اجرای برجام به ارزش ۶۲۸ هزار و ۵۸۹ دلار با برندهایی از جمله بی‌ام دابلیو، تویوتا کمری هیبرید از کشور ایالت متحده آمریکا به ایران وارد شده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس