کد خبر 565073
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹

چندین ماه پس از حمله نیروهای آمریکایی به بیمارستان «پزشکان بدون مرز» در شهر «قندوز» افغانستان و کشته شدن امدادگران و بیماران، ارتش آمریکا امروز از تنبیه 16 سرباز به دلیل بمباران اشتباهی این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش مشرق، مهر ماه سال گذشته بود که جنگنده‌های آمریکایی در خلال نبرد نیروهای پیاده با اعضای طالبان، یکی از بیمارستان‌های متعلق به خیریه بین‌المللی «پزشکان بدون‌مرز» را بمباران کرده و 22 نفر را کشتند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، امروز ارتش آمریکا اعلام کرده که 16 سرباز که با اشتباه خود، موجبات بمباران این مرکز درمانی را فراهم آورده‌اند، تنبیه شده‌اند.

بر اساس اعلام «کریستوفر استوکس» مدیر کل پزشکان بدون مرز، در حمله مهر ماه، 12 کارمند پزشکان بدون مرز و 10 بیمار از جمله 3 کودک کشته شده بودند؛ 37 نفر هم مجروح شدند.

تنبیه 16 سرباز آمریکایی به دلیل بمباران اشتباهی

استوکس آن روزها گفته بود که مختصات دقیق بیمارستان در اختیار همه طرف‌های درگیر در افغانستان داده شده و «تخریب گسترده و کاملا دقیق این بیمارستان نشان‌دهنده یک اشتباه نیست؛ بیمارستان پی در پی بمباران شد.»

سازمان پزشکان بدون مرز همان روزها اصرار داشت که این حمله عمدی، به عنوان جنایت جنگی شناخته شود؛ حالا البته آمریکایی‌ها این پرونده را با یک تنبیه درون‌سازمانی بستند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس