کد خبر 564442
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

رئیس مجلس با اشاره به اختصاص بخشی از مذاکرات خود با کریستین دوفرین درباره بحران تروریسم در منطقه و جهان گفت: در دیدار با هیأت پارلمانی بلژیکی بر گسترش روابط پارلمانی تاکید شد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) 8 اردیبهشت پس از دیدار و گفت‌وگو با «کریستین دو فرین» رئیس مجلس سنای بلژیک در کنفرانس خبری مشترک با ابراز خرسندی از حضور این مقام بلژیکی و همراهان و سناتورها گفت: ما با بلژیک یک رابطه طولانی دیپلماتیک داشته‌ایم و همکاری‌های تجاری نسبتا پیوسته‌ای در گذشته مشاهده کرده‌ایم.

وی حضور رئیس مجلس سنای بلژیک در تهران را فرصتی برای شکل‌گیری حرکتی قوی‌تر در روابط دو کشور خواند و اظهار داشت: در مذاکرات صورت گرفته بر گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید شد و این به فعال‌تر شدن گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس فعلی و جدید ایران و پارلمان بلژیک کمک می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مذاکرات دوجانبه به زمینه‌های توسعه اقتصادی میان دو کشور و رفع موانع در این زمینه اختصاص یافت، گفت: بحث‌های خوبی داشتیم که بخشی از آن نیز مربوط به شرایط منطقه و بحران تروریسم در منطقه و جهان بود که مشکل اساسی همه کشورها است به ویژه بلژیک که همین چند وقت پیش مشکل تروریستی در آن روی داد که ما در گذشته و حال نسبت به آن ابراز تاسف کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات صورت گرفته میان رؤسای پارلمان ایران و بلژیک را بسیار سازنده و مثبت برشمرد و با سپاسگزاری از کریستین دوفرین و هیأت همراه بابت سفر به ایران خاطرنشان کرد: این سفر مقطعی جدید در همکاری‌های دو کشور ایجاد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس