کد خبر 390693
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

براساس نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، 63 درصد مردم این کشور، دعوت کنگره آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره را "اقدامی نادرست" توصیف کردند.

 به گزارش مشرق، در این نظرسنجی که از سوی شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا و موسسه پژوهشی بین المللی "او آر سی" برگزار شد، 1027 آمریکایی شرکت کردند، 33 درصد از پرسش شوندگان دعوت کنگره از نتانیاهو را مثبت و 63 درصد منفی ارزیابی کردند؛ 4 درصد از پرسش شوندگان نیز نظری نداشتند.

بر اساس این نظرسنجی، 66 درصد آمریکایی ها می خواهند کشورشان از درگیری های فلسطین و رژیم اسرائیل بدور و به طورکامل بی طرف باشد. 29 درصد نیز خواهان حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی شدند و 2 درصد از شرکت کنندگان از شهرک سازی رژیم اسرائیل در سرزمین فلسطین حمایت کردند و 3 درصد نیز نظری در این زمینه نداشتند.

نتایج این نظرسنجی بیانگر وجود شکاف میان جمهوری خواهان آمریکا در خصوص مساله دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره است؛ به طوری 52 درصد آنها موافق و 45 درصد مخالف هستند. این درحالی است که تنها 14 درصد دموکرات ها موافق دعوت کنگره از نتانیاهو هستند و 81 درصد مخالفند.

در میان مستقل ها هم 36 درصد از این اقدام کنگره حمایت و 61 درصد نیز با این اقدام مخالفت کردند.

از زمانی که اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که تا قبل از پایان یافتن مدت تعیین شده برای مذاکرات بین ایران و گروه 5+1 با هرگونه تحریم احتمالی علیه ایران مخالف است، تنش بین نمایندگان کنگره آمریکا شعله ور شد.
بنابراین نمایندگان جمهوری خواه کنگره بدون هماهنگی با کاخ سفید از نتانیاهو دعوت کردند تا در کنگره درباره خطر آنچه آن را اسلام افراطی نامیدند و زیان های توافقنامه احتمالی اتمی با ایران سخنرانی کند.

کاخ سفید نیز علی رغم نارضایتی از این حرکت، تنها به این گفته اکتفا کرد که این اقدام به معنای خروج از پروتوکل است و رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو هنگام سفر به آمریکا استقبال نخواهد کرد زیرا نمی خواهد این گونه جلوه کند که او از نامزدی نتانیاهو برای دور بعدی انتخابات نخست وزیری حمایت می کند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن توکلی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    همه شون سروته یک کرباسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس