کد خبر 564245
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

دبیر نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست به اظهارات ظریف در خصوص این نمایشگاه پاسخ داد.

به گزارش مشرق، سید مسعود شجاعی طباطبایی نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست  در واکنش به صحبت‌های محمدجواد ظریف در مصاحبه با مجله نیویورکر درباره برگزاری نمایشگاه هولوکاست و حمایت نکردن دولت از این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه در هیچ یک از دوره‌ها از سوی دولت حمایت نمی‌شده چرا که این یک اتفاق مردمی است.

وی با اشاره به مقایسه این نمایشگاه با برنامه‌های نژاد پرستی توسط ظریف عنوان کرد: ما در این نمایشگاه می‌خواهیم نشان دهیم که نژادپرست‌ترین، منفورترین و خشونت‌طلب‌ترین نژاد در دنیا رژیم صهیونیستی است و ما می‌خواهیم شاکله هولوکاست که در این رژیم است را مطرح کنیم. کاش کسانی به عنوان مشاور در کنار دکتر ظریف بودند تا او را از این مسئله آگاه کنند. هرچند که آقای ظریف در جریان این قضیه هستند.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه توهین به پیامبر (ص) زمانی برگزار شد که آنها ادعای آزادی بیان کردند و ما به این صحبت واکنش نشان دادیم که به این طریق با واکنش‌های شدیدی از طرف رژیم صهیونیستی در کشورهای حامی این رژیم مواجه شدیم. بنابراین خواستیم نشان دهیم تا بی حد و مرزی‌ آزادی بیان در این کشورها دروغ است.

وی ادامه داد: هدف ما در این نمایشگاه مشخص است و ای کاش آقای ظریف هم می‌دانستند که ما به دنبال چه مباحثی هستیم. چرا که ما به دنبال نفی و یا اثبات هولوکاست نیستیم بلکه دنبال این هستیم که مسئله مهم اشغال فلسطین را توسط رژیم صهیونیستی مطرح کنیم، اتفاقی که این رژیم ادعا کرده بودند که این حمله تاوان هولوکاست است.

طباطبایی اظهار داشت: ما بحث نژاد پرستی را به شدت نفی می‌کنیم و اینکه ایشان ما را با نژادپرستان مقایسه کرده‌اند مقداری از عزتی که ما را به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی می‌شناسند، به دور است. یعنی از ایشان انتظار نمی‌رفت که در برابر چنین مبحثی که بر پایه دفاع از مردم مظلوم دنیا است این طور تند واکنش دهند.

دبیر نمایشگاه هولوکاست درباره صحبت ظریف مبنی بر عدم حضورش در افتتاحیه این نمایشگاه بیان کرد: ما اصلا شما را به علت همین موضع‌گیری دعوت نخواهیم کرد و این نمایشگاه طبق هر سال از 5 اردیبهشت در موزه فلسطین در سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

وی در خصوص آگاهی دولت از این نمایشگاه عنوان کرد: وزارت ارشاد که جزیی از بدنه دولت است من را به عنوان دبیر دوسالانه کاریکاتور انتخاب کرده با وجود اینکه می‌دانم که دبیری نمایشگاه هولوکاست نیز به عهده من است. بنابراین ایشان (ظریف) حتی نمی‌دانند که در دولت چه ماجراها و مباحثی وجود دارد و  اگر یک آشنایی حداقلی با زیرمجموعه‌های وزارتخانه‌ها داشتند این مسئله را به این صورت مطرح نمی‌کردند.
 
طباطبایی اظهار داشت: یکی از نکاتی که در این راستا اهمیت دارد این است که وقتی ما بحث هولوکاست را مطرح می‌کنیم اساسا به دنبال این هستیم که حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین را یادآوری کنیم و همانطور که هولوکاست به معنی تحت‌الفظی یعنی کشتار جمعی ما برای آمریکا از واژه اتمیک هولوکاست یعنی کشتار جمعی به وسیله سلاح اتمی استفاده کرده‌ایم همچنین در حال حاضر نیز ما شاهد هولوکاست ‌های معاصر هستیم که در جای جای دنیا مثل عراق، یمن، سوریه، غزه و ... در حال رخ دادن است.

وی همچنین در خصوص بحث یهود ستیزی که از طرف برخی‌ها درباره این نمایشگاه مطرح شده بود اذعان داشت: کوفی عنان زمانی به شدت با این نمایشگاه مخالفت کرد و این خشم توسط یکی از نمایندگان کلیمی‌ها نیز مطرح شد اما ما آنها را به دیدن آثار دعوت کردیم و پس از آن متوجه شدند که هیچ اثری مبنی بر یهودستیزی در این نمایشگاه وجود ندارد بلکه تمام کارها در مقابله با رژیم صهیونیستی هستند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس