کد خبر 564138
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مگاپورت در منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود.

به گزارش مشرق، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: تیم فنی شرکت CMI چین زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد مگاپورت در منطقه آزاد چابهار را بررسی کرد.

معاون اقتصادی و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار گفت: تیم فنی شرکت سرمایه‌گذاری CMI چین در سفر سه روزه  خود به این منطقه (5تا7 اردیبهشت ماه جاری)که با هدف ایجاد مگاپورت درچابهار صورت پذیرفت از زیرساخت های بندری و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه  تیم سرمایه‌گذاری CMI جهت ایجاد مگاپورت در این منطقه، به صورت فنی  و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دادند، افزود: چشم‌انداز توسعه منطقه آزادچابهار در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا به خصوص فرآورده‌های صنعتی و تولیدی بخش پتروشیمی ضرورت ایجاد مگاپورت در این منطقه را دو چندان می‌کند.

وی بیان کرد: این شرکت چین پس از مطالعات اولیه  طرح توجیهی و فنی خود را جهت احداث مگاپورت در منطقه آزاد چابهار ارائه دادند و پس از جانمایی،  این پروژه مهم را به صورت فازبندی شده اجرا نمایند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی چینی در دو بخش به وسعت 240 و 300 هکتاری در محدوده منطقه آزاد چابهار تصویب شد و توافق شد در این زمینه جهت همکاری‌های مشترک از گروه‌های چینی دیگر فعال در این زمینه دعوت به عمل آورند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس