کد خبر 563676
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

سعدالحریری رئیس حزب جریان المستقبل در سفر اخیرش به مسکو به ویژه دردیدار با« ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خواستار کمک روسیه برای انتخاب « سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان تا قبل از تابستان سال 2016 شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لبنانی السفیر: سعدالحریری از مقامات ارشد روسیه درخواست کرده تا بر رهبری سوریه فشار وارد کنند برای اینکه همپیمانان لبنانی خود را به حضور در صحن پارلمان لبنان به منظور تامین حد نصاب برای فراهم شدن امکان انتخاب فرنجیه به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان ، مجبور کند.

نامزد همپیمانان لبنانی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، ژنرال« میشل عون» است و الحریری در اقدامی تردید آمیز سلیمان فرنجیه از دوستان نزدیک بشار اسد رئیس جمهوری و همپیمان حزب الله در گروه 8 مارس را به عنوان نامزد خود البته تحت عنوان ابتکار عمل و نه به طور رسمی معرفی کرده است.

اما رئیس حزب جریان المرده در تازه ترین موضعگیر خود تاکید کرده که « مهم این است که رئیس جمهوری جدید لبنان از گروه 8 مارس باشد و فرقی ندارد که این شخص من و یا ژنرال « میشل عون» باشد».

ین روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد:چندروزی از سفر الحریری به مسکو نگذشته بود که « الکساندر کینشاک» سفیر روسیه در دمشق خواستار ملاقات با « ولید المعلم» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه شد و پیامی را مبتنی بر درخواست الحریری از طرف رهبری روسیه به او منتقل کرد.

السفیر تصریح کرد: وزیر خارجه سوریه هم پیامی روشن به سفر روسیه داد و گفت که خودتان را زیاد اذیت نکنید و عذاب ندهید، به لبنان بروید زیرا در این زمینه فقط « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله تصمیم گیری می کند.

این روزنامه لبنانی نوشت: رهبری سوریه همچنین به رهبری حزب الله پیامی را به این مضمون منتقل کرد که حاوی پیشنهاد الحریری به رهبری روسیه است.

از 25 ماه مه 2014 تاکنون، با رفتن « میشل سلیمان»رئیس جمهور سابق از کاخ ریاست جمهوری(بعبدا)، درهای این کاخ بسته مانده است و نمایندگان پارلمان لبنان تاکنون نتوانسته اند رئیس جمهوری جدید این کشور را انتخاب کنند
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس