کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به مصادره اموال ایران افزود: دادگاه‌های آمریکا وارد کار شده‌اند تا با صدور احکامی چون حکم مصادره دو میلیارد دلاری، نسبت به غارت اموال ایران در دوران پسابرجام اقدام کنند.

به گزارش مشرق، محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل،‌ با بیان اینکه فریب جدید آمریکایی‌ها دریافت امتیاز از طریق مذاکرات پیاپی با مقامات ایرانی است، گفت: آمریکا در مذاکرات برجام در قبال امتیازاتی که داد امتیازات زیادی گرفت و این ترفندها برای این است که همین مبالغی که طبق برجام باید به حساب ایران بازگردد نیز مصادره شود.

وی با اشاره به مصادره اموال ایران توسط آمریکا افزود: دادگاه‌های آمریکا وارد کار شده‌اند تا با صدور احکامی چون حکم مصادره دو میلیارد دلاری از اموال بلوکه شده، نسبت به غارت اموال ایران در دوران پسابرجام اقدام کنند؛و باید گفت مصادره اموال به مراتب شرایطی بدتر از این است که اموال بلوکه شده باشند.

قدیری ابیانه با اشاره به دو مورد برداشت آمریکایی‌ها از حساب بلوکه‌شده ایران گفت: مورد اول برداشت دو میلیارد دلاری اخیر و دیگری نیز محکومیت ایران به پرداخت بیش از 10 میلیارد دلار بابت انفجار برج‌های دوقلو در 11سپتامبر 2012 است؛ این در حالی است که همه مسئولان آمریکایی واقف به بی‌اعتباری این وقایع با ایران هستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه با اشاره به بی‌نتیجه بودن مذاکرات بین ایران و آمریکا گفت: در این مذاکرات ظریف سعی می‌کند تا آمریکایی‌ها را به اجرای برجام ترغیب کند ولی نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشد این است که آنها فریب‌ها و ترفندهای خود را برای امتیازگیری‌های بعدی از ایران و اعمال برجام‌های بعدی ادامه خواهند داد.

قدیری ابیانه با انتقاد از اتخاذ موضع سیاسی دولت در قبال اقدامات خصمانه آمریکا خاطرنشان کرد: اظهارات آقای جهاگیری در مورد قصور دولت سابق موجب بی اعتباری دولت یازدهم می‌شود؛ اینکه هیچ قصوری را از طرف دولت فعلی قبول نکنیم و تمام آنچه که اتفاق می‌افتد را به دولت قبل حواله کنیم، از دولت فعلی سلب مسئولیت نمی‌کند و دولت کنونی باید پاسخگوی مشکلات پیش آمده در مسیر اجرایی شدن برجام باشد.

وی در پایان با اشاره به عدم توفیق دولت در دوران پسابرجام اظهار داشت: آمریکایی‌ها حتی اگر چیزی را روی کاغذ متعهد شوند، در عرصه عمل با آن مقابله خواهند کرد

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان ادامه داد: تحلیل آمریکایی‌ها این است که با عدم اجرای اقتصاد مقاومتی ایران مجبور به قبول برجام‌های دیگری است و این در حالی است که شاهد رغبت دولت فعلی به اجرای اقتصاد مقاومتی نیستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    پول ایران در امریکا چیکار می کرد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس