کد خبر 562669
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اقدامات «کمیته پسا برجام » این وزارت خانه را تشریح کرد و از تدوین سیاست «پسا برجامی» خبر داد .

به گزارش مشرق، دکتر محمد روشن با اشاره به اقدامات کمیته پسابرجام وزارت علوم گفت: براساس پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نظر مقام عالی وزارت، کمیته ای با عنوان «کمیته پسا برجام» در وزارت علوم تاسیس شد که تاکنون ۴ جلسه آن برگزار شده است.   
 
سفارش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان
 
وی ادامه داد: این کمیته از ۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارتخانه و برخی استادان صاحب نظر تشکیل شده است که براساس تصمیماتی که تاکنون این کمیته اتخاذ کرده، معاونت پژوهش و فناوری به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، باید شرکت های دانش بنیان را شناسایی کرده و بعد از تایید صلاحیت آنها، تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به سفارش تجهیزات آزمایشگاهی و اقلام ضروری دانشگاه ها و پژوهشگاه ها اقدام کند تا ازاین طریق ضمن خودکفایی در امر اقتصاد دانش بنیان، از خروج ارز نیز جلوگیری شود.
 
بازسازی آزمایشگاه‌های دانشگاهی
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: همچنین اشتغال زایی برای دانش آموختگان دانشگاه ها صورت گیرد و از سوی دیگر آزمایشگاه‌های ما که در طول دوره تحریم، مستهلک شده‌اند، بازسازی شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: از نظر تئوریک نیز تلاش شد، دیپلماسی علم و فناوری به صورت آکادمیک توسعه یافته و درهمین زمینه ضمن برگزاری کنفرانسی در منطقه «غرب آسیا و منا» سیاستگذاری «پسا برجامی» به روش SWOT نیز تدوین می شود.
 
روشن تصریح کرد: امیدواریم با اقداماتی که «کمیته پسا برجام» انجام می دهد، بتوانیم در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات مناسبی به عمل بیاوریم تا این اقدامات منجر به شکوفایی اقتصادی و رشد علمی و فزاینده شدن توان علمی تولید دانش در دانشگاه های کشور شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس