کد خبر 562575
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را نه‌ تنها یک امر واقعی و شدنی دانست، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها آن را یک الزام برای ادامه کارایی این طرح عنوان کرد.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام پس از انتشار مصاحبه خود و مطرح‌ شدن شعاری بودن بحث یارانه صد هزار تومانی از سوی برخی رسانه‌های مختلف، اقدام به انتشار یادداشت کوتاهی در این زمینه در اینستاگرام شخصی خود کرد.

محسن رضایی نه‌ تنها شعاری بودن یارانه صد هزار تومانی را رد کرد، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها و کمک به قشرهای کم‌ درآمد، صد هزار تومان یارانه‌ها را یک امر لازم دانست.

متن کامل این یادداشت کوتاه به شرح ذیل است:

مبلغ چهل‌ و پنج هزار تومانی که به هر فرد یارانه پرداخت می‌شود، امروز کمتر از نصف آن در سال 89 یعنی سال شروع هدفمندی یارانه‌ها ارزش دارد، به عبارتی به لحاظ ارزش خرید و با احتساب نرخ تورم سالیان گذشته پرداخت مبلغ صدهزار تومان کمابیش ارزش خرید همان مبلغ 45 هزارتومان سال 89 را دارد. از طرفی دیگر قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوییل هم دو برابر گذشته شده است.

اکنون اگر این داده‌های بدیهی را در کنار مصوبه و اقدام اخیر دولت مبنی بر حذف سه دهک یعنی نزدیک به بیست‌ و چند میلیون نفر از دریافت یارانه قرار دهیم معلوم می‌شود دولت می‌تواند به هر فرد ایرانی در چند دهک باقی‌ مانده مصوب مجلس، مبلغ صد هزار تومان پرداخت کند تا مفهوم یارانه پابرجا بماند تا در کنار سایر سیاست‌ها این طرح را برای تعدیل نابرابری درآمدی و کاهش ضریب جینی به‌ کار گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسینی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    خیلی از افراد جامعه نیازمند یارانه صد هزار تومانی هستند .میشود داددولت 11نتوانست مدیریت بکند .این پول حق مردم است باید پرداخت شود .
  • محمود ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    حتما باز هم میخواد کاندید ریاست جمهوری بشه
  • عدالت ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    حرف حساب تو مملکت ما خریدار ندارد اگه کسی این این پیشنهاد رو قبول نداره منطقی جواب بده آقا محسن حرف بی حساب کتاب نمی زنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس